Η νέα εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης) για την παιδεία δεν συναντάει εμπόδια στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της χώρας, όπως φημολογείται τους τελευταίους μήνες. Αντιθέτως, συναντάει εμπόδια στους νόμους που ψηφίστηκαν για τα πανεπιστήμια!
Πληροφορίες των «ΝΕΩΝ» από τις Βρυξέλλες αναφέρουν ότι οι εκπρόσωποι του ΟΟΣΑ δεν τα… βρίσκουν με το υπουργείο Παιδείας, καθώς θεωρούν ότι εκείνο που πρέπει να αλλάξει άμεσα στον χώρο της παιδείας είναι ο τρόπος που αντιμετωπίζονται τα ιδρύματα της ανώτατης εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα, οι πληροφορίες αναφέρουν πως οι εκπρόσωποι του ΟΟΣΑ θα ήταν ικανοποιημένοι με την επαναφορά ενός μέρους του Νόμου 4009/2011 (που ψηφίστηκε επί υπουργίας Αννας Διαμαντοπούλου στην παιδεία), καθώς τα τελευταία νομοθετήματα στον χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης στηρίζουν ένα συγκεντρωτικό μοντέλο λειτουργίας των ΑΕΙ, με ένα δυσκίνητο γραφειοκρατικό πλαίσιο και λίγες πιθανότητες ευελιξίας.
Τα ΑΕΙ, έτσι, έχουν απομακρυνθεί από το ευέλικτο, ανεξάρτητο και ενταγμένο στην αγορά μοντέλο λειτουργίας τους, που θεωρείται διεθνώς επιτυχημένο.
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ. Μάλιστα, οι εκπρόσωποι του ΟΟΣΑ επιθυμούν επιστροφή των Συμβουλίων Διοίκησης στα ΑΕΙ, τα μέλη των οποίων στην πλειοψηφία τους παραιτήθηκαν πριν από περίπου ενάμιση χρόνο, καταγγέλλοντας την απαξίωσή τους από τις πολιτικές για την ανώτατη εκπαίδευση των τελευταίων ετών.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η νέα εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ θα είναι στην τελική μορφή της (που αναμένεται την άνοιξη) στην ίδια κατεύθυνση με την προηγούμενη έκθεση του 2011.
Πάντως, ένα πρώτο κείμενο της έκθεσης αυτής έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί μέσα στον Ιανουάριο, κάτι που όμως δεν έγινε, δεδομένων των αντιθέσεων που έχουν προκύψει μεταξύ ΟΟΣΑ και ελληνικής πλευράς στα θέματα της ανώτατης εκπαίδευσης. Η παρουσίαση του κειμένου, δε, όλο και απομακρύνεται.
ΝΤΟΜΙΝΟ ΑΛΛΑΓΩΝ. Ολα αυτά εξελίσσονται εν μέσω της τεράστιας χωροταξικής αλλαγής που επιχειρεί το υπουργείο Παιδείας στον χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας, με τις συγχωνεύσεις πανεπιστημίων και ΤΕΙ και τον περιορισμό των δεύτερων.
Το επόμενο χρονικό διάστημα, οι θεσμοί πρέπει να ενημερωθούν από τα θεσμικά όργανα της χώρας μας για το τι πρέπει να περιμένουν σε επίπεδο δημοσιονομικό από την οργάνωση της Δευτεροβάθμιας και της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τα τέλη για μεταπτυχιακές σπουδές, τις υπηρεσίες σε τρίτους και άλλους και την εκμετάλλευση της πανεπιστημιακής περιουσίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι προτάσεις του ΟΟΣΑ, όπως θα αποτυπωθούν στην έκθεσή του, θα αποτελούν κατευθυντήρια γραμμή που θα πρέπει να ακολουθήσει το υπουργείο στις επόμενες νομοθετικές του κινήσεις.
Εισακτέοι-πλημμύρες

Μοριοδότηση στους πλημμυροπαθείς μαθητές

Καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων θα εισαχθούν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση οι μαθητές των περιοχών που επλήγησαν από τις πλημμύρες. Οπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας, με αφορμή τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν από τις πλημμύρες στη Δυτική Αττική και ειδικότερα στους μαθητές της περιοχής που φέτος θα πάρουν μέρος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, αποφασίστηκε να επεκταθούν οι ευεργετικές διατάξεις που ισχύουν για σεισμόπληκτες περιοχές και σε περιοχές που έχουν πληγεί ή πρόκειται να πληγούν από άλλες φυσικές καταστροφές όπως πλημμύρες.

Η διάταξη θα συμπεριληφθεί στο σχέδιο νόμου που κατατέθηκε στη Βουλή για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής. Οπως ορίζεται σε αυτήν, με απόφαση του υπουργού Παιδείας «θα καθορίζεται σε ποιες περιπτώσεις θα εφαρμόζεται η εν λόγω διάταξη, το ειδικό ποσοστό το οποίο θα αποδίδεται βάσει του ποσοστού των πληγέντων σε σχέση με τους συμμετέχοντες στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ανά κατηγορία και το οποίο δεν θα υπερβαίνει το 2% του αριθμού εισακτέων, η δυνατότητα υπαγωγής τους στο ειδικό ποσοστό, τα αντίστοιχα δικαιολογητικά καθώς και η διαδικασία επιλογής τους. Ως προϋπόθεση για την επιλογή τους, σύμφωνα με τη σειρά προτίμησης του Μηχανογραφικού Δελτίου και κατά φθίνουσα σειρά μορίων, είναι να έχουν επιτύχει συνολικό αριθμό μορίων τουλάχιστον ίσο του 70% (εβδομήντα τοις εκατό) του αριθμού των μορίων που επέτυχε ο τελευταίος επιτυχών στη συγκεκριμένη σχολή ή τμήμα στο ίδιο ακαδημαϊκό έτος καθώς και η ύπαρξη σχετικής απόφασης του γενικού γραμματέα Πολιτικής Προστασίας».