Βαθµοί: 8
«LadyBird»: Η Γκέτα Γκέργουικ πρέπει να αντλεί την έμπνευσή της από έναν βιωματικό χώρο, και ξέρω πόσο αυθαίρετη ακούγεται αυτή η υπόθεσή μου, είναι όμως τέτοιες οι λεπτομέρειες που διαγράφονται στη σχέση της ηρωίδας με τη μητέρα της που κόβεται η ανάσα σου από τον αιφνιδιαστικό ρεαλισμό της στιγμής. Ολα ξεκινούν από την ιστορία της νεαρής Κριστίν, «καταδικασμένης» σε ένα σχολείο που δεν γουστάρει (επιλογή των γονιών της – για όλους τους λάθος λόγους), σε ένα περιβάλλον που απεχθάνεται, καθώς προσπαθεί να βρει τον δρόμο μέσα από μια ζόρικη εφηβεία. Η Γκέργουικ προσπαθεί να διατηρήσει μια γλυκόπικρη ισορροπία, που τόσο εκτιμούν οι Αμερικανοί (ως γνωστόν, φοβούνται πολύ τα αιχμηρά σκοτάδια), το κάνει όμως με τρυφεράδα και γνήσια ευαισθησία. Και το δίδυμο των Σίρσα Ρόναν και Λόρι Μέτκαλφ αξίζει όσο σαράντα τέτοια φιλμ «ενηλικίωσης».
Βαθμοί: 7
Η Γαλλία σήμερα
«Το σπίτι δίπλα στη θάλασσα»: Μια βίλα λίγο πέρα από τη Μασσαλία. Τρία αδέλφια που ενώνονται ξανά για να κρατήσουν συντροφιά στον κατάκοιτο πατέρα τους που είναι στα τελευταία του. Και μέσα απ’ αυτή την ιστορία – η οποία, ευτυχώς, δεν υποχωρεί σε καμία καλλιέπεια – ο Ρομπέρ Γκεντιγιάν ρίχνει κλεφτές ματιές σε ολόκληρη τη γαλλική κοινωνία σήμερα. Δεν το κάνει πάντα με κομψότητα, το κάνει όμως με τιμιότητα, και οι ηθοποιοί του (Αριάν Ασκαρίντ, Ζαν – Πιερ Νταρουσέν, Ζεράρ Μεϊλάν, Αναΐς Ντεμουστιέ) τον υπηρετούν πιστά. Τι να σας πω, δεν είναι αριστούργημα, αλλά αξίζει.
Βαθμοί: 6
Προβάλλονται επίσης
Στη «Γέννηση ενός ηγέτη» ο ηθοποιός Μπράντι Κορμπέτ κάνει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο, με το πορτρέτο ενός αγοριού που μεγαλώνει πλάι στη θεοσεβούμενη μητέρα του και στον δύστροπο πατέρα του, διπλωμάτη της αμερικανικής αποστολής που δουλεύει σε μια συνθήκη ειρήνης, γνωστή σήμερα και ως Συνθήκη των Βερσαλλιών. Βρισκόμαστε λοιπόν στις αρχές του 20ού αιώνα και ο Κορμπέτ δανείζεται στοιχεία από τον Γιοντορόφσκι όσο και από τον Κεν Ράσελ σε ένα ετερόκλητο μείγμα που επιχειρεί να μιλήσει για την άνοδο του φασισμού στην Ευρώπη, μέσα από μια γραφή εντυπωσιακή όσο και, φοβάμαι, αυτάρεσκη. Θες να το δεις μέχρι τέλους όμως. (Βαθμοί: 5) Την ίδια στιγμή, η Τζένιφερ Λόρενς τραβά του Χριστού τα Πάθη στο «Κόκκινο σπουργίτι», όπου μια πρώην μπαλαρίνα μετατρέπεται – έπειτα από ένα ατύχημα – σε πρακτόρισσα της CIA, τόσο που από ένα σημείο και μετά απλά βαριόμαστε (Βαθμοί: 3 – κρίμα για τον Τζέρεμι Αϊρονς), ενώ βγαίνει και το ντοκιμαντέρ «Stringless», που παρακολουθεί τη δημιουργική πορεία και τις ζωές των μελών ενός γυναικείου πολυφωνικού γκρουπ της Θεσσαλονίκης (λέγονται Stringless, δηλαδή… Στρίγκλες) καθώς αυτές αγωνίζονται να επιβιώσουν στην «πεζή» καθημερινότητα. Σκηνοθετεί ο Αγγελος Κοβότσος.