«Ανακατεύει» τμήματα και επιστήμες ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου παραμονές των Πανελλαδικών Εξετάσεων με τη σύσταση ενός νέου ιδρύματος, του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, να μην έχει ακόμη ψηφιστεί από τη Βουλή (παρότι θα ενταχθεί φέτος στο Μηχανογραφικό) και τις ημερομηνίες υποβολής των δηλώσεων συμμετοχής στους διαγωνισμούς του καλοκαιριού ακόμη άγνωστες. Ετσι, οι διαδικασίες που προηγούνται των Πανελλαδικών μοιάζουν αυτή τη στιγμή στον αέρα και κανείς δεν ξέρει πώς θα επηρεαστεί φέτος ο αριθμός των εισακτέων στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας από την ίδρυση ενός νέου πανεπιστημίου. Την ίδια στιγμή όμως, το υπουργείο Παιδείας εντείνει την ανησυχία των μαθητών λυκείου με συνεχείς αναφορές στην ανάγκη για νέο εξεταστικό σύστημα αλλά και πληροφορίες περί ίδρυσης νέων πανεπιστημιακών τμημάτων ή συγχωνεύσεις άλλων που αλλάζουν την εικόνα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας. Εντυπωσιακό είναι ότι την περίοδο που οι νέοι προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις του καλοκαιριού και την επιλογή σπουδών, ο υπουργός Παιδείας ανακοινώνει την ίδρυση νέου Τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (που δέχτηκε να συνεργαστεί με το ΤΕΙ Ηπείρου), νέας Νοσηλευτικής Σχολής στο ίδρυμα, νέας Νομικής Σχολής στην Κρήτη ή την Πάτρα…
Πάντως, για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής έως σήμερα δεν υπάρχει έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Το υπουργείο την αναμένει την ερχόμενη εβδομάδα, όπως την αναμένει και η κοινή γνώμη, καθώς στις σχετικές εξαγγελίες αναφέρθηκε ότι δεν θα επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του κράτους.
Ανοδος στα Παιδαγωγικά.Πάντως, οι Πανελλαδικές του 2018 θα έχουν κάποιες σημαντικές διαφορές σε σχέση με αυτές των δύο προηγούμενων ετών. Τα Επιστημονικά Πεδία από πέντε έγιναν τέσσερα καθώς οι Παιδαγωγικές Σχολές είναι πλέον κοινά τμήματα όλων των υπολοίπων Πεδίων. Οπως δηλώνει δε στα «ΝΕΑ» ο εκπαιδευτικός Γιώργος Χατζητέγας, «η εξέλιξη αυτή προδιαγράφει μια μικρή άνοδο των βάσεων σε όλα τα Παιδαγωγικά Τμήματα της Δημοτικής Εκπαίδευσης και της Προσχολικής Αγωγής ως συνέπεια της αυξημένης ζήτησης ιδίως από τον Προσανατολισμό των Ανθρωπιστικών Σπουδών». Η κατάργηση του ανεξάρτητου Επιστημονικού Πεδίου των Παιδαγωγικών Σχολών αφαίρεσε μάλιστα από τον πίνακα των εξεταζομένων μαθημάτων τα Μαθηματικά και την Ιστορία Γενικής Παιδείας.
Οπως εξηγεί ο κ. Χατζητέγας, μια άλλη σημαντική εξέλιξη στο εξεταστικό τοπίο του 2018 είναι η θεαματική μείωση του αριθμού των εξεταζομένων μαθημάτων των απολυτηρίων της Γ’ Λυκείου από δεκατέσσερα σε τέσσερα. Η εξέλιξη αυτή κρίθηκε αναγκαία, καθώς η περυσινή εμπειρία έδειξε ότι οι μαθητές της Γ’ Λυκείου έφταναν στις Πανελλαδικές του Ιουνίου ύστερα από έναν μαραθώνιο ανούσιων ενδοσχολικών δοκιμασιών. Η αλλαγή αυτή θα δώσει την ευκαιρία μιας μικρής παράτασης και του διδακτικού χρόνου σε όλες τις λυκειακές τάξεις.
Φέτος, αναμένεται οι ενδοσχολικές εξετάσεις να πραγματοποιηθούν το τελευταίο δεκαήμερο του Μαΐου και οι πανελλαδικές δοκιμασίες το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου. Μια εξεταστική καινοτομία η οποία φαίνεται ότι τελικά θα επικρατήσει είναι η συνεξέταση της Νεοελληνικής Γλώσσας και της Λογοτεχνίας η οποία θα ισχύσει φέτος για τους μαθητές του ΕΠΑΛ, ενώ έχει ήδη καθιερωθεί και στο γυμνάσιο.
Ντόμινο εξελίξεων. Η αγωνία όμως φέτος διατρέχει όλες τις τάξεις του λυκείου. Αγωνία έχουν οι τελειόφοιτοι της Γ’ Λυκείου που δεν ξέρουν τι αλλαγές θα βρουν στο Μηχανογραφικό και πώς να κατευθύνουν τις επιλογές τους. Αγωνία έχουν και οι μαθητές της Α’ Λυκείου οι οποίοι αναμένουν την δομή του νέου λυκείου και το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ – ΑΤΕΙ. Οι εισηγήσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής καθώς και πολλών εμπειρογνωμόνων βρίσκονται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας αλλά το περιεχόμενό τους δεν το έχουμε δει επίσημα.
Η συζήτηση για το νέο λύκειο άναψε για τα καλά, όταν έγινε ξεκάθαρη η πρόθεση του υπουργείου Παιδείας για συνεξέταση της Χημείας και της Βιολογίας και τη συνοπτική συγχώνευση της Φυσικής , της Χημείας και της Βιολογίας σε ένα μάθημα υπό τον γενικό τίτλο Φυσικές Επιστήμες. Το γεγονός δρομολόγησε αντιδράσεις των αντίστοιχων επιστημονικών ενώσεων. Το υπουργείο προς στιγμήν αναδιπλώθηκε, ωστόσο τίποτα δεν έχει κριθεί ακόμη τελεσίδικα.
Οι Πανελλαδικές θα ξεκινήσουν και φέτος τη δεύτερη εβδομάδα του Ιουνίου, ενώ το υπουργείο θα αφήσει μία εβδομάδα από την ολοκλήρωση των απολυτηρίων εξετάσεων στη Γ’ Λυκείου (θα γίνουν στις αρχές του τελευταίου δεκαημέρου του Μαΐου) ώστε οι υποψήφιοι να κάνουν τις τελικές επαναλήψεις στα μαθήματά τους. Ο αριθμός των εισακτέων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ για το 2018-19 δεν είναι ακόμη γνωστός. Το μόνο γνωστό είναι ότι το υπουργείο πενταπλασίασε φέτος τον αριθμό των εισακτέων από τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ) στα πανεπιστήμια της χώρας.

