Ηθοποιούς απέναντι σε θεατρολόγους βάζει το υπουργείο Παιδείας με διάταξη που συμπεριέλαβε στο νομοσχέδιό του για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Βάσει αυτής δίνεται στους πρώτους η δυνατότητα να διδάξουν ευρέως στα σχολεία της χώρας στη γενική κατηγορία της Θεατρικής Αγωγής, όπου έως σήμερα προσλαμβάνονταν κατά προτεραιότητα οι απόφοιτοι των τεσσάρων θεατρικών τμημάτων της χώρας ως απόφοιτοι ΠΕ 91 (Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης). Στην κατηγορία αυτή όμως εντάσσονται τώρα και οι απόφοιτοι δραματικών σχολών (Δραματικής Τέχνης) με τα ίδια ακριβώς δικαιώματα με εκείνα των θεατρικών σπουδών.
Εως σήμερα οι απόφοιτοι δραματικών σχολών (που έχουν ωστόσο κερδίσει στο παρελθόν ισοτιμία με πτυχίο ΤΕΙ) μπορούσαν να απασχοληθούν σε σχολεία κυρίως σε περιπτώσεις όπου δεν εμφανίζονταν οι απόφοιτοι θεατρικών σπουδών. Σε περίοδο μάλιστα οικονομικής κρίσης, με το επάγγελμα του εκπαιδευτικού να αποτελεί επαγγελματική λύση για τους αποφοίτους και των δυο σχολών, είναι προφανές ότι το επόμενο χρονικό διάστημα θα ανοίξει «διπλωματικός πόλεμος» με ανταλλαγές υπομνημάτων και διαβημάτων προς το υπουργείο Παιδείας.
ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ. Σήμερα οι αντίστοιχες θέσεις για τα εκπαιδευτικά καλλιτεχνικά εργαστήρια των σχολείων που είναι περίπου 800 – 900 ετησίως καλύπτονται κυρίως από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, ενώ υπάρχουν και 100 θεατρολόγοι σε μόνιμες θέσεις στην Εκπαίδευση. Το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής άρχισε να διδάσκεται το 2002 στα δημόσια ολοήμερα δημοτικά σχολεία. «Ώς σήμερα στα σχολεία μπορούσαν να διδάξουν θεατρικά μαθήματα μόνο οι απόφοιτοι των πανεπιστημιακών θεατρικών τμημάτων» λέει στο «Νσυν» η Χρυσόθεμις Βασιλάκου, πρόεδρος του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.
«Δεν θέλουμε έριδες με άλλους επαγγελματικούς κλάδους, ωστόσο με τη διάταξη αυτή οι απόφοιτοι τριετών σχολών πανεπιστημιακής εκπαίδευσης γίνονται ισότιμοι με τους ηθοποιούς που τελειώνουν οποιαδήποτε δραματική σχολή της χώρας» συνεχίζει. Και αναρωτιέται, μήπως τώρα με την «υπόσχεση» μιας επαγγελματικής διεξόδου μέσω της Εκπαίδευσης ανοίξουν περισσότερες δραματικές σχολές στη χώρα με ασαφή παιδαγωγικά κριτήρια στο πρόγραμμα σπουδών τους.
«Πώς μπορείς να διδάξεις παιδιά χωρίς να έχεις ολοκληρώσει προγράμματα παιδαγωγικής επάρκειας;» συνεχίζει η Χρυσόθεμις Βασιλάκου. Και αναφέρει ότι οι πτυχιούχοι των τμημάτων αυτών μπήκαν στις σχολές τους έπειτα από απαιτητικές Πανελλαδικές Εξετάσεις και για να πάρουν το πτυχίο τους θα πρέπει να πετύχουν σε 58 μαθήματα, τα 8 από τα οποία είναι μαθήματα παιδαγωγικής επάρκειας.
ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΗΘΟΠΟΙΩΝ. Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι των σωματείων των ηθοποιών αναφέρουν ότι οι απόφοιτοι των θεατρικών σπουδών έχουν κυρίως θεωρητικές γνώσεις, δεν έχουν πρακτικές γνώσεις και δεν εξετάζονται σε «ειδικά καλλιτεχνικά μαθήματα πρακτικής φύσεως». Πάντως ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου υποσχέθηκε ότι προτεραιότητα στις επιλογές των εκπαιδευτικών για τα σχολεία θα έχουν οι απόφοιτοι των θεατρικών σπουδών, κάτι όμως που αποτελεί μια απλή προφορική δήλωση. Αντιδράσεις έχουν ήδη αρχίσει να εκφράζονται και από τους συλλόγους αποφοίτων των θεατρικών σπουδών. Πρέπει να επισημανθεί ότι η αντιπαράθεση αυτή μεταξύ των δύο κλάδων για τις θέσεις διδασκαλίας στα σχολεία της χώρας διαρκεί ήδη περισσότερα από δέκα χρόνια και όπως φαίνεται μπαίνει τώρα σε μια νέα φάση της.