Κάθε χρόνο, η ίδια –βαρετή ή συναρπαστική –ιστορία: οι διακρίσεις ή οι υποψηφιότητες που τέτοιες μέρες ανακοινώνονται από θεσμούς σχετικά επιδραστικούς για το κινηματογραφικό σινάφι –εν προκειμένω οι Χρυσές Σφαίρες και τα σωματειακά βραβεία των αμερικανών ηθοποιών, σκηνοθετών ή παραγωγών –μελετώνται εξονυχιστικά ως πιθανά τροχιοδεικτικά για τις υποψηφιότητες (αν όχι και τους νικητές) των Οσκαρ οι οποίες ανακοινώνονται σήμερα.
Ετσι, μετά και την κυριακάτικη τελετή απονομής των Screen Actors Guild Awards στο Λος Αντζελες, δεν ήταν λίγοι οι ειδήμονες που σχολίασαν ότι, αφού είχε ήδη σαρώσει τις Χρυσές Σφαίρες, η προχτεσινή τριπλή κυριαρχία του «Οι τρεις πινακίδες έξω από το Εμπινγκ στο Μιζούρι» του Μάρτιν ΜακΝτόνα –στις κατηγορίες α’ γυναικείου ρόλου (Φράνσις ΜακΝτόρμαντ), β’ ανδρικού (Σαμ Ρόκγουελ) και καλύτερης ερμηνείας από καστ –πιθανότατα ενισχύει και τις οσκαρικές πιθανότητες. Το βραβείο α’ ανδρικού ρόλου που, όπως και η αντίστοιχη Χρυσή Σφαίρα, δόθηκε από το SAG στον Γκάρι Ολντμαν για την ερμηνεία του ως Ουίνστον Τσόρτσιλ στο «Η πιο σκοτεινή ώρα» του Τζο Ράιτ ομοίως.
ΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ. Μερικοί αναλυτές πιστεύουν ότι τον τόνο δίνουν τα βραβεία του σωματείου των παραγωγών (Producers Guild of America Awards) που στη δική τους απονομή το περασμένο Σάββατο επέλεξαν ως καλύτερη ταινία όχι τις «Τρεις πινακίδες», τη «Δουνκέρκη» του Κρίστοφερ Νόλαν, το «The Post» του Στίβεν Σπίλμπεργκ ή το «Τρέξε!» του Τζόρνταν Πιλ, που ανήκαν μεταξύ άλλων στις υποψηφιότητες, αλλά το «Η μορφή του νερού» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο, νικητή και του Χρυσού Λέοντα στο τελευταίο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας.
Η άποψη του σωματείου των παραγωγών για την καλύτερη ταινία έχει συμπέσει με την αντίστοιχη των Οσκαρ στις 19 από τις 28 φορές που έχει εκφραστεί. Οι δύο θεσμοί δεν ομονοούν και τόσο στην κατηγορία του καλύτερου animation, έστω κι έτσι όμως, το «Coco» του Λι Ανκριτς που τιμήθηκε από το Producers Guild δεν αποκλείεται να ολοκληρώσει την πορεία του με οσκαρικό τρόπο.
Τέλος, τα βραβεία του σωματείου των σκηνοθετών (Directors Guild of America) θα ανακοινωθούν στις 3 Φεβρουαρίου, ένα μήνα περίπου πριν τα Οσκαρ. Ακόμα και οι δικές τους υποψηφιότητες στην κατηγορία της καλύτερης ταινίας σαν να δείχνουν πού πάει το πράγμα: εκτός από το «Τρέξε!», τη «Δουνκέρκη», αλλά και την «Πασχαλίτσα» της Γκρέτα Γκέργουιγκ, μπορεί κανείς κι εδώ να συναντήσει τις «Τρεις πινακίδες» του ΜακΝτόνα και βεβαίως τη «Μορφή του νερού» του Ντελ Τόρο.