Εξαγγέλλει νέες σχολές και τμήματα ο Γαβρόγλου

Ενα νέο πανεπιστημιακό τμήμα εξαγγέλλει όπου βρεθεί, τις τελευταίες ημέρες, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου. Οι τελευταίες αποφάσεις του «δίνουν» σειρά νέων τμημάτων στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων που θα «συνεργαστεί» με το ΤΕΙ Ηπείρου.

Ετσι εξήγγειλε ότι θα ιδρυθούν Τμήμα Νοσηλευτικής και Τμήμα Λογοθεραπείας στη Σχολή Επιστημών Υγείας, Τμήμα Γεωπονίας ενταγμένο σε νέα Σχολή Γεωπονίας πενταετούς φοίτησης (θα θεραπεύει καταρχήν τις κατευθύνσεις της φυτικής και της ζωικής παραγωγής), Τμήμα Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής, ένα πρότυπο Αγροδιατροφικό Τεχνολογικό Πάρκο Ηπείρου, Τμήμα Μουσικών Σπουδών στη Σχολή Καλών Τεχνών πενταετούς φοίτησης, Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής στη Σχολή Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών τετραετούς φοίτησης, Τμήμα Εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών ενταγμένο σε νέα Σχολή Εφαρμογών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών τετραετούς φοίτησης.
«Οχι» στα… όχι.Το υπουργείο Παιδείας σχολίασε χθες ως «απαράδεκτη και προκλητική» την απόφαση της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων να μην καταθέσει τις βαθμολογίες των εξετάσεων και των πτυχιακών εργασιών των φοιτητών, επειδή διαφωνεί με την ομόφωνη πρόταση της αρμόδιας επιτροπής που μελετά τις συνέργειες ανάμεσα στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το ΤΕΙ Ηπείρου. «Δεν είναι δυνατόν να τίθενται με τέτοιο ωμό τρόπο οι φοιτητές σε ομηρεία, με προκλητικές και ακραίες ενέργειες που δεν συνάδουν με τις ακαδημαϊκές αρχές» αναφέρεται σε ανακοίνωση που εκδόθηκε.