Σε σημαντικό μηχανολογικό πρόβλημα λόγω κακής επισκευής και συντήρησης του οχήματος, και όχι σε εγκληματική ή τρομοκρατική ενέργεια, απέδωσε το πόρισμα της ΕΛ.ΑΣ. τον θάνατο του 42χρονου εκδότη Παναγιώτη Μαυρίκου, ο οποίος στις 8 Ιουνίου 2016 έχασε τη ζωή του μέσα στο φλεγόμενο τζιπ που κινούνταν στην Αττική Οδό.
Ο ογκώδης φάκελος που σχημάτισε το Τμήμα Εγκλημάτων Κατά Ζωής και παραδόθηκε προ μερικών εβδομάδων στην Εισαγγελία Αθηνών ουσιαστικά καταρρίπτει κάθε σενάριο σύνδεσης του θανάτου με την παλαιότερη υπόθεση των εκβιασμών, αλλά και με το σκάνδαλο Novartis όπου εταιρείες του 42χρονου εμφανίζονταν να διευκολύνουν το σύστημα χρηματισμών της φαρμακοβιομηχανίας.
Σύμφωνα με τις τεχνικές πραγματογνωμοσύνες που περιέχονται στον φάκελο της ΕΛ.ΑΣ., το μοιραίο συμβάν συνδέεται με προηγούμενο ατύχημα που είχε λίγους μήνες νωρίτερα ο 42χρονος εκδότης και το οποίο είχε προκαλέσει στρεβλώσεις στους άξονες του αυτοκινήτου του. Επιπλέον, άμεση σχέση εκτιμάται ότι είχε μια αλλαγή κρίσιμου εξαρτήματος στο σύστημα κατεύθυνσης του πολυτελούς αυτοκινήτου που αντικαταστάθηκε με μεταχειρισμένο, σε συνεργείο στον Νέο Κόσμο. Χωρίς να υπάρξει συνολική επισκευή των βλαβών του οχήματος.
ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ. Το αυτοκίνητο του εκδότη, ένα Porsche Cayenne, κινούνταν στην Αττική Οδό στο ύψος του εμπορικού κέντρου Mall όταν άρχισε να χτυπά ανεξέλεγκτο τουλάχιστον έξι – επτά φορές το αριστερό διαχωριστικό κιγκλίδωμα ασφαλείας. Ο 42χρονος προσπάθησε να το επαναφέρει στην κανονική πορεία, όμως το ΙΧ ανεφλέγη και ο εκδότης εγκλωβίστηκε μέσα σε αυτό, με αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατό του.
Τότε είχαν διατυπωθεί πολλές εικασίες για έκρηξη βόμβας ή εμπρηστικού μηχανισμού στο εσωτερικό του οχήματος, για «εκδικητική ενέργεια» ή για προσπάθεια «να κλείσουν στόματα», χωρίς όμως να επιβεβαιωθεί κάτι σχετικό. Στον φάκελο της ΕΛ.ΑΣ. περιλαμβάνονται πορίσματα των Εγκληματολογικών Εργαστηρίων αλλά και στελεχών του Τμήματος Εξουδετέρωσης Εκρηκτικών Μηχανισμών (ΤΕΕΜ), ότι δεν ανακαλύφθηκε κανένα ίχνος εκρηκτικής ουσίας στο ΙΧ, ότι δεν υπήρξε εμπρηστικός μηχανισμός κ.λπ. Στις 12 Ιουλίου 2016 έγινε έλεγχος της Porsche του Παναγιώτη Μαυρίκου από συνεργεία της κατασκευάστριας εταιρείας και από πραγματογνώμονες που αποσυναρμολόγησαν τη μηχανή του τζιπ. Ανάμεσα στα άλλα καταγράφεται θραύση του συστήματος μεταφοράς κίνησης του κιβωτίου ταχυτήτων καθώς και δύο οπές σε δύο εκ διαμέτρου αντίθετες κατευθύνσεις στις δύο εξατμίσεις του. Οπως σημειώνεται στην έκθεση πραγματογνωμόνων, «η οπή στο δάπεδο του θόλου του κιβωτίου ταχυτήτων φέρει ίχνη πλήξης από τμήματα κυρίως της “καδένας” που έχει το σύστημα μεταφοράς της κίνησης». Λόγω των προϋπαρχόντων προβλημάτων διαλύθηκε το σύστημα κατεύθυνσης του τζιπ, το οποίο άρχισε να προσκρούει στο διαχωριστικό κιγκλίδωμα. Η φωτιά φαίνεται ότι προκλήθηκε από διάχυση λιπαντικών του ΙΧ.
ΟΙ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ. Η ΕΛ.ΑΣ. έλαβε καταθέσεις από δεκάδες άτομα από το περιβάλλον του Παναγιώτη Μαυρίκου και από τεχνικούς. Κύριο ρόλο στην έρευνα είχε ο πραγματογνώμονας Γιώργος Ραυτογιάννης με προηγούμενη θητεία στα Εγκληματολογικά Εργαστήρια της ΕΛ.ΑΣ. και οι δύο πραγματογνώμονες που είχαν διορισθεί από την ΕΛ.ΑΣ. και την Πυροσβεστική, Επαμεινώνδας Μπούρας και Αναστάσιος Δέδες.
Κρίσιμη θεωρήθηκε η κατάθεση του ιδιοκτήτη του συνεργείου στον Νέο Κόσμο που δύο μήνες νωρίτερα είχε αναλάβει την αντικατάσταση σημαντικού εξαρτήματος της Porsche. Σύμφωνα με τις αναφορές του μηχανικού, «το εξάρτημα αυτό αντικαταστάθηκε με μεταχειρισμένο για λόγους περιορισμού του κόστους ύστερα κι από τη σύμφωνη γνώμη του εκδότη». Ομως φαίνεται να μην έγιναν και άλλες απαραίτητες επισκευές στο όχημα.