Αντιδράσεις στην επιστημονική κοινότητα της χώρας προκαλεί το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την επιλογή και αξιολόγηση των στελεχών στην Εκπαίδευση, η δημόσια διαβούλευση για το οποίο ολοκληρώθηκε χθες με πάνω από 4.000 σχόλια.
Η Ενωση Ελλήνων Χημικών μάλιστα κατηγορεί ανοικτά την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας για προσπάθεια ελέγχου της Εκπαίδευσης, ενώ η επιστημονική Ενωση των σχολικών συμβούλων (θεσμού που άλλωστε καταργείται) ζητεί την άμεση απόσυρσή του.
«Οι διαδικασίες επιλογής στελεχών, καθώς και ο ουσιαστικός αποκλεισμός των σχολικών συμβούλων περισσότερο παραπέμπουν σε μια κατεύθυνση ελέγχου της διοίκησης της Εκπαίδευσης, παρά σε οργάνωση της αποτελεσματικής και σύγχρονης λειτουργίας της σε όφελος των μαθητών» αναφέρει συγκεκριμένα σε ανακοίνωση της η Ενωση. «Στην κατεύθυνση αυτή κινείται και ο αναδρομικός χαρακτήρας της θέσπισης του ορίου των δύο θητειών για τα στελέχη της Εκπαίδευσης, καθώς και η ισχυρή μοριοδότηση μη αντικειμενικών και μετρήσιμων χαρακτηριστικών τους» τονίζουν οι χημικοί, που κρίνουν ότι υποβαθμίζεται δραματικά η υποστήριξη και στα γνωστικά αντικείμενα.

Η ΕΝΩΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ. Για το ίδιο θέμα, το ΔΣ της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ενωσης Διευθυντών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναφέρει: «Θεωρούμε πως οι υπό ίδρυση νέες δομές υποστήριξης της Εκπαίδευσης χαρακτηρίζονται από συγκεντρωτικό προσανατολισμό και δεν στελεχώνονται επαρκώς από το απαραίτητο προσωπικό. Αυτό θα έχει ως συνέπεια να μην μπορούν να ανταποκριθούν στοχευμένα στις ιδιαίτερες ανάγκες των σχολικών μονάδων, οι οποίες είναι βέβαιο ότι θα επιφορτιστούν με ακόμα μεγαλύτερες ευθύνες και επιπλέον γραφειοκρατικό έργο».
«Η πρόταση του σχεδίου νόμου δεν υπηρετεί τον στόχο για καθιέρωση ενός διαφανoύς, αξιοκρατικού και ευρείας αποδοχής συστήματος επιλογής στελεχών (επιλεκτική μοριοδότηση τυπικών προσόντων, Συμβούλια Επιλογής με διορισμένα μέλη, δήλωση προτίμησης σχολείων και θέσεων στις δομές πριν από τη συνέντευξη των υποψηφίων κ.ά.), το οποίο θα μπορούσε να συμβάλει καθοριστικά στην προσπάθεια για ένα αποτελεσματικό και αποδοτικό εκπαιδευτικό σύστημα υψηλής ποιότητας προς όφελος της κοινωνίας» αναφέρουν οι διευθυντές σχολείων.
Πυρά κατά του υπουργού Παιδείας εξαπέλυσαν όμως και οι σχολικοί σύμβουλοι. Με ανακοίνωσή τους καταγγέλλουν «προχειρότητα και έλλειψη σχεδιασμού που διαπνέει το σχέδιο νόμου, το οποίο αν τεθεί σε εφαρμογή, θα έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην Εκπαίδευση».