Τις 2.707 έχουν φτάσει μέχρι σήμερα οι υπογραφές φοιτητών που στηρίζουν μέσω Διαδικτύου το ψήφισμα υπό τον τίτλο «Θέλουμε πανεπιστήμια χωρίς βία». Οι υπογραφές αυξάνονται ταχύτατα όπως αναφέρουν μέλη της πρωτοβουλίας που μίλησαν στα «ΝΕΑ», ενώ σήμερα συνεδριάζει, για πρώτη φορά, υπό τον Νίκο Παρασκευόπουλο η επιτροπή που συγκροτήθηκε για τα κρούσματα βίας στα ΑΕΙ. Στο πλαίσιο αυτό αποκτά ενδιαφέρον και το αίτημα της ομοσπονδίας πανεπιστημιακών προς το υπουργείο Παιδείας να γίνει συζήτηση στη Βουλή για το θέμα της ανομίας στα ΑΕΙ με την πρόθεση να αναζητηθεί διακομματική συναίνεση στην αντιμετώπιση του προβλήματος.
ΤΟ ΚΑΛΕΣΜΑ. Οι 2.707 φοιτητές που υπογράφουν το κείμενο με τελικούς αποδέκτες πρυτανικές, εισαγγελικές, αστυνομικές και πολιτικές Αρχές αναφέρουν: «Η πανεπιστημιακή εκπαίδευση προϋποθέτει ελευθερία στην έκφραση και διακίνηση των ιδεών και δημοκρατικό ακαδημαϊκό περιβάλλον. Αντίθετα, φαινόμενα εκφοβισμού, βίας και ανομίας υποβαθμίζουν τη λειτουργία των πανεπιστημίων και αποτελούν παράγοντα υποβάθμισης και παρακμής τους. Δυστυχώς, στα περισσότερα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας μας, η παραβατικότητα και η βία έχουν πλέον παγιώσει την αίσθηση μόνιμης ανασφάλειας και φόβου, προσβάλλοντας παράλληλα την αξιοπρέπεια όσων διδάσκουν και φοιτούν σε αυτά. Το πρόβλημα είναι σύνθετο και λύση μπορεί να δοθεί μόνο με την πραγματική και ουσιαστική συνεργασία όλων των αρμόδιων θεσμών της Πολιτείας» τονίζουν και ζητούν από τις πρυτανικές Αρχές να καταγγέλλουν όλα τα βίαια περιστατικά στις εισαγγελικές Αρχές. Από τις εισαγγελικές Αρχές, να αντιμετωπίζουν τις καταγγελίες ως ζητήματα ύψιστης προτεραιότητας, απαιτώντας την άμεση συνδρομή των αστυνομικών Αρχών. Από τις αστυνομικές Αρχές, να τις διαχειρίζονται ως ζητήματα ύψιστης προτεραιότητας και να μην εμφανίζονται κατόπιν εορτής όπως κατά κανόνα συμβαίνει. Τέλος, από τις πολιτικές Αρχές, πρωτίστως, απ’ τα υπουργεία Παιδείας και Προστασίας του Πολίτη, να συνδράμουν στις ενέργειες των ανωτέρω θεσμών και όχι να τις παρεμποδίζουν.
Η επιτροπή. Στην επιτροπή που συγκρότησε ο υπουργός Παιδείας και η οποία συνεδριάζει σήμερα συμμετέχουν: Νίκος Παρασκευόπουλος – βουλευτής, ομότιμος καθηγητής Νομικής, Γιαννούλα Καρύμπαλη – καθηγήτρια Νομικής, Αλέξιος Μπένος – καθηγητής Ιατρικής, Σοφία Βιδάλη – καθηγήτρια Εγκληματολογίας, Χαράλαμπος Πουλόπουλος – καθηγητής Κοινωνικής Εργασίας, Μαρίνα Παπαδή – κλινική ψυχολόγος, Σταμάτης Βαρδαρός – αναπληρωτής γενικός γραμματέας του υπουργείου Υγείας, Κωνσταντίνος Τζαβέλλας – αντεισαγγελέας Εφετών Αθηνών, Ζωή Τζήκα – αστυνόμος Α’, ο εκάστοτε πρόεδρος της Συνόδου Πρυτάνεων των πανεπιστημίων, ο εκάστοτε πρόεδρος της Συνόδου Πρυτάνεων των ΤΕΙ, Μαγδαληνή Συγγρού – αναπληρώτρια προϊσταμένη του Τμήματος Α’ Οργάνωσης Ανώτατης Εκπαίδευσης της Γενικής Διεύθυνσης Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Η επιτροπή θα ερευνήσει το επόμενο διάστημα τις σχετικές καταγγελίες με επιτόπιες επισκέψεις στους χώρους τέλεσης των συμβάντων.
Υποσχέσεις για το νέο Πανεπιστήμιο

Μετά το χθεσινό δημοσίευμα των «ΝΕΩΝ»

Η ανησυχία που έχει εξαπλωθεί στον εκπαιδευτικό χώρο και τους υποψηφίους των φετινών Πανελλαδικών Εξετάσεων, οι οποίοι δεν ξέρουν ακόμη ποια τμήματα θα περιλαμβάνει φέτος το Μηχανογραφικό τους Δελτίο, οδήγησε τελικά το υπουργείο Παιδείας να ανοίξει τα χαρτιά του. Την ανησυχία αυτή κατέγραψαν σε εκτενές χθεσινό τους δημοσίευμα «ΤΑ ΝΕΑ». Ετσι, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι η επεξεργασία του νομοσχεδίου για τη δημιουργία του νέου Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, τα τμήματα του οποίου θα ενταχθούν φέτος στο Μηχανογραφικό των υποψηφίων για πανεπιστήμια και ΤΕΙ της χώρας, έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και αναμένεται στο τέλος της εβδομάδας η κατάθεσή του στη Βουλή.

Πάντως το νομοσχέδιο δεν αναμένεται να περάσει την ερχόμενη εβδομάδα από τη νομοπαρασκευαστική επιτροπή της Βουλής, καθώς δεν έχει λάβει ακόμη έκθεση από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.
Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΝΔ. Στις εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας περί της δημιουργίας μιας ακόμη Νομικής Σχολής στη χώρα αντέδρασε η τομεάρχης Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας Νίκη Κεραμέως που δήλωσε χθες ότι η κυβέρνηση κινείται «χωρίς σχέδιο και στόχευση, χρησιμοποιώντας την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ως μοχλό εξυπηρέτησης πελατειακών σκοπιμοτήτων».