Τη διεξαγωγή γκραν πρι στα πρότυπα των αγώνων σε δημόσιους δρόμους, όπως στο Μόντε Κάρλο, προωθεί η Liberty Media –η νέα εταιρεία εκμετάλλευσης των δικαιωμάτων στη Formula 1 –για τα επόμενα χρόνια.
Οπως φαίνεται, η αμερικανική εταιρεία θέλει να τα αλλάξει όλα ακόμη και αν το κόστος είναι δυσβάσταχτο και παρά τις πρώτες ενδείξεις που φανερώνουν ότι τα έσοδα του νέου αφεντικού στη Formula 1 έχουν πάρει τον κατήφορο. Μετά τα φωτομοντέλα –grid girls –που απολύθηκαν από τη Liberty Media, τους νέους κανονισμούς στις ομάδες (για τους οποίους δεν είναι όλες σύμφωνες, όπως η Ferrari που απειλεί με αποχώρηση από το 2021), έρχεται η σειρά των γκραν πρι που θα πρέπει να προσαρμοστούν (πιθανόν και από το 2019) σε νέες πίστες.
Σύμφωνα με τον διεθνή ειδικό Τύπο, η διαχειρίστρια εταιρεία επιθυμεί διακαώς να διεξαχθούν γκραν πρι στην Αργεντινή, το Μαϊάμι και το Βιετνάμ! Στην Αργεντινή πιθανόν να διεξαχθεί στη γνώριμη πίστα στο Μπουένος Αϊρες, εκεί όπου για τελευταία φορά είχαμε δει αγώνα το 1998. Στο Βιετνάμ και στο Μαϊάμι οι αγώνες –αν φυσικά καταλήξουν σε συμφωνία οι δύο πλευρές –θα πραγματοποιηθούν μέσα στην πόλη, στα πρότυπα του γκραν πρι του Μονακό.
Καμπανάκια
Πάντως, τόσο στην Αργεντινή όσο και στο Βιετνάμ και το Μαϊάμι, τα γκραν πρι απαιτούν αρκετά χρήματα για να είναι όλα έτοιμα από την επόμενη χρονιά. Την ώρα που χτυπούν καμπανάκια για τα μειωμένα έσοδα σε συνδυασμό με την αύξηση των εξόδων στη Formula 1. Και με πολλά παράλογα έξοδα, όπως το νέο λογότυπο της Formula 1 που κόστισε 1,5 εκατ. ευρώ! Οσο περίπου θα κοστίσει και ο νέος ύμνος της Formula 1, τον οποίο θα επιμεληθεί ο διάσημος συνθέτης του Χόλιγουντ, Μπράιαν Τάιλερ.
Πάντως, για το φετινό πρωτάθλημα τα πάντα είναι έτοιμα. Mercedes-Benz, Ferrari και Red Bull αποτελούν τα φετινά φαβορί για την κατάκτηση του πρωταθλήματος. Η εκκίνηση του πρώτου αγώνα θα δοθεί σε μία εβδομάδα, στις 25 Μαρτίου, παραδοσιακά από την πίστα της Μελβούρνης. Εκεί θα δούμε πλέον αν η Ferrari όντως είναι πιο δυνατή από τη Mercedes-Benz. Στα τελευταία δοκιμαστικά ο Κίμι Ράικονεν μαζί με τον Σεμπάστιαν Φέτελ κατάφεραν να σπάσουν όλα τα χρονόμετρα και να πραγματοποιήσουν τους καλύτερους χρόνους, ενώ μέτρια ήταν η εμφάνιση της γερμανικής ομάδας στις τελευταίες δοκιμαστικές περιόδους. Κοντός ψαλμός αλληλούια…