Μία από τις σημαντικότερες ενοχλήσεις που νιώθουν οι δρομείς όταν παίρνουν τους δρόμους είναι οι πόνοι στην μέση και την πλάτη. Η αιτία του προβλήματος, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύθηκε στην ηλεκτρονική έκδοση της Επιθεώρησης Βιομηχανικής (www.jbiomech.com), ίσως να κρύβεται στη γενική αδυναμία που αντιμετωπίζουν οι μύες στη βάση του σκελετικού τους συστήματος. Οι συγκεκριμένοι προβληματικοί μύες εντοπίζονται κάτω από τους επιφανειακούς μυς και σχετίζονται με τους κοιλιακούς, το γνωστό six-pack. Χρησιμοποιώντας ειδικά υπολογιστικά συστήματα, οι ειδικοί παρατήρησαν ότι οι δρομείς που έχουν σχετικά αδύναμους αυτούς τους μυς, βασίζονται περισσότερο στους επιφανειακούς μυς για να συνεχίζουν να τρέχουν. Το αποτέλεσμα είναι να ρισκάρουν να εμφανίσουν τραυματισμούς στην πλάτη τους.
«Μετρήσαμε τις διαστάσεις των σωμάτων των δρομέων και πώς εκείνοι καταφέρνουν να κινηθούν ώστε να δημιουργήσουμε ένα συγκεκριμένο υπολογιστικό μοντέλο για τον καθέναν που μελετήσαμε. Αυτό μας επέτρεψε να εξετάσουμε κάθε οστό και τις κινήσεις του και πόση πίεση ασκείτο κατά περίπτωση στις αρθρώσεις», επισημαίνει ο Ατζίτ Σοντχαρί, επικεφαλής συγγραφέας της έρευνας. Επειτα από όλα αυτά, παρατηρώντας τα ευρήματα της έρευνάς τους, οι επιστήμονες από το ιατρικό κέντρο του Πολιτειακού Πανεπιστημίου του Οχάιο, που υπογράφουν την έρευνα, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι είναι η προσπάθεια του σώματος να αναπληρώσει αυτό το κενό δύναμης που παρουσιάζει, πιέζοντας περισσότερο τους συγκεκριμένους μυς της πλάτης για να ολοκληρώσει το δρομικό πρόγραμμα.
Ολο αυτό το φαινόμενο, ωστόσο, αυξάνει την πίεση που ασκείται στη σπονδυλική στήλη, καταλήγοντας εν τέλει με ενοχλήσεις στην πλάτη. Παρ’ όλα αυτά, η λύση στο συγκεκριμένο πρόβλημα δεν μπορεί να είναι απαραίτητα η εκγύμναση των κοιλιακών. «Αν παρατηρήσεις τους καλούς δρομείς δεν έχουν υποχρεωτικά six-pack, αλλά οι μύες τους είναι αρκετά γυμνασμένοι. Οι στατικές ασκήσεις που ενισχύουν το μυοσκελετικό σύστημα και κρατούν το σώμα σε μια ισορροπία θα σας κάνουν καλύτερους δρομείς», υπογραμμίζει ο Σοντχαρί.