Αλλάξτε τον τρόπο που λειτουργείτε και προσαρμοστείτε στις νέες τεχνολογίες, αλλιώς σε λιγότερο από μία δεκαετία θα κινδυνεύσετε ως εταιρείες. Αυτό είναι το μήνυμα που στέλνει στις αυτοκινητοβιομηχανίες ο επικεφαλής της Fiat Chrysler Σέρτζιο Μαρτσιόνε σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Bloomberg από το Ντιτρόιτ, όπου πραγματοποιείται η μεγάλη έκθεση αυτοκινήτου των ΗΠΑ.

Το αφεντικό της Fiat Chrysler, που είναι ο μακροβιότερος διευθύνων σύμβουλος αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ιστορία, έστειλε την προειδοποίηση αυτή καθώς συντελούνται αυτό το διάστημα μεγάλες αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο κινούνται, οδηγούνται και πωλούνται τα αυτοκίνητα κάθε είδους και κυρίως όσα προορίζονται για μαζικές μετακινήσεις.

Οι τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης κερδίζουν συνεχώς έδαφος, με πολλές εταιρείες να ετοιμάζονται να σταματήσουν να πωλούν σε λίγα χρόνια καινούργια οχήματα που θα κινούνται αποκλειστικά με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης. Επίσης εταιρείες τεχνολογίας από την Intel μέχρι την Google κάνουν συνεχώς άλματα προόδου για την κατασκευή οχημάτων που θα κινούνται χωρίς τη βοήθεια οδηγού. Ακόμη αλλάζουν συνεχώς οι συνήθειες των καταναλωτών όσον αφορά τη χρήση αυτοκινήτων, με πολλούς να προτιμούν υπηρεσίες κοινής μετακίνησης.

Ο Μαρτσιόνε, ο οποίος είναι μεγάλος υπέρμαχος των συγχωνεύσεων και εξαγορών μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών, προβλέπει στο Bloomberg ότι είναι αναπόφευκτο ο κλάδος να σπάσει σε κομμάτια. Ο ίδιος πιστεύει ότι μόνο οι εταιρείες πολυτελών αυτοκινήτων θα κατορθώσουν να κρατήσουν την πελατεία τους. Οι εταιρείες που κατασκευάζουν φθηνότερα αυτοκίνητα κυρίως για καθημερινές μετακινήσεις θα αντιμετωπίσουν πολλές δυσκολίες όσον αφορά τον ανταγωνισμό που θα έλθει από νέες εταιρείες του χώρου, όπως είναι η Waymo της Google και η Tesla.

Ο 65χρονος Μαρτσιόνε που το 2014 ηγήθηκε της συνεργασίας του ομίλου Fiat με την Chrysler έχει επιχειρήσει πολλές φορές να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις στον κλάδο. Μία από τις προσπάθειές του ήταν να μειώσει την κατασκευή μικρομεσαίων αυτοκινήτων τύπου σεντάν και να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στην κατασκευή οχημάτων τύπου τζιπ (SUV). Το παράδειγμά του αυτό έχουν ακολουθήσει κι άλλες εταιρείες.

Ο Μαρτσιόνε θεωρεί ότι ενώ στο παρελθόν αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Chrysler και η GM αντιμετώπισαν προβλήματα λόγω δικών τους λαθών, τώρα οι αλλαγές συντελούνται από παράγοντες που δεν εξαρτώνται από αυτές –από μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες.

Ο Μαρτσιόνε ανέφερε ακόμη ότι η εταιρεία του βρίσκεται σε πολύ καλή θέση να αντιμετωπίσει τις εξελίξεις. Πιστεύει ότι έως το 2025 λιγότερο από το 50% των καινούργιων αυτοκινήτων που θα πωλούνται θα κινούνται μόνο από κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα θα αντικατασταθούν από υβριδικά, ηλεκτρικά και αυτοκίνητα που θα κινούνται από κυψέλες καυσίμου, ανέφερε ακόμη ο Μαρτσιόνε στο ειδησεογραφικό πρακτορείο.