Ανατροπές στο μάρκετινγκ των τουριστικών γραφείων που συνήθιζαν να προωθούν τα προϊόντα τους μέσω των social media αναμένεται να δρομολογήσουν οι αλλαγές στο facebook και το Instagram, με επίκεντρο την προστασία των χρηστών από επαγγελματικές – διαφημιστικές αναρτήσεις.

Ηδη ο διευθύνων σύμβουλος του facebook Mark Zuckerberg ανακοίνωσε ότι στο αμέσως επόμενο διάστημα οι χρήστες θα βλέπουν λιγότερο δημόσιο περιεχόμενο από επιχειρήσεις, brand και ΜΜΕ. Οι αλλαγές αυτές, ανέφερε, ξεκίνησαν πέρυσι και μέσα στο 2018 θα τεθούν σε πλήρη εφαρμογή σε όλα τα προϊόντα του οργανισμού (Instagram κ.λ.π). Οι πρώτες θα εφαρμοσθούν στα news feed όπου οι χρήστες θα βλέπουν περισσότερες ενημερώσεις από τους φίλους, την οικογένεια και τις ομάδες στις οποίες συμμετέχουν. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Travelport, 82% των αμερικανών ταξιδιωτών 25 έως 34 χρόνων επηρεάζονται σημαντικά από το περιεχόμενο που δημοσιεύουν στα social media τα ταξιδιωτικά γραφεία, ενώ 76% των ηλικιών 35 έως 44 χρόνων λαμβάνουν σοβαρά υπόψη το συγκεκριμένο περιεχόμενο για κάποιο ταξίδι τους.

ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΑ NEWS FEED. Οι ειδικοί του μάρκετινγκ στα social media και οι ιδιοκτήτες τουριστικών γραφείων, αναφέρουν ότι «οι αλλαγές που πραγματοποιεί το facebook στους αλγορίθμους των news feed δυσκολεύουν την προβολή των επιχειρήσεων στην πλατφόρμα, αλλά και την προσέγγιση νέων πελατών με δωρεάν δημοσιεύσεις».

«Ο νέος αλγόριθμος τον οποίο δοκιμάζει το facebook εκτιμάται ότι θα ωθήσει μεγάλο αριθμό τουριστικών γραφείων να πληρώνουν για την παρουσία τους στα news feed», τονίζει ο σύμβουλος μάρκετινγκ και πρόεδρος της Borelli Strategies Nick Borelli.

TA ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ. Πάντως, ο Zuckerberg υποστήριξε ότι οι αλλαγές γίνονται λόγω της συγκέντρωσης πολλών αρνητικών σχολίων χρηστών που αναφέρουν ότι οι εμπορικές δημοσιεύσεις απορροφούν τις προσωπικές τους στιγμές και εμποδίζουν τη σύνδεσή τους με άλλους χρήστες. Η υπερφόρτωση αυτή, όπως εκτιμά ο ίδιος, οφείλεται σε υλικό βίντεο και άλλου είδους περιεχόμενο που έλαβε μεγάλες ποσοτικές διαστάσεις στο facebook την τελευταία διετία.

Ωστόσο, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο το μάρκετινγκ των επιχειρήσεων να συνεχίσει να φτάνει στους χρήστες, μέσω όμως «πολύ κλειστών κοινοτήτων». Εφόσον συμβεί αυτό, είναι πολύ πιθανό τα brands να εστιάσουν πλέον σε περιεχόμενο που δεν θα δημιουργούν τα ίδια, αλλά οι χρήστες και οι διαμορφωτές της κοινής γνώμης στα social media.