«Αυτή η Κάλλας που εμφανίστηκε στη σκηνή του Λίνκολν Σέντερ, την περασμένη Κυριακή, ήταν κάπως χλωμή…». Ετσι ξεκινάει το άρθρο του μουσικοκριτικού Αντονι Τομασίνι στους «New York Times» για ένα ομολογουμένως εντυπωσιακό κοντσέρτο, όπου «πρωταγωνιστούσε» η ντίβα της όπερας, η οποία έχει πεθάνει το 1977. Κι αυτό επειδή το Callas in Concert, του οποίου ένα πρώτο δείγμα αποκαλύφθηκε στη Νέα Υόρκη, είναι στημένο γύρω από ένα ολόγραμμα της Μαρίας Κάλλας.
Η παράσταση υπόσχεται μια βραδιά όπερας με ζωντανή ορχήστρα και την τρισδιάστατη εικόνα της Κάλλας, αιθέρια ντυμένης με λευκή σατέν τουαλέτα και βαθυκόκκινη εσάρπα, να «χορεύει» ελαφρά στον αέρα τραγουδώντας τις ηχογραφημένες της άριες, όπως οι «Κάρμεν» του Μπιζέ και «Μάκβεθ» του Βέρντι.
Η παραγωγή του ολογράμματος της ντίβας της όπερας έχει την υπογραφή της εταιρείας Base Entertainment. Η ολοκληρωμένη εκδοχή της θα ξεκινήσει παγκόσμια περιοδεία τον Μάιο από το Τόκιο. Μάλιστα, η φασματική Κάλλας στη Νέα Υόρκη μοιράστηκε το πρόγραμμα με το ολόγραμμα του Ρόι Ορμπισον (πέθανε το 1988) και το διαφορετικό είδος μουσικής του.
«Θαυμάσιο να τη βλέπεις ως Κάρμεν να συσπά τους μυς του προσώπου της ερμηνεύοντας εκφραστικά τη “Χαμπανέρα” και να στρέφει το κεφάλι της πάνω από τον ώμο της για να ρίξει ένα βλέμμα γοητείας σφίγγοντας την εσάρπα της με τα χέρια της. Αλλά και παράλογο» γράφει ο μουσικοκριτικός, εξηγώντας πως αυτή η παράσταση είναι «παράξενα ελκυστική, αλλά εξίσου κιτς. Περισσότερο από τους φαν της ροκ ή της χιπ-χοπ μουσικής, οι εραστές της όπερας ζουν με το παρελθόν. Είμαστε διάσημοι για την εμμονική μας αφοσίωση στις πεθαμένες ντίβες και τις παλιές ηχογραφήσεις τους, σε σημείο που μπορεί αυτό να φαίνεται ως ένδειξη νεκροφιλίας» σημειώνει ο Τομασίνι.
Εκφράζει, λοιπόν, τις επιφυλάξεις του για αυτό το σκηνοθετικό ανέβασμα που επιμελήθηκε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Callas in Concert Στίβεν Γουόντσγουορθ. Είναι αυτό το φάντασμα της Κάλλας τόσο εντυπωσιακό για να προσελκύσει νέο κοινό, εκτός από τους παλιούς θαυμαστές της; Ή μήπως είναι προτιμότερο να μυηθεί ο νέος οπαδός στην όπερα μέσα από τα ακούσματα των δίσκων της; «Αντί να ακούσουν το ολόγραμμα της Κάλλας, προτρέπω τους φαν του οπερατικού είδους να πάνε στη Μετροπόλιταν Οπερα, όπου αυτήν τη σεζόν η Σόνια Γιοντσέβα και η Αννα Νετρέμπκο θα τους πουν περισσότερα για το τι είναι αυτό που κάνει την όπερα αδιάκοπα συναρπαστική».