Διέξοδο στη ρύθμιση των 120 δόσεων αναζητούν χιλιάδες δικηγόροι, μηχανικοί, γιατροί που χρωστούν στην Εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία ποσά μέχρι 50.000 ευρώ. Το ενδιαφέρον των οφειλετών είναι μεγάλο αλλά η υπαγωγή στη ρύθμιση δεν είναι τόσο εύκολη υπόθεση. Για να καταφέρουν να ενταχθούν πρέπει να πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια και προϋποθέσεις που έχουν να κάνουν, μεταξύ άλλων, με το ύψος εισοδήματος, τα περιουσιακά στοιχεία και με το εάν είναι βιώσιμη η επαγγελματική τους δραστηριότητα.

Για παράδειγμα, κάποιος που έχει οφειλές 10.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία ύψους 251.000 ευρώ δεν μπορεί να ενταχθεί στη ρύθμιση. Oσοι λοιπόν καταφέρουν και ενταχθούν στη ρύθμιση του υπουργείου Οικονομικών ή του υπουργείου Εργασίας πρέπει για να μπορέσουν να διατηρήσουν τη ρύθμιση των 120 δόσεων να είναι συνεπείς στις τρέχουσες φορολογικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις τους.

Στη ρύθμιση υπάγονται οφειλές προς το Δημόσιο και τα Ταμεία εφόσον είχαν βεβαιωθεί μέχρι και τις 31.12.2016, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υποβληθεί αίτηση μέχρι το τέλος του 2018. Οι αιτήσεις θα γίνονται αποκλειστικά και μόνον ηλεκτρονικά, στην πλατφόρμα του εξωδικαστικού μηχανισμού, η οποία θα ανοίξει τις πύλες της, τις επόμενες ημέρες. Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να συγκεντρώσουν μία σειρά από δικαιολογητικά τα οποία μεταξύ άλλων είναι τα εξής:

1. Κατάλογος όλων των περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη με αναφορά στην εκτιμώμενη εμπορική αξία τους.

2. Πλήρης περιγραφή των βαρών και λοιπών εξασφαλίσεων (είδος βάρους ή εξασφάλισης, πιστωτής, ασφαλιζόμενο ποσό, σειρά, δημόσιο βιβλίο) που είναι εγγεγραμμένα επί των περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη.

3. Πλήρη στοιχεία για κάθε συνοφειλέτη (επωνυμία, πλήρης διεύθυνση, ΑΦΜ, τηλέφωνο, ηλεκτρονική διεύθυνση).

4. Δήλωση για κάθε μεταβίβαση ή επιβάρυνση περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη που έγινε εντός των τελευταίων 5 ετών πριν από την υποβολή της αίτησης και για κάθε καταβολή μερίσματος από τον οφειλέτη προς τους μετόχους ή εταίρους ή άλλη συναλλαγή, εκτός των τρεχουσών συναλλαγών της επιχείρησης, που έγινε εντός των τελευταίων 24 μηνών πριν από την υποβολή της αίτησης.

5. Στοιχεία κάθε νομικού προσώπου συνδεδεμένου με τον οφειλέτη με ημερομηνία σύστασης μεταγενέστερη της 1ης Ιανουαρίου 2012, καθώς και πλήρη στοιχεία ακινήτων ή άλλων περιουσιακών στοιχείων που τυχόν μεταβιβάστηκαν από τον οφειλέτη ή τους συνοφειλέτες σε πρόσωπα συνδεδεμένα με τον οφειλέτη μετά την 1η Ιανουαρίου 2012.

6. Τα έντυπα E1 και Ε3 των τελευταίων 5 φορολογικών ετών.

7. Συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών και προμηθευτών των τελευταίων 5 φορολογικών ετών.

8. Δηλώσεις στοιχείων ακινήτων (Ε9), εφόσον προβλέπεται σχετική υποχρέωση υποβολής.

9. Πράξη διοικητικού προσδιορισμού του φόρου εισοδήματος (εκκαθαριστικό) του τελευταίου φορολογικού έτους.

10. Πράξη διοικητικού προσδιορισμού του ΕΝΦΙΑ του τελευταίου φορολογικού έτους.

11. Τελευταία περιοδική δήλωση ΦΠΑ, εφόσον προβλέπεται η υποχρέωση υποβολής της.

12. Καταστάσεις βεβαιωμένων οφειλών προς τη Φορολογική Διοίκηση και προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, οι οποίες πρέπει να έχουν εκδοθεί εντός των τελευταίων τριών μηνών πριν από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης.

13. Αντίγραφο ποινικού μητρώου γενικής χρήσης του οφειλέτη.

14. Πιστοποιητικό περί μη πτώχευσης από το αρμόδιο Πρωτοδικείο.

15. Πιστοποιητικό περί μη κατάθεσης αίτησης πτώχευσης από το αρμόδιο Πρωτοδικείο.

16. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης του οφειλέτη.