Πετάτε στα τη χαρά σας ή βράζετε από θυμό; Οποια και αν είναι τα συναισθήματά σας, ένα app διατείνεται ότι μπορεί να τα ανιχνεύσει. Με βάση μάλιστα το πόρισμά στο οποίο θα καταλήξει θα σας προτείνει τις ταινίες ή τη μουσική που ταιριάζουν περισσότερο στην εκάστοτε διάθεσή σας.
Το MoodExplorer, μια εφαρμογή η οποία φιλοδοξεί να εξελιχθεί σε νέο όπλο του μάρκετινγκ, αναπτύχθηκε από ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Ναντζίνγκ στην Κίνα με επικεφαλής τον Ουενζόνγκ Λι. Χρησιμοποιεί τα δεδομένα από τους αισθητήρες του κινητού τηλεφώνου καθώς και από τη χρήση που κάνει ανά πάσα στιγμή ο χρήστης ώστε να εξάγει συμπεράσματα για τα συναισθήματα και τη διάθεσή του.
Στη βάση της εφαρμογής βρίσκεται ένα σύστημα μηχανικής μάθησης που εκπαιδεύτηκε με δεδομένα από τα κινητά τηλέφωνα 30 εθελοντών οι οποίοι επί έναν μήνα έπρεπε να δηλώνουν τρεις φορές την ημέρα αν ένιωθαν χαρούμενοι, λυπημένοι, θυμωμένοι, έκπληκτοι, φοβισμένοι ή αηδιασμένοι. Μετά την εκπαίδευση, στις δοκιμές το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης μπορούσε να συμπεράνει σωστά τη διάθεση των εθελοντών από το έξυπνο τηλέφωνό τους με ακρίβεια 76%.
Στο σχετικό άρθρο τους στην επιθεώρηση «Proceedings of the ACM» οι επιστήμονες από την Κίνα γράφουν ότι το MoodExplorer θα έρθει να καλύψει ένα σημαντικό κενό των συστημάτων προσωποποιημένων συστάσεων που χρησιμοποιούνται στις έξυπνες συσκευές: μη γνωρίζοντας τα συναισθήματα του χρήστη, επισημαίνουν, κάνουν συχνά άστοχες προτάσεις τις οποίες αυτός απορρίπτει. Πέραν του μάρκετινγκ θεωρούν επίσης ότι το σύστημά τους μπορεί μελλοντικά να βοηθήσει στην καλύτερη επικοινωνία των ανθρώπων με τα ρομπότ.
Λαλίνα Φαφούτη