Περίπου 280 λεωφορεία δεν μπορούν να κινηθούν λόγω έλλειψης προσωπικού (οδηγοί) και άλλα 840 παραμένουν καθηλωμένα στα αμαξοστάσια με βλάβες που δεν επιδιορθώνονται εδώ και πολύ καιρό λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και τεχνικού προσωπικού. Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και στα τρόλεϊ. Από τα 366 οχήματα, για δρομολόγια βγαίνουν καθημερινά μόλις 164.
Διαβάστε Επίσης
Κινούμενες «βόμβες» τα λεωφορεία
«Εκρηκτική» είναι η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, με το επιβατικό κοινό όχι μόνο να ταλαιπωρείται περιμένοντας με τις ώρες στις στάσεις των λεωφορείων – τρόλεϊ, αλλά πλέον να βιώνει και επικίνδυνα περιστατικά στη διάρκεια των μετακινήσεών του.
Μέσα σε όλα τα προβλήματα, τελευταία ήρθαν να προστεθούν και οι απανωτές εκρήξεις των μηχανών των λεωφορείων(!) ή τα δρομολόγια τα οποία διακόπτονται αιφνιδίως λόγω των συχνών μηχανικών βλαβών που παρουσιάζονται στα οχήματα.
Ενα νέο περιστατικό έκρηξης του κινητήρα αρθρωτού λεωφορείου (τύπου Mercedes και με αριθμό κυκλοφορίας ΥΜΙ 1115) της εταιρείας Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ) σημειώθηκε χθες το πρωί στο κέντρο της Αθήνας και, όπως καταγγέλλεται, είναι ευτύχημα ότι δεν υπήρξαν θύματα.
Είναι δε η δεύτερη φορά μέσα στο τελευταίο τρίμηνο που σε λεωφορείο της γραμμής 608 σημειώνεται σοβαρή βλάβη – έκρηξη στον κινητήρα του λεωφορείου, λένε οι εργαζόμενοι της ΟΣΥ και προσθέτουν: «Εχουμε περίπου 200 τέτοια λεωφορεία που είναι απαρχαιωμένα, αν σκεφτεί κανείς ότι πρωτοκυκλοφόρησαν το 1994 και ο χρόνος ζωής τους ήταν τα 12 έτη».
«ΧΤΥΠΗΣΕ ΜΠΙΕΛΑ». Το λεωφορείο που χθες εκτελούσε τη διαδρομή Γαλάτσι – Ζωγράφου, στο ύψος του ΟΤΕ στην οδό Πατησίων και αφού πραγματοποίησε στάση, δεν πρόλαβε να διανύσει λίγα μέτρα και ο κινητήρας του «χτύπησε μπιέλα».
«Είχαμε προειδοποιήσει πριν από τρεις μήνες με αφορμή άλλο παρόμοιο περιστατικό, το οποίο σημειώθηκε επί της οδού Κουσίδου στου Ζωγράφου, ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα από το υπουργείο Μεταφορών λόγω της παλαιότητας του στόλου» λένε οι εκπρόσωποι της Ανεξάρτητης Παρέμβασης ΕΘΕΛ – ΟΑΣΑ. Δυστυχώς, προσθέτουν, «η πολιτική ηγεσία αντί να προχωρήσει σε κινήσεις που θα εγγυώνται την ασφάλεια και την ακεραιότητα επιβατών και οδηγών, επέλεξε την τρομοκρατία κατά όσων αναδεικνύουν στην κοινή γνώμη τη δραματική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι δημόσιες συγκοινωνίες».
Μάλιστα, όπως λένε οι εργαζόμενοι, την ώρα που οι ελλείψεις σε ανταλλακτικά και προσωπικό έχουν αποδεκατίσει τον στόλο και τα δρομολόγια των λεωφορείων – τρόλεϊ, τα αρμόδια υπουργεία βγάζουν ανακοινώσεις διαφημίζοντας την παροχή δωρεάν WiFi στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας! «Κοροϊδεύουν τον κόσμο όταν του λένε ότι κατά την πολύωρη αναμονή του στις στάσεις θα μπορεί να “σκοτώνει” την ώρα του σερφάροντας δωρεάν στο Ιντερνετ από το κινητό του τηλέφωνο» λένε με απόγνωση οι εργαζόμενοι, καταγγέλλοντας τη διάλυση των αστικών συγκοινωνιών που βρίσκονται ήδη στο Υπερταμείο. Αποτέλεσμα της τραγικής κατάστασης της ΟΣΥ είναι να μειώνονται συνεχώς τα δρομολόγια και να ταλαιπωρούνται οι επιβάτες που αναγκάζονται να περιμένουν για αρκετή ώρα στις στάσεις, ειδικά στις πιο απομακρυσμένες γραμμές.
ΠΑΡΟΠΛΙΣΜΕΝΑ. Ηδη, τα αστικά λεωφορεία που παραμένουν παροπλισμένα στα αμαξοστάσια της ΟΣΥ, κυρίως λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και προσωπικού, αυξάνονται συνεχώς.Από στοιχεία που διαθέτουν «ΤΑ ΝΕΑ» προκύπτει πως από ένα σύνολο 2.023 λεωφορείων που έχουν απομείνει στην ΟΣΥ, καθημερινά βγαίνουν στους δρόμους της Αθήνας για εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου μόλις 850-900!
Την ίδια στιγμή, οι ελλείψεις σε προσωπικό εξακολουθούν να μην καλύπτονται. Οπως επισημαίνουν οι εργαζόμενοι της ΟΣΥ, από το 2014 εκκρεμούν μέχρι σήμερα οι προσλήψεις 450 οδηγών και άλλων ειδικοτήτων (150 τεχνικοί και 300 οδηγοί).