Το Οσκαρ α’ γυναικείου ρόλου που κατέκτησε η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ για τον ρόλο της στην ταινία «Τρεις πινακίδες έξω από το Εμπινγκ στο Μιζούρι» δεν περιορίστηκε στο καλλιτεχνικό αντίκρισμα. Η ομιλία μετά τη βράβευσή της, κατά την οποία έκανε έκκληση για το περίφημο πλέον inclusion rider εκτόξευσε τις σχετικές αναζητήσεις στις ιντερνετικές μηχανές αναζήτησης (μέχρι χθες το βράδυ είχε 12,9 εκατ. στο Google) και καθιέρωσε μια νέα τάση στο twitter. Ο όρος αναφέρεται στα συμβόλαια των καλλιτεχνών και επιβάλλει την προώθηση της διαφορετικότητας (φύλο ή φυλή) στην παραγωγή ταινιών.
Σύμφωνα με τις επεξηγήσεις της επόμενης ημέρας στον ιστότοπο vanityfair.com, φαίνεται ότι εκείνη που καθιέρωσε τον όρο ήταν η καθηγήτρια Επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνιας Στέισι Σμιθ μαζί με την ακτιβίστρια και ασκούμενη δικηγόρο Καλπάνα Κόταγκαλ. Η Σμιθ σε ομιλία της στο TEDX το 2016 αναφέρθηκε στο inclusion rider σχετικά με την έλλειψη διαφορετικότητας στη βιομηχανία του θεάματος. Η καθηγήτρια σημείωνε ότι με αυτήν την παράμετρο οι μεγάλοι σταρ μπορούν να ορίζουν στα συμβόλαιά τους ένα 50% διαφορετικότητας όχι μόνον στο κάστινγκ, αλλά και στο συνεργείο. Με αυτή την ποσόστωση, η διανομή μικρών ρόλων αλλά και οι συντελεστές της παραγωγής αντανακλούν τα δημογραφικά στοιχεία του πραγματικού κόσμου, εξαλείφοντας τις προκαταλήψεις. Τα στούντιο μπορούν κι αυτά οικειοθελώς να κάνουν το ίδιο, προσέθετε η Σμιθ στην ομιλία της.
Η ΤΖΕΣΙΚΑ ΤΣΑΣΤΕΪΝ. Μάλιστα η ίδια η καθηγήτρια τόνισε πως η σύμβαση θα μπορούσε επίσης να ορίζει ότι αν η ταινία τελικά δεν έχει την ποσόστωση αυτή, τότε ο διανομέας θα πρέπει να πληρώσει «πρόστιμο» σε ένα ταμείο που υποστηρίζει γυναίκες σκηνοθέτες, καθώς και άλλες υποεκπροσωπούμενες ομάδες, όπως οι ομάδες έγχρωμου πληθυσμού, ΑμεΑ ή μέλη της LGBT κοινότητας. Χάρη σε αυτή τη μέθοδο άλλωστε, η σταρ Τζέσικα Τσαστέιν απαίτησε στις αρχές του χρόνου η συμπρωταγωνίστριά της Οκτάβια Σπένσερ να λάβει μεγαλύτερη αμοιβή και να κλείσει η συμφωνία για μία νέα ταινία με τις δύο ηθοποιούς.