Ενας Ερωτας και το χέρι της που ακουμπά χαλαρά πάνω σε ένα ανάκλιντρο υποδηλώνουν το πρόσωπό της που χάθηκε για πάντα. Φτιαγμένο από πολύχρωμες φυσικές ψηφίδες έχει καταστραφεί, αλλά η στάση του σώματος και η παρουσία του γιου της μαρτυρούν πως επρόκειτο για τη θεά Αφροδίτη, η οποία κοσμούσε το λουτρό μιας μεγάλης αστικής βίλας στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Αν και με σοβαρές πληγές, το ψηφιδωτό αυτό (ίσως για τη διάνοιξη οθωμανικών αποχετεύσεων) μαζί με τα άλλα που φέρουν γεωμετρικά σχέδια και χρονολογούνται από τις αρχές του 4ου και τον 5ο αιώνα μ.Χ. θα δεχτούν τις φροντίδες των συντηρητών αφού πρώτα αποσπασθούν από τη νότια είσοδο του σταθμού Αγία Σοφία στο υπό κατασκευή μετρό της Θεσσαλονίκης, όπου και τα εντόπισε η αρχαιολογική σκαπάνη. Την ίδια τύχη θα έχει και το υπόκαυστο λουτρού που βρέθηκε σε πολύ καλή κατάσταση στον ίδιο χώρο ώστε να αξιοποιηθεί για εκθεσιακούς λόγους, ενώ θα διερευνηθεί, σε συνεργασία με την Αττικό Μετρό, σε ποιο σημείο του σταθμού μπορούν να εκτεθούν τα καλύτερα σωζόμενα ψηφιδωτά δάπεδα.