Πρεμιέρα με 300+ χλμ./ώρα
Η πρώτη πίστα της χρονιάς έχει μήκος 5,5 χιλιόμετρα. Οι οδηγοί σε κάθε γύρο καλούνται να αντιμετωπίσουν συνολικά 16 στροφές, εκ των οποίων οι δέκα αριστερές και οι έξι δεξιές. Είναι από τις πιο γρήγορες πίστες – είναι η δεύτερη μετά τη Μόντσα – και οι οδηγοί πρέπει στη μεγάλη ευθεία να πιάνουν τα 305 χλμ. /ώρα. Ο αγώνας πραγματοποιείται σε ένα πανέμορφο, καταπράσινο πάρκο από το 1996.
Φωτοστέφανα και νέες γόμες
Τρεις αντί για τέσσερις κινητήρες
Οι οδηγοί θα μπορούν να αλλάξουν έως και τρεις κινητήρες ανά μονοθέσιο μέσα σε μια αγωνιστική σεζόν αντί για τέσσερις που ίσχυε πέρυσι. Αυτό, σημαίνει ότι πλέον, οι κινητήρες θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερη αντοχή, και κυρίως επιδόσεις, που είναι και το ζητούμενο.
περισσοτερες επιλογες στα ελαστικά
Καθοριστικό ρόλο σε κάθε γκραν πρι και συγκεκριμένα στις επιδόσεις των μονοθεσίων παίζουν τα ελαστικά. Η νέα γκάμα διαθέτει πιο… γρήγορα ελαστικά που θα κάνουν ακόμη πιο σκληρή και συναρπαστική τη μάχη τη φετινή σεζόν. Σύμφωνα με την Pirelli, που είναι και ο αποκλειστικός προμηθευτής των ελαστικών στα μονοθέσια και φέτος, μπορεί οι αλλαγές να είναι μικρές, όμως τα ελαστικά μεγάλωσαν κατά 25%. Στις νέες αλλαγές, είναι η διάθεση της πιο μαλακής γόμας αλλά και η πιο σκληρή. Στόχος του κατασκευαστή ελαστικών, οι ομάδες να προβαίνουν τουλάχιστον σε δύο αλλαγές σε κάθε αγώνα. Συνολικά, οι επιλογές των ομάδων στα ελαστικά είναι πλέον επτά, αντί για πέντε. Η προμηθεύτρια εταιρεία προέβη σε αυτή την αλλαγή, μετά το μπαράζ παραπόνων που δέχθηκε πέρσι από τις ομάδες – για το μικρό εύρος στη γκάμα επιλογών των ελαστικών. Επίσης, θεωρείται δεδομένο ότι με τις περισσότερες επιλογές στη γόμα των ελαστικών, θα αυξηθεί σημαντικά και το προσφερόμενο θέαμα, μιας και τα φαρδύτερα ελαστικά θα φέρουν ακόμη πιο γρήγορες εκκινήσεις. Η πιο σκληρή γόμα είναι, σύμφωνα με την Pirelli, κατά 7 με 8 δέκατα πιο γρήγορη σε σχέση με την πιο μαλακή που θα έχει στη διάθεσή της κάθε ομάδα.
Halo, το κάγκελο της ασφάλειας
Για πρώτη φορά ένα κάγκελο – το Halo (φωτοστέφανο) – τοποθετείται γύρω από το κόκπιτ, για να προστατεύει τους οδηγούς κυρίως από ιπτάμενα αντικείμενα. Ετσι, τα μονοθέσια, θα γίνουν λίγο πιο βαριά και πιο άσχημα, όπως ισχυρίζονται, ιδίως για το τελευταίο, αρκετοί πιλότοι – μεταξύ αυτών και ο Λιούις Χάμιλτον (Φωτογραφία).
ώρες εκκίνησης
Αλλαγές έχουν γίνει και στις ώρες εκκίνησης των γκραν πρι. Οι αγώνες δεν θα ξεκινούν ακριβώς στην ώρα – π.χ. στις 3 το μεσημέρι – αλλά θα αρχίζουν δέκα λεπτά μετά (για παράδειγμα αντί για 15.00, στις 15.10), ώστε να μη συνδέονται πολλά τηλεοπτικά κανάλια – όπως συμβαίνει σε πολλές χώρες – ακριβώς τη στιγμή της εκκίνησης. Επίσης, στα ευρωπαϊκά γκραν πρι, οι ώρες μετάδοσης θα μετατεθούν μια ώρα αργότερα. Οπότε, τα γκραν πρι στην Ισπανία, το Μονακό, την Αυστρία κ.α. θα αρχίζουν στις 16.10 το μεσημέρι, αντί για τις 15.00.