Αύξηση εισακτέων στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου σε μια ακόμη αναφορά του στο νέο εξεταστικό σύστημα που σχεδιάζει (αλλά καθυστερεί να ανακοινώσει) και το οποίο θα ισχύσει από το 2020.
Οπως είπε σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ σχολιάζοντας το περιεχόμενο του νομοσχεδίου του για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής που συζητείται αυτή την εβδομάδα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, «επειδή θα αυξηθεί ο αριθμός των εισακτέων και λόγω δημιουργίας νέων τμημάτων, επειδή θα αυξηθεί ο αριθμός αυτών που θα γράφονται στα Επαγγελματικά Λύκεια και λόγω των διετών σπουδών, νομίζω ότι τα πράγματα θα αποδραματοποιηθούν πάρα πολύ μέχρι το 2020».
Επανέλαβε ότι από το 2020 πολλοί υποψήφιοι θα μπαίνουν σε τμήματα ιδρυμάτων της Ανώτατης Εκπαίδευσης μόνο με τον βαθμό του απολυτηρίου τους (φυσικά αυτό δεν θα ισχύει για τις σχολές υψηλής ζήτησης, οι οποίες αναμένεται να «κλείσουν» ερμητικά σε μικρό αριθμό εισακτέων κατ’ έτος) και δήλωσε ότι θα ανακοινώσει τα σχέδιά του «μόλις τελειώσουμε τις συζητήσεις που κάνουμε σε διαφορετικά επίπεδα».
4η Νομική. Οσον αφορά τις Νομικές Σχολές και την περίφημη πρότασή του για τη δημιουργία τέταρτης νομικής σχολής σε μια χώρα με εκατοντάδες άνεργους δικηγόρους, τόνισε ότι σε αυτή την περίπτωση δεν θα αυξηθούν οι εισακτέοι στη συγκεκριμένη επιστημονική κατεύθυνση.
«Θα μοιραστεί ο αριθμός των εισακτέων αντί για τις τρεις, στις τέσσερις Νομικές και με αυτόν τον τρόπο θέλουμε να αποσυμφορήσουμε τις τρεις νομικές σχολές που υπάρχουν σήμερα, οι οποίες λόγω της αυξημένης ζήτησης έχουν μεγάλο αριθμό εισακτέων η καθεμιά» δήλωσε ο Κώστας Γαβρόγλου.
Πολλοί βέβαια στον χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης της χώρας μιλούν για συμφωνία που έγινε με το Πανεπιστήμιο της Πάτρας που «παίρνει» την τέταρτη νομική σχολή (αντί της Κρήτης που επίσης τη διεκδικούσε), συναινώντας όμως παράλληλα σε συνεργασία με το ΤΕΙ της περιοχής.
ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ. Οπως αναφέρει το υπουργείο Παιδείας, αμέσως μετά την ψήφιση του σχεδίου νόμου για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, στο οποίο περιλαμβάνεται η ρύθμιση για τις μετεγγραφές των φοιτητών, θα ξεκινήσουν οι αιτήσεις για τα αδέρφια που σπουδάζουν σε διαφορετικές πόλεις.
«Είναι έτοιμο το ηλεκτρονικό σύστημα, οπότε θα ανοίξει άμεσα και τα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα μετεγγραφής από αυτό το εξάμηνο» είπε σχετικά ο Κώστας Γαβρόγλου. «Η γενική γραμμή θα είναι ότι για τις περισσότερες οικογένειες που σπουδάζουν τα παιδιά τους, θα προσπαθήσουμε να σπουδάζουν σε μία πόλη, ώστε να μη συντηρούν πάνω από ένα σπίτι εκτός από αυτό όπου μένουν. Στις περιπτώσεις που υπάρχουν πολύ σοβαρά προβλήματα, που έχουν να κάνουν με πολύ χαμηλό εισόδημα, εμείς θα νομοθετήσουμε τη δυνατότητα τα παιδιά αυτά να έρχονται εκεί που είναι οι γονείς τους. Τώρα, στην περίπτωση που εκεί που είναι οι γονείς, δεν υπάρχουν πανεπιστήμια, θα φροντίσουμε να πάνε σε μια τρίτη πόλη. Δηλαδή, να είναι σε μία πόλη μαζί και να αυξήσουμε το στεγαστικό επίδομα που ήδη παίρνουν αυτά τα παιδιά» δήλωσε στη συνέντευξή του.
Για το θέμα βέβαια διαφωνούν κάθετα με σκληρές ανακοινώσεις που έχουν εκδώσει οι Σύγκλητοί τους τα μεγάλα πανεπιστήμια της χώρας (Αθήνας και Θεσσαλονίκης) στα οποία και αναμένεται να υπερδιπλασιαστούν οι εισακτέοι.
ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ. Κατά τα άλλα η εβδομάδα που έρχεται αναμένεται να είναι πλήρης εξελίξεων στον χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης της χώρας, καθώς εισάγονται δύο νομοσχέδια τις επόμενες ημέρες προς συζήτηση στη Βουλή (Ινστιτούτο Παστέρ, Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής), ενώ προετοιμάζεται και ένα τρίτο (δομές λειτουργίας σχολείων, αυτοαξιολόγηση εκπαιδευτικών, εκλογές στελεχών διοίκησης).
Με τους σχολικούς συμβούλους των σχολείων δε να διαμαρτύρονται για την κατάργηση των θέσεών τους με τον νέο σχεδιασμό του υπουργείου και την αντικατάστασή τους με περιφερειακούς συντονιστές των σχολείων, ο Κώστας Γαβρόγλου δήλωσε αντίθετα ότι «θα κάνουμε μια πολύ καλύτερη οργάνωση των δομών υποστήριξης και μέσα σε αυτή, οι σχολικοί σύμβουλοι θα έχουν αναβαθμισμένο ρόλο. Το σημαντικότερο όλων είναι ότι το σχολείο από την πρώτη μέρα, με απόφαση του συλλόγου των διδασκόντων, θα στέλνει σε αυτές τις δομές τα προβλήματα και τους προβληματισμούς». «Επισκέψεις σχολικών συμβούλων, επισκέψεις των ψυχολόγων, θα γίνονται με πρωτοβουλία των σχολείων και υποχρεωτική ανταπόκριση από την πλευρά των δομών» δήλωσε.
Σχετικά με το πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης είπε πως «το βασικό είναι να αρχίσουμε να αναγνωρίζουμε ότι τα προβλήματα στο σχολείο είναι γνωσιακά, αλλά και κοινωνικά και λειτουργικά».