Πραγματοποιήθηκε η χρηματιστηριακή μεταβίβαση του πλειοψηφικού ποσοστού 67% των μετοχών του ΟΛΘ στην κοινοπραξία South Europe Gateway Thessaloniki Limited, με το εφάπαξ τίμημα των 231,926 εκατ. ευρώ να έχει ήδη καταβληθεί.
Η συνολική αξία της συμφωνίας ανέρχεται σε 1,1 δισ. ευρώ, ενώ περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, και υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ την επόμενη επταετία, καθώς και τα αναμενόμενα έσοδα του Δημοσίου από τη σύμβαση παραχώρησης (αντάλλαγμα παραχώρησης σε ποσοστό 3,5% του κύκλου εργασιών του ΟΛΘ) αναμενόμενου συνολικού ύψους πλέον των 170 εκατ. ευρώ.
Στο συνολικό ποσό έχουν επίσης ληφθεί υπόψη τα αναμενόμενα μερίσματα που θα εισπραχθούν από το ΤΑΙΠΕΔ για το υπολειπόμενο ποσοστό του 7,27%, καθώς και οι εκτιμώμενες (πέραν των ελάχιστων υποχρεωτικών) επενδύσεις έως την λήξη της παραχώρησης το 2051.
Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, μετά τη μεταβίβαση ξεκινά από σήμερα μια νέα εποχή για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, την πόλη και την οικονομία της Βόρειας Ελλάδας. Παράλληλα, με την εξέλιξη αυτή ολοκληρώνεται, με απόλυτη επιτυχία, ένα ακόμα σημαντικό ορόσημο του προγράμματος διαχείρισης και αξιοποίησης περιουσιακών στοιχείων του ελληνικού δημοσίου, τα οποία έχουν περιέλθει στο Ταμείο, ενώ τίθενται οι βάσεις γα την οικονομική ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας και της χώρας συνολικά.
Ειδικότερα, όπως δήλωσε ο εκτελεστικός πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, ‘Αρης Ξενόφος, «η ολοκλήρωση της παραχώρησης του ΟΛΘ αποτελεί μία εξέλιξη ιδιαίτερης σημασίας. Η διαχείριση του λιμένα από μία διεθνή κοινοπραξία αναμένεται να επιφέρει άμεσα θετικά αποτελέσματα για τον Οργανισμό, ενώ η ελληνική οικονομία θα ωφεληθεί συνολικά από τις μεγάλες επενδύσεις, την ανάπτυξη του λιμανιού και τη δημιουργία θέσεων απασχόλησης.
Οι προσδοκώμενες συνέργειες είναι μεγάλες, αναβαθμίζουν το γεωστρατηγικό ρόλο της Ελλάδας στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και πιστοποιούν εμπράκτως την στρατηγική του Ταμείου, η οποία δεν περιορίζεται στο ύψος του τιμήματος που εκάστοτε εισπράττεται, αλλά στις αναπτυξιακές επιδράσεις και στα κοινωνικά οφέλη που συνοδεύουν κάθε ενέργεια μας».
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Ριχάρδος Λαμπίρης, σημείωσε ότι «η παραχώρηση του ΟΛΘ αποτελεί ένα μεγάλο βήμα στην ευρύτερη στρατηγική της χώρας μας για την ανάπτυξη και ενδυνάμωση των λιμενικών υποδομών και των συνδυασμένων μεταφορών. Η διεθνοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης θα ενισχύσει το ρόλο του στο διαμετακομιστικό εμπόριο τόσο των Βαλκανίων όσο και της Ευρώπης. Τα αναμενόμενα θετικά αποτελέσματα του λιμένα της Θεσσαλονίκης είναι βέβαιο ότι θα αναβαθμίσουν τη θέση του, συνδράμοντας παράλληλα, στην ενίσχυση της οικονομίας τόσο της Βόρειας Ελλάδας όσο και της χώρας στο σύνολο της».