Δύο ισχυρές ελληνοτουρκικές κοινοπραξίες, του ομίλου Λάτση με τον όμιλο Dogus και του ομίλου Ελλάκτωρ με τον όμιλο Koch, συγκαταλέγονται ανάμεσα στα συνολικά δέκα σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την πολυετή παραχώρηση της μαρίνας Αλίμου, μιας από τις μεγαλύτερες σε ολόκληρη τη Μεσόγειο.
Στους δέκα μνηστήρες για τη μαρίνα των περίπου 1.100 θέσεων ελλιμενισμού σκαφών περιλαμβάνονται επίσης η ελληνογαλλική κοινοπραξία Port Adhos με τις Dream Yacht Metiterranee και J&P ΑΒΑΞ, καθώς και η Πόρτο Καρράς, η Αρχιρόδον, η Ιntrakat κ.ά.
Ανθρωποι με γνώση των διεργασιών θεωρούν απολύτως δικαιολογημένο τον διψήφιο αριθμό επενδυτών για την τουλάχιστον 35ετή παραχώρηση της συγκεκριμένης μαρίνας, δίχως να αποκλείεται η διάρκειά της να είναι και μεγαλύτερη.
Εκτός του γεγονότος ότι είναι η νούμερο ένα μαρίνα της Βαλκανικής και μία εκ των μεγαλυτέρων της Ανατολικής Μεσογείου, με στρατηγική θέση στο παραλιακό μέτωπο της Αττικής, διαθέτει και μεγάλες δυνατότητες αξιοποίησης της χερσαίας της επιφάνειας, έκτασης 210.000 τετραγωνικών. Ο επενδυτής που θα πλειοδοτήσει στον διαγωνισμό θα έχει τη δυνατότητα να κατασκευάσει ξενοδοχείο στη χερσαία ζώνη, καθώς επίσης χώρους ψυχαγωγίας, εστίασης, τουρισμού και ζώνες πρασίνου. Ενισχυτικά λειτουργεί και το γεγονός ότι η διπλανή μαρίνα Φλοίσβου από τότε που πέρασε στα χέρια ιδιωτών έχει αναβαθμιστεί θεαματικά.
Στη μαρίνα Αλίμου ελλιμενίζεται καθημερινά μεγάλος αριθμός σκαφών, επαγγελματικών και ιδιωτικών, γεγονός που σημαίνει ότι ούτως ή άλλως την επισκέπτεται σημαντικός αριθμός επισκεπτών και τουριστών. Σήμερα το 80% των σκαφών που ελλιμενίζονται σε αυτήν είναι επαγγελματικά, δηλαδή η περιοχή λειτουργεί ως home port για το γιότινγκ, με δυνατότητα υποδοχής σκαφών μήκους έως 25 μέτρων.
ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ. Ακτινογραφώντας τους μνηστήρες, το πρώτο από τα ελληνοτουρκικά σχήματα είναι η Lamda Dogus, η οποία διαχειρίζεται τη μαρίνα Φλοίσβου, ενώ συμμετέχει στις εταιρείες διαχείρισης των τουριστικών λιμένων Γουβιών (Κέρκυρα), Λευκάδας και Ζέας. Το δεύτερο ελληνοτουρκικό σχήμα, Ακτωρ και ΤΕΚ – ΑRΤ Calamis Ve Fenerbache Marmara Turizm, είναι συμμαχία του ελληνικού ομίλου με τον όμιλο Κοch, ο οποίος διαχειρίζεται πολλές μαρίνες στην περιοχή της Μεσογείου (Μυτιλήνη, Γιάλοβα, Μαρμαρίς, Κουσάντασι κ.λπ.). H γαλλική Port Adhos που μαζί με τις Dream Yacht Metiterranee και J&P ABAΞ συμμετέχουν στην ίδια κοινοπραξία, λειτουργεί λιμάνια και μαρίνες κυρίως στη Γαλλία, όπως τα Port Napoleon, Bayonne, Leucate, Paimpoi, Pont-Medoc, St Nazaire κ.ά.
Τη δεκάδα συμπληρώνουν η κατασκευαστική Intrakat, η κοινοπραξία Αρχιρόδον (κατασκευαστική) – A1 Yacht Consortium (γιότινγκ) – Στήριξις (τεχνική), οι ξενοδοχειακές Πόρτο Καρράς και Κάσος Κτηματική, η εταιρεία παροχής υπηρεσιών ελέγχου και φόρτωσης αεροσκαφών Aviareps Hellas και η εταιρεία συστημάτων άμυνας, ασφάλειας ΑΤΕΣΕ που δραστηριοποιείται μεταξύ άλλων σε ανάπτυξη ακινήτων και κατασκευών.
Οι σύμβουλοι αξιοποίησης, αφού αξιολογήσουν τους δέκα φακέλους, θα υποβάλουν την εισήγησή τους προς το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής για την επόμενη φάση του διαγωνισμού.