Η βιομηχανία των αυτόνομων αυτοκινήτων αναπτύσσεται ταχύτατα. Πολλές start up εταιρείες σε όλο τον κόσμο παρουσιάζουν αυτόνομα οχήματα ενώ και μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας όπως η Google δραστηριοποιούνται σε αυτόν τον τομέα.
Από κοντά ακολουθούν και οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν αρχίσει ένα αγώνα δρόμου προκειμένου κάποια από το επόμενα μοντέλα τους να διαθέτουν δυνατότητες αυτόνομης κίνησης.
Η συζήτηση για τα προτερήματα και τα μειονεκτήματα των αυτόνομων αυτοκινήτων φουντώνει όσο πλησιάζει η στιγμή που τα πρώτα αυτόνομα οχήματα θα κάνουν την εμφάνιση τους στους δρόμους. Οι ευκολίες που θα προσφέρουν στους κατόχους τους τα αυτόνομα αυτοκίνητα προτάσσουν όσοι επιθυμούν την χρήση τους. Ζητήματα που αφορούν την ασφάλεια των επιβατών ενός αυτόνομου οχήματος, την ασφάλεια των οχημάτων που βρίσκονται κοντά στο αυτόνομο αυτοκίνητο αλλά και την ασφάλεια των πεζών προτάσσουν όσοι διατηρούν επιφυλάξεις. Ο Σκοτ Μακ Ιντος στέλεχος του Εθνικού Κέντρου Ατμοσφαιρικής Ερευνας των ΗΠΑ κάνει λόγο για μια ακόμη ενδεχόμενη αχίλλειο πτέρνα των αυτόνομων οχημάτων. Οπως αναφέρει ο Μακ Ιντος οι γεωμαγνητικές καταιγίδες είναι πολύ πιθανό να μπλοκάρουν την λειτουργία των αυτόνομων οχημάτων.
Οι γεωμαγνητικές καταιγίδες ξεσπούν όταν η Γη δέχεται σωματίδια από ηλιακές εκρήξεις. Οι εκρήξεις αυτές εκτοξεύουν γιγάντιες ποσότητες φορτισμένων σωματιδίων στο Διάστημα. Όταν αυτά τα σωματίδια φτάνουν στην Γη δημιουργούν ατμοσφαιρικά φαινόμενα όπως το σέλας. Όμως τα σωματίδια αυτά προκαλούν προβλήματα λειτουργίας στους τηλεπικοινωνιακούς δορυφόρους αλλά και τα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας. Σύμφωνα με τον Μακ Ιντος από την στιγμή που τα αυτόνομα αυτοκίνητα βασίζουν την κίνηση τους αποκλειστικά στην χρήση των συστημάτων δορυφορικού εντοπισμού στίγματος (GPS) όταν μια γεωμαγνητική καταιγίδα φτάσει στην Γη και μπλοκάρει την λειτουργία των δορυφόρων αυτόματα θα μπλοκαριστεί και η λειτουργία των αυτόνομων αυτοκινήτων που θα σταματήσουν να κινούνται μέχρι να αποκατασταθεί η επικοινωνία με τους δορυφόρους.
Τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα λειτουργούν με τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης και ειδικοί σε αυτόν τον τομέα κλήθηκαν να σχολιάσουν την αναφορά του Μακ Ιντος.
Οι ειδικοί στην τεχνητή νοημοσύνη ομολογούν ότι το θέμα που θέτει ο Μακ Ιντος είναι υπαρκτό και η ανησυχία είναι εύλογη για αυτό θα πρέπει να βρουν τρόπους ώστε το όχημα να συνεχίζει να κινείται ομαλά και με ασφάλεια χωρίς να λειτουργεί το GPS έστω και για μικρό χρονικό διάστημα γιατί αν ξαφνικά το όχημα «κοκαλώσει» ή αν δεν σταματήσει αλλά έχει χάσει τον προσανατολισμό του μπορεί να προκληθεί κάποιο τροχαίο ατύχημα.
Θεόδωρος Λαΐνας