To αποκλεισμένο λόγω διαδηλώσεων κέντρο δεν στάθηκε επαρκής λόγος ώστε οι φίλοι του Αλέξη Κυριτσόπουλου και όσοι αγαπούν τα γεμάτα χρώμα, παιδική αθωότητα και αισιοδοξία έργα του να μη σπεύσουν, το βράδυ της Τρίτης, στην γκαλερί Σκουφά.
Εκεί όπου ο δημιουργός αποφάσισε να κάνει μια γενναία βουτιά στο παρελθόν του και να δείξει διαχρονικά τόσο τη δουλειά με την οποία οι περισσότεροι τον έχουν ταυτίσει – εκείνη με τον Διονύση Σαββόπουλο – όσο και έργα που έχει κάνει παράλληλα στον μισό και πλέον αιώνα παρουσίας του στα εικαστικά δρώμενα. Το πορτρέτο στη φωτισμένη βιτρίνα της γκαλερί που διευθύνει ο Γιάννης Καλλιγάς έκανε πολλούς περαστικούς να σταματήσουν για να ρίξουν μια ματιά, ενώ σιγά σιγά γέμιζαν τον χώρο όσοι ήθελαν να ευχηθούν στον Αλέξη Κυριτσόπουλο, όπως η Λιλή Πεζανού, η οποία την προηγούμενη μέρα είχε βάλει το ταλαντούχο χέρι της στο στήσιμο της έκθεσης, η εικαστικός Ελένη Κρίκκη, η ζωγράφος Ειρήνη Κανά, η ιστορικός τέχνης Ελισάβετ Πλέσσα, η ερμηνεύτρια Μελίνα Τανάγρη. Την έκπληξη έκανε λίγο μετά τις 21.00 ο Διονύσης Σαββόπουλος, που όχι μόνο περιηγήθηκε την έκθεση, αλλά και ζητούσε συχνά διευκρινίσεις από τον καλό του φίλο σχετικά με λεπτομέρειες των έργων.
Σημαίες και Σολωμός εκτός κέντρου
Εκτός κέντρου, στην Παλλήνη και στον εκθεσιακό χώρο της Ελληνογερμανικής Αγωγής, το κλίμα ήταν πιο κατανυκτικό και η αίθουσα με τα έργα του Χρήστου Μποκόρου – κατά κύριο λόγο ελληνικές σημαίες ζωγραφισμένες πάνω σε ξύλο και σε πανί – υποφωτισμένη.
Εργα που «διαμορφώνουν ένα κλίμα αναστάσιμης μνήμης για ό,τι φαίνεται πως χάθηκε αλλά δεν ξεχάστηκε ή βρίσκεται πάντα φωλιασμένο στο συλλογικό μας ασυνείδητο» όπως εξήγησε η επιμελήτρια της έκθεσης, ιστορικός τέχνης Αθηνά Σχινά. Και τα οποία όταν τα ζωγράφιζε, όπως παραδέχτηκε ο ίδιος ο καλλιτέχνης ενώπιον των προσκεκλημένων, σιγοψιθύριζε στίχους του Διονύσιου Σολωμού.
Κάτι που επανέλαβε και το βράδυ της Τρίτης, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων της έκθεσής του στο δραστήριο και φιλότεχνο ιδιωτικό σχολείο, διακριτικά πλάι στον συνθέτη Νίκο Ξυδάκη, ο οποίος τραγούδησε και έπαιξε στο πιάνο αποσπάσματα έργων του εθνικού ποιητή που έχει ο ίδιος μελοποιήσει.