«Μια νέα γυναίκα»: Πόσο φρέσκια ταινία! Πόσο απολαυστική, σε κάθε της λεπτό! Περί γυναικείου πορτρέτου πρόκειται, συγκλονιστικού στην πυκνότητά του, αυτού της Πόλα, μιας τριαντάρας αδέκαρης και προσφάτως χωρισμένης που φτάνει στο Παρίσι μαζί με μια γάτα έτοιμη να αντιταχθεί στις δυσκολίες μιας ούτως ή άλλως απρόβλεπτης ζωής. Το χιούμορ και η ζωντάνια του φιλμ σε παραπέμπει ευθέως στις πρώτες εκρήξεις της νουβέλ βαγκ, ενώ ηΛετίσια Ντος έχει αρκετή σπιρτάδα, όχι για μία, αλλά για δέκα ταινίες. Κι αν η ταινία μοιάζει να μην μπορεί να κρατήσει μέχρι τέλους το νεύρο του πρώτου μισού, δεν έχει και τόση σημασία: Η Πόλα μοιάζει ήδη μια εμβληματική ηρωίδα τόσο για το σινεμά που αγαπάμε όσο και για την εποχή που ζούμε.
Βαθμοί: 7
Ονομα και πράγμα
«Σκοτεινός ποταμός»: Το φιλμ της Κλιό Μπερνάρντ ξεκινά με τη σφαγή ενός αμνού και κρατά αυτόν τον τόνο μέχρι το τέλος. Η σκηνοθέτιδα του υπέροχου «Εγωιστή γίγαντα» αφήνει το αστικό περιβάλλον του πρώτου φιλμ και στήνει τη κάμερά της στη βρετανική επαρχία αφηγούμενη την ιστορία της Αλις και του Τζο, δυο αδερφιών που συγκρούονται μετά τον θάνατο του πατέρα τους. Εκείνη επιστρέφει στο οικογενειακό αγρόκτημα έπειτα από δεκαπέντε χρόνια αποφασισμένη να αναλάβει τον έλεγχο. Εκείνος όμως αρνείται να της παραχωρήσει το μερίδιο που ο πατέρας τους τής είχε υποσχεθεί – και η σύγκρουση αυτή φέρνει στην επιφάνεια μια πραγματική τραγωδία, σε ένα φιλμ που παίζει την προοικονομία στα δάχτυλα. Βαρύ αλλά δοσμένο με γνήσια κινηματογραφική χάρη.
Βαθμοί: 7
Μια συνάντηση
«Το κορίτσι στην ομίχλη»: Βασισμένη στο πολυμεταφρασμένο ομώνυμο βιβλίο, η ταινία ακολουθεί την εξαφάνιση μιας 16χρονης κοπέλας από ένα μικρό χωριό στις Ιταλικές Αλπεις. Η σκοτεινών τόνων σινεμασκόπ φωτογραφία είναι το πρώτο που σε αιχμαλωτίζει. Μετά ακολουθεί η συνάντηση των Τόνι Σερβίλο και Ζαν Ρενό σε ένα αστυνομικό μυστήριο, παραδοσιακά στημένο, με καλογραμμένους διαλόγους και καλοβαλμένες ανατροπές. Αν είστε αληθινός φίλος του ιδιώματος, αυτή είναι η ταινία της εβδομάδας για εσάς.
Βαθμοί: 6
Προβάλλονται επίσης
Στο «The strangers: ματωμένη νύχτα», σίκουελ τού «Κλείδωσες;», τρεις μασκοφόροι επιτίθενται σε μια τετραμελής οικογένεια. Ερημωμένο το τοπίο, προφανής ο τρόμος, κυνικό το όλο πνεύμα, και ο κυνισμός σκοτώνει την αγωνία. (Βαθμοί: 3). Αρκούντως κλειστοφοβικό το «Εντός ορίων», που ξεχώρισε στο Φεστιβάλ Βερολίνου, όπου ένα διαμέρισμα στην εμπόλεμη ζώνη της Συρίας γίνεται καταφύγιο για μία οικογένεια και τους γείτονές της. Εξω όμως ο πόλεμος μαίνεται. Η πόρτα χτυπά και ποτέ δεν ξέρεις ποιος μπορεί να ζητά βοήθεια ή τον θάνατό σου. Ολο το βάρος στις πλάτες μιας μάνας. Με στιγμές συχνά γραφικές και μεγάλες εντάσεις. Αλλά στημένο θεατρικά, δίχως ένα αληθινό φιλμικό νεύρο. (Βαθμοί: 5) Τέλος, στο «Μόνο εσένα βλέπω», μια γυναίκα επανακτά τη χαμένη όρασή της, αλλά αυτά που βλέπει την φέρνουν αντιμέτωπη με τον άντρα της. Σκηνοθετεί ο Μαρκ Φόρστερ.