Εχει χαρακτηριστεί «η παλαιότερη περιβαλλοντική διαμάχη της Γαλλίας», καθώς και «το αεροδρόμιο της διχόνοιας». Εχουν περάσει ακριβώς πενήντα χρόνια από τότε που έπεσε για πρώτη φορά στο τραπέζι η ιδέα της κατασκευής ενός διεθνούς αεροδρομίου στη Νοτρ-Νταμ-ντε-Λαντ, που θα αντικαθιστούσε το (μικρό) αεροδρόμιο της Νάντης, θα εξυπηρετούσε το ευρύτερο δυτικό κομμάτι της Γαλλίας και θα έδινε μια λύση στην «παριζιάνικη υπερσυγκέντρωση». Και όλα αυτά τα χρόνια δεν σταμάτησε να διχάζει, με τους οικολόγους και τους αγρότες να πρωτοστατούν στις αντιδράσεις, τις προσφυγές κατά του κράτους αλλά, τα τελευταία χρόνια, και στις καταλήψεις της Οριοθετημένης Ζώνης Ανάπτυξης, που μετονομάστηκε από τους ίδιους σε Ζώνη προς Υπεράσπιση.
Ο πρώην πρόεδρος της χώρας Φρανσουά Ολάντ διοργάνωσε τον Ιούνιο του 2017 τοπικό δημοψήφισμα: οι κάτοικοι του διαμερίσματος Λουάρ-Ατλαντίκ ψήφισαν σε ποσοστό 55,1% υπέρ της κατασκευής του αεροδρομίου. Ο διάδοχός του, Εμανουέλ Μακρόν, είχε δεσμευθεί να σεβαστεί την απόφαση αυτή, παρήγγειλε ωστόσο μία ακόμα πραγματογνωμοσύνη –και φαίνεται πως τελικά βάρυνε περισσότερο η γνώμη του υπουργού Οικολογίας του, του Νικολά Ιλό: ο πρωθυπουργός Εντουάρ Φιλίπ ανακοίνωσε χθες επισήμως την εγκατάλειψη του αμφιλεγόμενου σχεδίου.
«Είναι μία λογική απόφαση δεδομένου του αδιεξόδου στο οποίο βρίσκεται η υπόθεση» τόνισε, δίνοντας παράλληλα στους ακτιβιστές καταληψίες διορία μέχρι την άνοιξη να εγκαταλείψουν την περιοχή. Οι αντιδράσεις ήταν έντονες και από την πλευρά των υποστηρικτών και από την πλευρά των αντιπάλων του αεροδρομίου, με τους πρώτους να μιλούν για «άρνηση της δημοκρατίας» και τους δεύτερους για μία «θαρραλέα απόφαση».