Η ελληνική μόδα έκανε στροφή γύρω από εμβληματικά κτίρια της Αθήνας για να χωρέσει το ειδικό κοινό της, που αποτελεί μείγμα από νεανικές ομάδες σπουδαστών σε σχολές μόδας, επαγγελματιών και επιχειρηματιών, παρατηρητών της κοινωνικής σφαίρας. Αλλά και νέων δημιουργών, οι οποίοι μέσα στη διοργάνωση του Athens Xclusive Designers Week και την ειδική κατηγορία New Generation προσπαθούν να πραγματοποιήσουν το όνειρό τους και να λάβουν το χρίσμα του designer. Με κάποιους όμως αστερίσκους πρέπει να πούμε. Και το πρόβλημα ξεκινά από μία βασική έλλειψη, όπως επεσήμανε η Τζένη Οικονόμου-Ρίζου, υπεύθυνη επικοινωνίας στην Fashion Erotokritos: «Θα πρέπει να αποκτήσουμε νέα χέρια τεχνιτών, νέες μοδίστρες οι οποίες να ξέρουν να ράβουν, αλλά και να έχουν εκπαιδευτεί κοντά στις ηλικιωμένες καλές μοδίστρες που υπάρχουν στα ατελιέ κάποιων σχεδιαστών ή που εξακολουθούν και εργάζονται μόνες τους. Αν δεν αποκτήσουμε εξειδικευμένους τεχνίτες δεν θα μπορέσουμε να ανακτήσουμε έδαφος. Οσο για τις σχολές μόδας και σχεδίου που υπάρχουν, δίνουν σημασία στο επιχειρηματικό μέρος και στην προβολή – επικοινωνία. Ομως ως απόφοιτοι αυτών των τμημάτων οι νέοι σχεδιαστές δεν έχουν μάθει ούτε πώς να βγάζουν κοστολόγιο για τη δημιουργία μιας συλλογής».
ΟΙ ΣΧΕΔΙΑΣΤΕΣ. Παρά τους ρεαλιστικούς τόνους της γνώστριας των ελληνικών πραγμάτων της μόδας, η Εβδομάδα Μόδας της Αθήνας έζησε τη δική της άνοιξη. Μεταξύ των τόπων του αστικού κτιριακού αποθέματος που σήμερα θεωρούνται ιστορικά, εμβληματικοί και στυλιστικά μοντέρνοι οι σχεδιαστές παρουσίασαν τις συλλογές τους καλώντας το κοινό τους σε εμπορικές στοές, αρχαιοπρεπή περιστύλια, αναπαλαιωμένα νεοκλασσικά και υπόγειες αίθουσες του ελληνικού μοντερνισμού. Το CityLink φιλοξένησε τη συλλογή της Ιωάννας Κουρμπέλα η οποία αποδομεί την πλεκτική παράδοση της οικογενειακής παράδοσης και την ξαναχτίζει με δικές της προσθήκες νέων οικολογικών υλικών. Στη συλλογή φθινόπωρο/χειμώνας 2018-19 «Arch Echoes», η Ζαν Ντ’Αρκ ήταν η έμπνευση της Ιωάννας Κουρμπέλα. Σε αυτήν τη συλλογή θηλυκής δύναμης δημιούργησε μια σύγχρονη «πανοπλία», φτιαγμένη από δέρμα, χειροποίητα κεντήματα και μεταλλικές λεπτομέρειες.
Ο Βασίλης-Εμμανουήλ Ζούλιας βρήκε ιδανικό συνένοχο κομψότητας για τις ιδιαίτερες δημιουργίες του τη μελαγχολική ατμόσφαιρα ενός νεοκλασικού ερειπωμένου οικήματος. Στο κτίριο της οδού Καπλανών 11, εκεί όπου τα γλυπτά του εικαστικού Κωστή Βελώνη πρόσφατα συνομίλησαν με τους χώρους της ιστορικής κατοικίας, ο Ζούλιας παρουσίασε τη συλλογή ραπτικής που τιτλοφόρησε «The Crown». Ο Γιώργος Ελευθεριάδης στο περιστύλιο του Ζαππείου παρουσίασε την άποψή του για φορέσιμα ρούχα με τις συλλογές Υ.Ε woman ,Yesymphony και Υ.Ε. Χαρακτηριστικό τους ήταν η πολυμορφία υφασμάτων, οι χαλαρές γραμμές, οι γήινες αποχρώσεις σε συνδυασμό ριγέ και εμπριμέ μοτίβων. Μίντι αέρινα φορέματα, ολόσωμες φόρμες με περίτεχνα κοψίματα, πουκάμισα και shirt dresses με μεγάλα ανοίγματα στα μανίκια ξεχώρισαν στη νέα γυναικεία του συλλογή. Ο Σωτήρης Γεωργίου πειραματίστηκε με τυπώματα ψηφιακών εικόνων και δεδομένων. Στα γυναικεία και τα ανδρικά του κομμάτια ξεχώρισε η τόλμη των μοβ και ματζέντα αποχρώσεων. Καθώς και το γεωμετρικό κόψιμο στα ανδρικά σακάκια, οι ογκώδεις φόρμες στα παντελόνια και τα πανωφόρια.