Σε συνομιλίες με στόχο τη συγχώνευσή τους ώστε να επισημοποιήσουν τον μακροχρόνιο «αρραβώνα» τους βρίσκονται η Renault και η Nissan, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Bloomberg. Ιθύνων νους πίσω από την προσπάθεια αυτή φέρεται ότι είναι ο πρόεδρος και των δύο εταιρειών, Κάρλος Γκον.
Η γαλλική και η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία θέλουν να ενισχύσουν ακόμη περισσότερο τη συμμαχία τους που ήδη διαρκεί έτη. Η κίνηση αυτή υπαγορεύεται κυρίως από τη χωρίς προηγούμενο αλλαγή που συντελείται στον χώρο των αυτοκινητοβιομηχανιών, οι οποίες οδεύουν με πολύ γοργά βήματα προς την ανάπτυξη και μαζική παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η προσπάθεια δεν θα είναι εύκολη, αναφέρουν οι ίδιες πηγές στο ειδησεογραφικό πρακτορείο. Το γαλλικό Δημόσιο ελέγχει σήμερα το 15% της Renault και είναι πιθανό να μη θελήσει να παραχωρήσει το ποσοστό αυτό ή να δει τη συμμετοχή του να μειώνεται. Για να περάσει ένα τέτοιο ντιλ θα πρέπει να ανάψουν πράσινο φως τόσο η κυβέρνηση της Γαλλίας όσο και της Ιαπωνίας. Μόλις τον προηγούμενο μήνα ο Κάρλος Γκον είχε αναφέρει ότι η Ιαπωνία δεν πρόκειται να συμφωνήσει σε αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος εάν η Γαλλία παραμείνει ένας εκ των βασικών μετόχων. Επίσης είχε αναφέρει ότι δεν επιδιώκει να πείσει την κυβέρνηση της Γαλλίας να μειώσει το μερίδιό της στη Renault.
Αγκάθι μπορεί να είναι επίσης το πού θα εγκατασταθεί το αρχηγείο ενός τέτοιου ομίλου. Μια πιθανή λύση θα ήταν να οριστεί ως έδρα το Λονδίνο ή ακόμη και η Ολλανδία. Επίσης μπορεί να επιλεγεί λύση να υπάρχουν αρχηγεία σε δύο διαφορετικές χώρες, όπως έχει κάνει η Fiat Chrysler, η οποία έχει κεντρικά γραφεία και στην Ιταλία και στις ΗΠΑ.
Μια συμφωνία μεταξύ της Renault και της Nissan θα οδηγούσε τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες σε γάμο, αφού θα μετεξελιχθούν σε μία και μοναδική εταιρεία, ανέφεραν οι ίδιες πηγές στο Bloomberg. Σήμερα η Renault κατέχει το 43% της Nissan, ενώ η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία το 15% της Renault.
Μια τέτοια συγχώνευση θα δημιουργούσε έναν ακόμη πιο ισχυρό αντίπαλο για μεγάλες εταιρείες του χώρου και ιδιαίτερα για την Toyota και τη Volkswagen που κατέχουν από τα μεγαλύτερα μερίδια αγοράς παγκοσμίως και στην Ευρώπη ειδικότερα. Το τελευταίο διάστημα όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν να ενισχύσουν τις συμμαχίες τους προκειμένου να μη μείνουν πίσω από τις τεχνολογικές εξελίξεις.
Οι μετοχές της Renault κατέγραψαν χθες σημαντική άνοδο λόγω των προσδοκιών που δημιουργήθηκαν στην αγορά. Η κεφαλαιοποίηση της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας υπολογίζεται σήμερα σε περίπου 35 δισ. δολάρια. Η χρηματιστηριακή αξία της Nissan υπολογίζεται σε 43 δισ. δολάρια περίπου.