Πειράματα σε ανθρώπους, που είχαν αναγκαστεί να εισπνεύσουν διοξείδιο του αζώτου – τοξικό αέριο που περιέχεται στις εκπομπές των εξατμίσεων αυτοκινήτων – είχε παραγγείλει ερευνητικός οργανισμός ο οποίος χρηματοδοτείτο από γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, αποκαλύπτει η εφημερίδα Stuttgarter Zeitung.
Τα πειράματα έγιναν στο πλαίσιο έρευνας που είχε παραγγείλει ο Ευρωπαϊκός Ομιλος Ερευνας για το Περιβάλλον και την Υγεία στον Τομέα των Μεταφορών (EUGT).
Το πρακτορείο ειδήσεων Reuters τονίζει ότι δεν ήταν σε θέση να επιβεβαιώσει άμεσα τα στοιχεία αυτής της έρευνας. Δεν ήταν διαθέσιμος κάποιος εκπρόσωπος του EUGT – που έκλεισε πέρυσι – για να σχολιάσει το δημοσίευμα.
Ο όμιλος αυτός χρηματοδοτείτο από τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Volkswagen, Daimler και BMW. Ο σκοπός και τα αποτελέσματα των πειραμάτων δεν έχουν αποσαφηνιστεί.
Oμως, οι αποκαλύψεις καταγράφονται την ώρα που η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με απαγορεύσεις της εισόδου των αυτοκινήτων με ντιζελοκινητήρες στα κέντρα πόλεων σε όλον τον κόσμο, μετά τις αποκαλύψεις το 2015 για πειραγμένο λογισμικό σε βάρος της VW.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα της Stuttgarter Zeitung, περίπου 25 νεαροί εισέπνευσαν διοξείδιο του αζώτου, σε δοσολογίες που ποίκιλαν, για πολύωρες περιόδους. Το πείραμα είχε διεξαχθεί σε ινστιτούτο που ανήκει στο Πανεπιστήμιο του Ααχεν, στη Γερμανία.
Σάλος και για τα πειράματα με πιθήκους
Οι συνέπειες της εισπνοής του διοξειδίου του αζώτου στους οργανισμούς των νεαρών ανθρώπων δεν είχαν διασαφηνιστεί όταν δημοσιεύθηκε η μελέτη στο πλαίσιο της οποίας έγινε το συγκεκριμένο πείραμα, το 2016, σύμφωνα με τη Stuttgarter Zeitung.Η Daimler την Κυριακή καταδίκασε την έρευνα αυτή.
Ο ίδιος ερευνητικός οργανισμός είχε παραγγείλει και άλλη έρευνα που προκαλεί σάλο. Στο πλαίσιο αυτής, πίθηκοι αναγκάζονταν να εισπνέουν τοξικά αέρια που εκλύονταν από την εξάτμιση αυτοκινήτου Φολκσβάγκεν εφοδιασμένου με το παράνομο λογισμικό.
«Μας προκαλούν φρίκη η έκταση και η εφαρμογή αυτών των ερευνών. Καταδικάζουμε τα πειράματα με τον πιο έντονο τρόπο. Παρότι η Daimler δεν είχε καμιά επιρροή στον σχεδιασμό, αρχίσαμε ευρεία έρευνα για το ζήτημα», ανέφερε η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στην ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα την Κυριακή.
Η εφημερίδα The New York Times ανέφερε, σε ρεπορτάζ της για τη δεύτερη επιστημονική έρευνα, ότι τα πειράματα στους πιθήκους έγιναν το 2014. Η BMW, η Daimler και η VW καταδίκασαν τα πειράματα για τις επιπτώσεις των εκπομπών αερίων των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων σε πιθήκους.
Σύμφωνα με τους Τάιμς, ο EUGT είχε παραγγείλει τη μελέτη για να υπερασπιστεί τη χρήση του πετρελαίου ντίζελ στους κινητήρες αυτοκινήτων, μετά την καταγγελία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας ότι οι εκπομπές των αερίων από τις εξατμίσεις αυτών των κινητήρων είναι καρκινογόνες.