To 83% των Ελλήνων πιστεύει ότι η ύφεση θα συνεχιστεί και το 2018, ποσοστό που είναι το υψηλότερο μεταξύ των 63 χωρών που συμμετέχουν στην έρευνα της Nielsen σε όλο τον κόσμο. Αλλη θλιβερή πρωτιά της Ελλάδας, ανάμεσα στις χώρες της ΕΕ, αφορά την εργασιακή ανασφάλεια με τρεις στους δέκα να ανησυχούν για την εργασία τους.
Ακολουθούν οι ανησυχίες για τα χρέη /οφειλές του νοικοκυριού (30%) με 7 στους 10 να προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα και για την οικονομία (28%). Εγνοιες που παραμένουν οι ίδιες από το 2013…
Το μόνο θετικό στοιχείο που καταγράφει η έρευνα – αν και λίγο αντιφατικό σε σχέση με τα προαναφερόμενα – είναι η αύξηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης το γ’ τρίμηνο του 2017.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα Consumer Confidence της Nielsen στην Ελλάδα, στις 60 μονάδες ανήλθε ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης το τρίτο τρίμηνο 2017 στη χώρα, παρουσιάζοντας αύξηση οκτώ μονάδων.
Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης έχει επηρεαστεί, κυρίως, από τις πιο θετικές εκτιμήσεις για την ανεργία τους επόμενους δώδεκα μήνες, σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2017, σύμφωνα με την έρευνα.
Τρεις στους δέκα ανησυχούν για τη δουλειά τους
Οπως προκύπτει από τα ευρήματα, το 83% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η χώρα θα συνεχίσει να βρίσκεται σε οικονομική ύφεση και την επόμενη χρονιά. Πρόκειται για το υψηλότερο ποσοστό ανάμεσα στις 63 χώρες που συμμετέχουν στην έρευνα της Nielsen σε όλο τον κόσμο.
Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα εξακολουθεί να καταλαμβάνει την πρώτη θέση αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια καθώς τρεις στους δέκα Ελληνες ανησυχούν για την εργασία τους.
Ακολουθούν οι ανησυχίες για τα χρέη /οφειλές του νοικοκυριού (30%) και για την οικονομία (28%). Αυτά τα τρία προβλήματα εξακολουθούν να ξεχωρίζουν σταθερά οι Ελληνες από το 2013, σύμφωνα με την Nielsen.
Επτά στους δέκα Ελληνες προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους. Πρόκειται για σημαντικά μεγάλη μερίδα του πληθυσμού, εάν συγκριθεί με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (56%).
Ειδικότερα, οι Ελληνες περικόπτουν τα έξοδα που σχετίζονται με την αγορά ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (70%) – αγοράζοντας φθηνότερα -, τη διασκέδαση εκτός σπιτιού (71%) και τον ρουχισμό (63%).