Η Formula 1, έπειτα από μια θερμή περίοδο αλλαγών και δοκιμών, σηκώνει αυλαία, παραδοσιακά από την πίστα του Αλμπερτ Παρκ στη Μελβούρνη της Αυστραλίας την ερχόμενη Κυριακή. Δέκα ομάδες και 20 πιλότοι αναμένεται να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό για το φετινό πρωτάθλημα έχοντας στα χέρια τους νέα μονοθέσια που υπόσχονται μεγαλύτερες ταχύτητες και περισσότερο θέαμα.
Συνολικά, το φετινό πρόγραμμα περιλαμβάνει 21 γκραν πρι, με τη Γαλλία και τη Γερμανία να επιστρέφουν στη Formula 1 μετά από αρκετά χρόνια απουσίας. Με την πίστα της Μελβούρνης στην Αυστραλία ανοίγει στις 25 Μαρτίου το νέο και πολλά υποσχόμενο πρωτάθλημα στη Formula 1. Τα γκραν πρι θα διεξαχθούν σε όλες τις γωνιές του κόσμου με το πρόγραμμα να ολοκληρώνεται στο Αμπου Ντάμπι (στις 25 Νοεμβρίου) έπειτα από οκτώ μήνες γεμάτους δράση (μοναδική ανάπαυλα οι τρεις εβδομάδες τον Αύγουστο για τις μίνι διακοπές οδηγών και ομάδων).
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται το γκραν πρι της Γερμανίας –που επιστρέφει μετά από 4 χρόνια –στην πίστα του Χόκενχαϊμ. Aισθητή είναι η απουσία της Μαλαισίας, καθώς και η αλλαγή σειράς ανάμεσα σε Μπαχρέιν και Κίνα. Τα βλέμματα όλων θα είναι στην κυριολεξία στραμμένα στα μονοθέσια των βασικών διεκδικητών του φετινού πρωταθλήματος.
Τα φαβορί
H πρωταθλήτρια του 2017, Mercedes-Benz και ο περσινός πρωταθλητής, ο Βρετανός Λιούις Χάμιλτον, έχουν απέναντί τους την ετοιμοπόλεμη Ferrari (με Σεμπάστιαν Φέτελ και Κίμι Ραϊκόνεν) και την τολμηρή Red Bull με βασικό της «όπλο» τον 21χρονο Μαξ Φερστάπεν. Τόσο η απόδοση της Σκουντερία κατά τις χειμερινές δοκιμές που ολοκληρώθηκαν πρόσφατα (και παρουσιάστηκε ως η πιο γρήγορη και πιο βελτιωμένη ομάδα) όσο και η αναβαθμισμένη Red Bull θα αποτελέσουν τη σκιά του διδύμου της γερμανικής ομάδας Λιούις Χάμιλτον και Βάλτερι Μπότας.
Πρεμιέρα με 300+ χλμ./ώρα
Η πρώτη πίστα της χρονιάς έχει μήκος 5,5 χιλιόμετρα. Οι οδηγοί σε κάθε γύρο καλούνται να αντιμετωπίσουν συνολικά 16 στροφές, εκ των οποίων οι δέκα αριστερές και οι έξι δεξιές. Είναι από τις πιο γρήγορες πίστες – είναι η δεύτερη μετά τη Μόντσα – και οι οδηγοί πρέπει στη μεγάλη ευθεία να πιάνουν τα 305 χλμ. /ώρα. Ο αγώνας πραγματοποιείται σε ένα πανέμορφο, καταπράσινο πάρκο από το 1996.
Φωτοστέφανα και νέες γόμες
Τρεις αντί για τέσσερις κινητήρες
Οι οδηγοί θα μπορούν να αλλάξουν έως και τρεις κινητήρες ανά μονοθέσιο μέσα σε μια αγωνιστική σεζόν αντί για τέσσερις που ίσχυε πέρυσι. Αυτό, σημαίνει ότι πλέον, οι κινητήρες θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερη αντοχή, και κυρίως επιδόσεις, που είναι και το ζητούμενο.
περισσοτερες επιλογες στα ελαστικά
Καθοριστικό ρόλο σε κάθε γκραν πρι και συγκεκριμένα στις επιδόσεις των μονοθεσίων παίζουν τα ελαστικά. Η νέα γκάμα διαθέτει πιο… γρήγορα ελαστικά που θα κάνουν ακόμη πιο σκληρή και συναρπαστική τη μάχη τη φετινή σεζόν. Σύμφωνα με την Pirelli, που είναι και ο αποκλειστικός προμηθευτής των ελαστικών στα μονοθέσια και φέτος, μπορεί οι αλλαγές να είναι μικρές, όμως τα ελαστικά μεγάλωσαν κατά 25%. Στις νέες αλλαγές, είναι η διάθεση της πιο μαλακής γόμας αλλά και η πιο σκληρή. Στόχος του κατασκευαστή ελαστικών, οι ομάδες να προβαίνουν τουλάχιστον σε δύο αλλαγές σε κάθε αγώνα. Συνολικά, οι επιλογές των ομάδων στα ελαστικά είναι πλέον επτά, αντί για πέντε. Η προμηθεύτρια εταιρεία προέβη σε αυτή την αλλαγή, μετά το μπαράζ παραπόνων που δέχθηκε πέρσι από τις ομάδες – για το μικρό εύρος στη γκάμα επιλογών των ελαστικών. Επίσης, θεωρείται δεδομένο ότι με τις περισσότερες επιλογές στη γόμα των ελαστικών, θα αυξηθεί σημαντικά και το προσφερόμενο θέαμα, μιας και τα φαρδύτερα ελαστικά θα φέρουν ακόμη πιο γρήγορες εκκινήσεις. Η πιο σκληρή γόμα είναι, σύμφωνα με την Pirelli, κατά 7 με 8 δέκατα πιο γρήγορη σε σχέση με την πιο μαλακή που θα έχει στη διάθεσή της κάθε ομάδα.
Halo, το κάγκελο της ασφάλειας
Για πρώτη φορά ένα κάγκελο – το Halo (φωτοστέφανο) – τοποθετείται γύρω από το κόκπιτ, για να προστατεύει τους οδηγούς κυρίως από ιπτάμενα αντικείμενα. Ετσι, τα μονοθέσια, θα γίνουν λίγο πιο βαριά και πιο άσχημα, όπως ισχυρίζονται, ιδίως για το τελευταίο, αρκετοί πιλότοι – μεταξύ αυτών και ο Λιούις Χάμιλτον (Φωτογραφία).
ώρες εκκίνησης
Αλλαγές έχουν γίνει και στις ώρες εκκίνησης των γκραν πρι. Οι αγώνες δεν θα ξεκινούν ακριβώς στην ώρα – π.χ. στις 3 το μεσημέρι – αλλά θα αρχίζουν δέκα λεπτά μετά (για παράδειγμα αντί για 15.00, στις 15.10), ώστε να μη συνδέονται πολλά τηλεοπτικά κανάλια – όπως συμβαίνει σε πολλές χώρες – ακριβώς τη στιγμή της εκκίνησης. Επίσης, στα ευρωπαϊκά γκραν πρι, οι ώρες μετάδοσης θα μετατεθούν μια ώρα αργότερα. Οπότε, τα γκραν πρι στην Ισπανία, το Μονακό, την Αυστρία κ.α. θα αρχίζουν στις 16.10 το μεσημέρι, αντί για τις 15.00.