Πρεμιέρες με γεύση… μελλοντική. Αλλά και μοντέλα που έχουν ήδη εμπορική «ταυτότητα». Το σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης που φέτος κλείνει τα 88 χρόνια είναι από σήμερα το πιο σημαντικό γεγονός των τεσσάρων τροχών. Είναι η έκθεση που δίνει το στίγμα των μοντέλων που θα δούμε άμεσα στους δρόμους, αλλά και των πρότζεκτ, κόνσεπτ οχημάτων με βασικό τους «όπλο» την τεχνολογία. Φέτος, η ηλεκτροκίνηση είναι ακόμη πιο διαδεδομένη σε όλα τα περίπτερα, όπως, και η αυτόνομη οδήγηση που πατάει γκάζι.
Η Ελβετία μπορεί να μην έχει δική της αυτοκινητοβιομηχανία, όμως είναι κάθε χρόνο γερμανοκρατούμενη από τους μεγάλους κολοσσούς: Mercedes-Benz, BMW και VW έχουν τη μερίδα του λέοντος. Συνολικά, συμμετέχουν 180 εκθέτες. Από την διοργάνωση απουσιάζει η πολυσυζητημένη Tesla αλλά και η Opel. Συμμετέχουν όμως, σχεδόν, όλες οι ευρωπαϊκές φίρμες.
Αλλά και οι μικρές- και συνήθως άγνωστες στο ευρύ κοινό – εταιρείες με τα πρωτότυπα οχήματα τους, που αποζητούν – πρωτίστως – τα φλας της δημοσιότητας. Φέτος, τα SUV δεν κλέβουν από μόνα τους την παράσταση. Κάτω από το καπό τους, τα πιο δημοφιλή εμπορικά μοντέλα, θα έχουν και ηλεκτροκινητήρες.
Η φιλική τεχνολογία προς το περιβάλλον δεσπόζει σε κάθε γωνία της «μικρής» σε έκταση έκθεση, αν αναλογιστούμε, ότι το Παρίσι και η Φρανκφούρτη είναι οι «ναυαρχίδες» των αντίστοιχων διοργανώσεων.
Η αυτόνομη οδήγηση έχει το δικό της «χώρο», με το I.D. Vizzion της Volkswagen να φέρει σύστημα αυτόματου πιλότου στο ανώτερο επίπεδο – πέντε – που πλέον θέτει αναγκαστικά τον οδηγό σε ρόλο επιβάτη. Συνολικά, φέτος, θα παρουσιαστούν πάνω από 800 νέα μοντέλα, ενώ την έκθεση αναμένεται να επισκεφθούν περίπου 800 χιλιάδες επισκέπτες.