Αν το Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας είχε φέτος ένα μότο, αυτό θα ήταν μάλλον το «Restart». Στην 24η του πια χρονιά, ο σημαντικός θεσμός για τον σύγχρονο χορό επιχειρεί μια επανεκκίνηση, προϊόν της αλλαγής σκυτάλης στην καλλιτεχνική διεύθυνσή του. Η Λίντα Καπετανέα επιζητεί να φέρει νέο αέρα, κάτι που φάνηκε ήδη από την καινούργια εικαστική ταυτότητα του Φεστιβάλ. Το πιο σημαντικό κομμάτι, ωστόσο, αφορά το ρεπερτόριό του, που δείχνει να είναι περισσότερο μοντέρνο και ανοιχτό σε διαφορετικά είδη του χορού. «Στόχος μου είναι ένα φεστιβάλ δυναμικό και ανοιχτό στη διεθνή κοινότητα, στο κοινό όλων των ηλικιών, στις τέχνες, τις συνεργασίες, αφοσιωμένο στην εκπαίδευση και την έρευνα, δοτικό στους καλλιτέχνες και τους δημιουργούς», ανέφερε η Λίντα Καπετανέα στη χθεσινή επίσημη παρουσίαση του προγράμματος.
Η φετινή χρονιά είναι αφιερωμένη σε δημιουργούς και δασκάλους με πολύπλευρη δραστηριότητα και σε μεγάλους ερμηνευτές που εξερευνούν τα όρια των ανθρώπινων δυνατοτήτων. Από τις 13 έως τις 22 Ιουλίου θα παρουσιαστούν 14 παραγωγές στο Μέγαρο Χορού της πόλης από 11 ομάδες του εξωτερικού (οι 7 έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα) κι άλλες 3 ελληνικές. Ολες τους συνδυάζουν διαφορετικά είδη τεχνών, από την ποίηση και τη γλυπτική μέχρι το σύγχρονο τσίρκο, τα ακροβατικά και το street dance. Εδώ θα στηθεί και η έκθεση φωτογραφίας του πολυδιάστατου Γιόζεφ Νατζ με τίτλο «Inhacutilitatem». Παράλληλα, άλλες 8 παραστάσεις θα παρουσιαστούν στην κεντρική πλατεία της Καλαμάτας, ενώ οι δράσεις συμπληρώνονται απ’ το εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
To πρόγραμμα ανοίγει με την Compania Sharon Fridman και το έργο «Free fall» όπου έξι επαγγελματίας χορευτές συμπράττουν με 20 εθελοντές (13-14/7). Στη συνέχεια, ο εικαστικός και περφόρμερ Ολιβιέ ντε Σαγκαζάν στην παράσταση «Transfiguration» καλύπτει το κεφάλι του με πηλό σε μια αγωνιώδη προσπάθεια του δημιουργού να σώσει το δημιούργημά του (14/7). Ενας ακόμα σημαντικός καλεσμένος είναι ο Βέλγος Βιμ Βαντεκέιμπους με την ομάδα Ultima Vez, που παρουσιάζουν τελευταίο έργο τους «Go div out yourself» (15/7).
Στην ακροβατική ποίηση μέσα από τον ρυθμό της αναπνοής βασίζεται το «Respire!» των Cie Circoncentrique (15-16/7) ενώ το «Etna» της Τι-Μάι Ενγκοϊγέν θίγει το θέμα των αστέγων (17/7). Η Τζένη Αργυρίου με τους Amorphy θα παρουσιάσουν το «Ανώνυμο» δείχνοντας πώς οι τεχνολογίες έχουν επηρεάσει την καθημερινή μας ζωή (17/7). Η Anton Lachky Company στήνει το «Cartoon», μια φρέσκια παράσταση ειδικά για παιδιά από έξι ετών και τις οικογένειές τους (18/7). Ο Εντιβάλντο Ερνέστο θα παρουσιάσει το σόλο του «Tears» (18/7) ενώ η Χριστίνα Γουζέλη και ο Πολ Μπλάκμαν στο «The art of dying» επιστρατεύουν χορό, πολυμέσα και μουσική αναζητώντας το ευ θνήσκειν (19/7).
Ο Γιόζεφ Νατζ με το «Penzum» αποτίνει φόρο τιμής στον Αττίλα Γιόσεφ, έναν από τους εμβληματικούς ποιητές της Ουγγαρίας (20/7). Κάθε περιορισμό αμφισβητεί το έργο «All genius, all idiot» των ακροβατών Svalbard Company (20/7), τη στιγμή που οι Μαρκίζ Σκοτ και Πόπιν Τζον θα χορέψουν με το animation (20-21/7). Ενας μουσικός και μία χορεύτρια θα πατήσουν τη σκηνή στο «In case of loss» (22/7) ενώ τέλος στο «Journey Home» οι πολυφωνικοί Les Slovaks τραγουδούν και χορεύουν υπό τους ήχους του βιολιού.