Δύο παραγωγές του, υλοποιημένες από το Gogol Center, το θέατρο που ο Κίριλ Σερεμπρένικοφ διευθύνει, παρουσιάζονται στο Deutsches Theater (Ντόιτσες Τεάτερ) του Βερολίνου αυτή την περίοδο: το «Kafka», μια παραισθησιακή ματιά στα έργα και τις ημέρες του τσέχου συγγραφέα, καθώς και το «Machine Müller», ένα κολάζ κειμένων του ομώνυμου γερμανού δραματουργού και ποιητή. Ο ίδιος ωστόσο δεν θα είναι παρών. Τους τελευταίους περίπου έξι μήνες βρίσκεται σε κατ’ οίκον περιορισμό στη Μόσχα. Κατηγορείται για υπεξαίρεση 133 εκατ. ρουβλιών (1,9 εκατ. ευρώ) τα οποία διατέθηκαν ως κρατική χορηγία στο καλλιτεχνικό φεστιβάλ που διευθύνει. Για πολλούς Ρώσους πάντως – και όχι μόνο – ο Σερεμπρένικοφ διώκεται από την κυβέρνηση της χώρας του για πολιτικούς λόγους. Είναι η κριτική του στην προσάρτηση της Κριμαίας από τη Ρωσία ή τα έργα του με έντονο το ενδιαφέρον για ζητήματα φύλου και σεξουαλικότητας που ίσως τον καταδικάσουν μέχρι και σε δέκα χρόνια φυλάκισης. «Νιώθουμε μεγάλη θλίψη, περιμένουμε απλώς τις εξελίξεις και αυτό είναι και το πιο απογοητευτικό» δήλωνε για την εξέλιξη ο Μπάρι Κόσκι, καλλιτεχνικός διευθυντής της Komische Oper του Βερολίνου (σ.σ. αυτή την περίοδο παρουσιάζει τον «Μαγικό αυλό» στην Εθνική Λυρική Σκηνή της Αθήνας), που μαζί με την Οπερα της Στουτγάρδης καθώς και με άλλα πολιτιστικά ιδρύματα της Γερμανίας έχει φιλοξενήσει αρκετές παραγωγές του Ρώσου.
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Ντόιτσες Τεάτερ, Ούλριχ Κουόν, χαρακτηρίζει τον Σερεμπρένικοφ «εμβληματική μορφή του ρωσικού θεατρικού τοπίου», «σημαντικότερο σκηνοθέτη της χώρας» (ιδιότητες που κατά τη γνώμη του εξηγούν και τη δίωξή του), ενώ πίστευε ότι το ανέβασμα των δύο έργων του θα έχει θετικό αντίκτυπο στον Σερεμπρένικοφ και στο Gogol Center, αποτελώντας μέρος μιας διεθνούς έκφρασης αλληλεγγύης υπέρ του.
«ΣΥΜΜΑΧΟΙ». Στο πλευρό του έχουν σταθεί ο Τόμας Οστερμαϊερ, η Κέιτ Μπλάνσετ, ο Λαρς φον Τρίερ και η Ελφρίντε Γέλινεκ. Μόνο η βοηθός του, Ανα Σαλάσοβα, ήταν απαισιόδοξη. «Ελπίζουμε απλώς να παρουσιάσουμε καλές παραγωγές στο γερμανικό κοινό και να ανοίξουμε διάλογο μαζί του» έλεγε τη Δευτέρα σε συνέντευξη Τύπου στο Deutsches Theater. Σύμφωνα με τον Οντιν Μπίρον, ηθοποιό του Gogol Center, το πρόβλημα της ρωσικής κυβέρνησης ήταν οι ενίοτε προκλητικές προσεγγίσεις του Σερεμπρένικοφ στους ρώσους κλασικούς. «Ευτυχώς ή δυστυχώς, η τέχνη ευδοκιμεί σε ασταθείς καταστάσεις» κατέληγε. «Αυτή είναι η δουλειά της. Δεν μπορεί να υπάρξει εντός στάσιμων θεσμών. Και αυτή τη στιγμή, το θεατρικό και το δημιουργικό αίμα κυλούν στη Ρωσία όπως πουθενά αλλού».