Η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ, κάτοχος από την περασμένη Κυριακή του BAFTA α’ γυναικείου ρόλου («Οι τρεις πινακίδες έξω από το Εμπινγκ στο Μιζούρι»), δήλωσε την ώρα της απονομής ότι δεν τα πάει καλά με τη «συμμόρφωση στους κανόνες». Και ήταν μία από τις εξαιρέσεις της βραδιάς με το εμπριμέ φόρεμά της, καθώς αρκετές από τις διάσημες συναδέλφους της εμφανίστηκαν στο κόκκινο χαλί –αλλά και στην αίθουσα του Ρόγιαλ Αλμπερτ Χολ –ντυμένες στα μαύρα. Εξέφρασε όμως και αυτή τη συμπαράστασή της στην προσπάθεια κινημάτων όπως το Time’s up, που έδωσε τον τόνο στα «βρετανικά Οσκαρ»: την επίδειξη, δηλαδή, αλληλεγγύης στα θύματα σεξουαλικής παρενόχλησης, όπως απαιτεί το τελευταίο διάστημα ο άτυπος κανόνας στις πάσης φύσεως απονομές της κινηματογραφικής βιομηχανίας.
Οσον αφορά το καλλιτεχνικό σκέλος, το Βραβείο της Βρετανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για την καλύτερη ταινία –και το πρωτότυπο σενάριο –κέρδισαν οι «Τρεις πινακίδες» του Μάρτιν ΜακΝτόνα, που επικράτησαν των ταινιών «Να με φωνάζεις με το όνομά σου» του Λούκα Γκουαντανίνο, «Η πιο σκοτεινή ώρα» του Τζο Ράιτ, «Η μορφή του νερού» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο και «Δουνκέρκη» του Κρίστοφερ Νόλαν. Ο Ντελ Τόρο, ωστόσο, βραβεύτηκε με το BAFTA καλύτερης σκηνοθεσίας, ενώ στο διασκευασμένο σενάριο νικητής αναδείχθηκε ο Τζέιμς Αϊβορι για το «Να με φωνάζεις με το όνομά σου».
Ο Γκάρι Ολντμαν, μετά τη Χρυσή Σφαίρα και την οσκαρική υποψηφιότητα, κέρδισε το βραβείο καλύτερου ηθοποιού για την ερμηνεία του στην ταινία «Η πιο σκοτεινή ώρα», όπου υποδύεται τον Ουίνστον Τσόρτσιλ. Για πολλούς αναλυτές της βραδιάς, ο δρόμος για το Οσκαρ είναι στρωμένος πλέον με τις καλύτερες προϋποθέσεις, αλλά και τις ισχυρότερες ενδείξεις. Ο βρετανός 59χρονος πρωταγωνιστής επικράτησε έναντι των Ντάνιελ Ντέι Λιούις (Αόρατη Κλωστή), Ντάνιελ Καλούγια (Τρέξε!), Τζέιμι Μπελ (Τα αστέρια δεν πεθαίνουν στο Λίβερπουλ) και Τιμοτέ Σαλαμέ (Να με φωνάζεις με το όνομά σου). Αντιστοίχως, η Αμερικανίδα ΜακΝτόρμαντ αναδείχθηκε νικήτρια έναντι των άλλων συνυποψηφίων της: της Ανετ Μπένινγκ (Τα αστέρια δεν πεθαίνουν στο Λίβερπουλ), της Μάργκοτ Ρόμπι (Εγώ, η Τόνια), της Σάλι Χόκινς (Η μορφή του νερού) και της Σίρσα Ρόναν (Lady Bird).
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ. Στην πρωτότυπη μουσική ο Αλεξάντρ Ντεσπλά προσέθεσε μία ακόμη διάκριση στο ενεργητικό του (για τη «Μορφή του νερού»), κατοχυρώνοντας έτσι την ευρεία απήχηση που έχει στη βιομηχανία ως ο «κινηματογραφικός συνθέτης του 21ου αιώνα». Βραβείο β’ ανδρικού ρόλου απέσπασε ο Σαμ Ρόκγουελ (για τον ρόλο του ρατσιστή –αλλά όχι μόνο –αστυνομικού στις «Τρεις πινακίδες») και β’ γυναικείου η Αλισον Τζάνι για το «Εγώ, η Τόνια». Το «Μπλέιντ Ράνερ 2049» του Ντενί Βιλνέβ κέρδισε το BAFTA ειδικών οπτικών εφέ και φωτογραφίας (δίκαιη επιλογή, που δείχνει επίσης τον δρόμο για τα Οσκαρ), το «Coco» των Lee UknRich και Darla K. Anderson το βραβείο για την ταινία κινουμένων σχεδίων και το «Δεν είμαι ο νέγρος σου» του Ραούλ Πεκ εκείνο του ντοκιμαντέρ. Συνοδεύοντας τα αυθεντικά λόγια του κορυφαίου αφροαμερικανού συγγραφέα Τζέιμς Μπάλντουιν με ανατριχιαστικά καίριες εικόνες αρχείου από το παρελθόν, αλλά και το παρόν, το υποψήφιο και για Οσκαρ ντοκιμαντέρ αποκαλύπτει πως η ανάγκη για φυλετική και κοινωνική ισότητα παραμένει πιο επιτακτική όσο ποτέ. Η «Υπηρέτρια» του Νοτιοκορεάτη Παρκ Τσαν Γουκ, εξάλλου, κέρδισε το BAFTA ξενόγλωσσης ταινίας (βασισμένη στο βιβλίο της Σάρα Γουότερς «Fingersmith», μεταφέρει τη δράση από τη βικτωριανή Αγγλία στην Κορέα της δεκαετίας του 1930 η οποία βρισκόταν υπό ιαπωνική κατοχή). Για το σκηνοθετικό ντεμπούτο του στο «I am not a witch» ο Ρουνγκάνο Νιόμι έφυγε με την αντίστοιχη διάκριση για βρετανό καλλιτέχνη, ενώ ο Ντάνιελ Καλούγια (που υποδύεται τον Γουακάμπι στον «Μαύρο πάνθηρα») επιλέχθηκε για το βραβείο «ανερχόμενου σταρ».