Οι περισσότεροι ξοδεύουν έως 99 ευρώ, επιλέγουν εγχώρια e-shops για τις συναλλαγές τους, ενώ αγοράζουν κυρίως προϊόντα και όχι υπηρεσίες.

Οι διαδικτυακοί καταναλωτές αυξάνονται συνεχώς στην Ελλάδα και ήδη πάνω από τους 3 στους 10 Ελληνες, ηλικίας από 16 έως 74 ετών, έχουν χρησιμοποιήσει έστω και μια φορά το Διαδίκτυο για κάποια ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών.

Αυτό προκύπτει από στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, τα οποία αποτελούν μέρος έρευνας για τη χρήση των τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας σε νοικοκυριά, τα αποτελέσματα της οποίας θα παρουσιαστούν τον ερχόμενο Νοέμβριο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, η αύξηση που σημείωσε το ποσοστό των χρηστών Ιντερνετ που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές έφτασε το 11% το πρώτο τρίμηνο του 2017, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2016, αφού ο αριθμός των Ελλήνων που έκαναν έστω και μία αγορά αυξήθηκε από το 32,8% το πρώτο τρίμηνο του 2016 στο 36,4% το πρώτο τρίμηνο του 2017. Μάλιστα η αύξηση όσων πραγματοποιούν πλέον ηλεκτρονικές αγορές είναι συνεχής. Από 23,6% το 2011 έφτασαν το 29,5% το 2014 και πλέον ξεπερνούν το 35%.

ΟΙ ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΟΙ. Αν και τα είδη ένδυσης και υπόδησης, τα αθλητικά είδη και τα ηλεκτρονικά κατέχουν τη μερίδα του λέοντος στις προτιμήσεις των διαδικτυακών καταναλωτών, εντούτοις άλλες κατηγορίες ήταν αυτές οι οποίες παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση μεταξύ του α’ τρίμηνου 2016 και 2017. Συγκεκριμένα, η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στις υπηρεσίες διαμονής με ποσοστό αύξησης 43,3%, στην αγορά εισιτηρίων για εκδηλώσεις κατά 37,9% και φαρμάκων, συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών κατά 32,5%.

Πάντως τα μερίδια των προϊόντων και υπηρεσιών που αγοράστηκαν ή παραγγέλθηκαν μεταξύ 2016 και 2017 εμφανίζουν στην κορυφή τα είδη ένδυσης, υπόδησης και τα αθλητικά είδη με 56,7% στο σύνολο των αγορών, τις ηλεκτρονικές συσκευές όλων των κατηγοριών με 28,2%, τις ταξιδιωτικές υπηρεσίες με 24,1%, τις υπηρεσίες διαμονής με 22,5%, τα οικιακά είδη με 21,2%, τα εισιτήρια εκδηλώσεων (συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις κ.τ.λ.) με 18,2%, τα φάρμακα με 16,7%, και τέλος τα βιβλία, τα περιοδικά και τις εφημερίδες με 13,5%. Αρκετοί είναι πλέον οι καταναλωτές που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για την πραγματοποίηση των τραπεζικών συναλλαγών τους, ενώ εντυπωσιακό επίσης είναι ότι πάνω από 8 στους 10 καταναλωτές επέλεξαν εγχώριες επιχειρήσεις για τις διαδικτυακές αγορές τους, ενώ το 30,2% πραγματοποίησε αγορές από άλλες χώρες της ΕΕ και το 13,2% από χώρες εκτός της ΕΕ.

ΤΙ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ. Μπορεί να φαντάζει περίεργο, αλλά τα προϊόντα προηγούνται στις επιλογές αγορών που κάνουν οι Ελληνες από διαδικτυακά καταστήματα του εξωτερικού σε σχέση με τις υπηρεσίες. Αγαθά όπως ηλεκτρονικές συσκευές, είδη ένδυσης και υπόδησης, είδη διατροφής και βιβλία επιλέγουν να βάλουν στο καλάθι τους οι 8 στους 10 (83,5%). Αντίθετα, ταξιδιωτικές υπηρεσίες και υπηρεσίες διανομής επιλέγει το 27,4%, προϊόντα και υπηρεσίες ψηφιακής μορφής το 16,6% και άλλα προϊόντα και υπηρεσίες όπως εισιτήρια εκδηλώσεων, συνδρομές κινητής τηλεφωνίας κ.ά. το 7,6%.