«Η Τουρκία έχει την τάση, όχι όλοι και όχι πάντα, να δημιουργεί εντάσεις. Είναι ο τρόπος που κάνει πολιτική. Εμείς έχουμε άλλη κουλτούρα και άλλο πολιτισμό και νομίζω ότι ο δικός μας είναι πιο ορθολογικός και δίκαιος. Δεν πρέπει να παρασυρόμαστε σε ένα chicken game. Πρέπει η διπλωματία να κατευνάζει και να εξηγεί και στην άλλη πλευρά». Τάδε έφη, σε συνέντευξή του στο γερμανικό περιοδικό «Der Spiegel», ο υπουργός Εξωτερικών
Νίκος Κοτζιάς. Οταν όμως ο δημοσιογράφος επέμεινε για το αν και ο υπουργός Εθνικής Αμυνας ακολουθεί αντίστοιχα προκλητική στάση με τον
Ερντογάν –θέλοντας στο εσωτερικό να λεηλατήσει την ψήφο των εθνικιστών -, ο
Κοτζιάς απάντησε: «Ο κύριος
Καμμένος εκδηλώνει αυθόρμητα την αντίδρασή του στις τουρκικές προκλήσεις. Ο δικός μου χαρακτήρας ως ανθρώπου, όχι μόνο επειδή προΐσταμαι της διπλωματίας, είναι διαφορετικός». Μάλιστα. Δεν ξέρω αν αυτό το σχεδίασε ως άδειασμα
Πάνου Καμμένου, εμένα πάντως μου θύμισε εκείνη τη μητσοτακική απάντηση στα περί ακροδεξιού
Αδωνη, «έχει τον δικό του τρόπο να εκφράζεται, μπορεί να έχει πει και μία κουβέντα παραπάνω, σε όλους μπορεί να συμβεί». Και να επισημάνω ότι και ο
Γεωργιάδης είναι ακραίος και ο
Κοτζιάς κάθεται στο ίδιο υπουργικό τραπέζι με έναν ακροδεξιό.
Γκλέτσος ο λοκατζής
«Χριστός Ανέστη. Σήμερα είμαστε εδώ με τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Στρατού αντιστράτηγο Αλκιβιάδη Στεφανή, τον διοικητή της 96 ΑΔΤΕ ταξίαρχο Παναγιώτη Κιμουρτζή και τον δήμαρχο Στυλίδας Απόστολο Γκλέτσο, δίπλα στον διοικητή, τους αξιωματικούς, τους υπαξιωματικούς και τους στρατεύσιμους στο φυλάκιο της Παναγιάς». Θυμήθηκα τη συγκεκριμένη πασχαλινή δήλωση επειδή ακούστηκε από τα χείλη του Πάνου Καμμένου, τον οποίο και ανέφερα. Κι έτσι θέλω να σας λύσω την απορία γιατί ο Γκλέτσος τον συνόδευε στα δύο ακριτικά φυλάκια Παναγιάς Οινουσσών και Φαρμακονησίου. Το υπουργείο του οποίου προΐσταται ο Καμμένος, εξάλλου, έσπευσε να εκδώσει και ανακοινωθέν για να εξηγήσει τον λόγο. Πήγε, λέει, με την ιδιότητα του έφεδρουλοχαγού Καταδρομέων. Κρίμα που ο δήμαρχος Στυλίδας εμφανίστηκε με πολιτικά. Από το «Τμήμα Ηθών» έχω να δω Γκλέτσο με στολή.
Το hashtag του ΓΕΣ
Το φετινό Πάσχα ήταν πολύ διαφορετικό για τις ελληνικέςΕνοπλες Δυνάμεις, αφού δύο στελέχη τους είναι κρατούμενα στις φυλακές της Αδριανούπολης αλλά και λόγω της γενικότερης έντασης με την Τουρκία. Η παράδοση θέλει τους διοικητές των μειζόνων σχηματισμών, όταν επισκέπτονται τέτοιες μέρες μονάδεςκαι ακριτικά φυλάκια, να αναφέρονται στο αξιόμαχο των Ενόπλων Δυνάμεων. Αυτή τη φορά, όμως, θέλησαν να στείλουν και σαφές μήνυμα ετοιμότητας και αποτροπής. Ετσι τουλάχιστον ερμήνευσαν οι πηγές μου στο στράτευμα το hashtag #ΕίμαστεΠαντού, #Αποτρέπουμε,που συνόδευε το ενημερωτικό δελτίο του ΓΕΣ για τις εν λόγω επισκέψεις καιτην ανταλλαγή ευχών.
Αθήνα όπως Σάλωνα;
Αλίευσα το φωτογραφικό ενσταντανέ από το Facebook του δημάρχου Αμαρουσίου και προέδρου της ΚΕΔΕ Γιώργου Πατούλη. Αν το Μέσο το επέτρεπε, θα μπορούσα να σας παραθέσω ολόκληρο το φωτογραφικό άλμπουμ γιατί, όπως λέει και ο Γιώργος Μάγκας, «πειράζει που μου αρέσει το ωραίο»; Τέλος πάντων, σύμφωνα με το ρεπορτάζ τα αρνιά που αποτελούν το φόντο ήταν 120 τον αριθμό. Οχι ότι έχει καμιά σημασία. Σημασία έχει πως θα μπορούσε ο υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων να δώσει στην πρωτεύουσα κάτι από την αίγλη των Σαλώνων, όπου σφάζουν αρνιά. Και μην το εκλάβετε ως αρνητικό, εξάλλου οι φράγκοι κατακτητές είχαν ονομάσει την Αμφισσα, La Sole κι από εκεί προέκυψε το Σάλωνα.
«Από τα ανατολι-κότερα σύνορα της Ευρωπαϊκής Ενωσης»
Στην αρχή νόμιζα ότι δεν άκουσα καλά. Εξού και μπήκα στο ρωθυπουργικό Twitter για να το τσεκάρω. Κι εκεί, όμως, έγραφε ως λεζάντα στο βίντεο του τσιπρικού μηνύματος για το Πάσχα: «Από την ακριτική Τήλο, από τα ανατολικότερα σύνορα της Ευρωπαϊκής Ενωσης, στέλνουμε μήνυμα ελπίδας, αισιοδοξίας και ευχές στον καθένα και στην καθεμιά, ξεχωριστά, για δύναμη, πίστη, αισιοδοξία και δημιουργία. Χρόνια πολλά και καλό Πάσχα». Τα ανατολικότερα σύνορα της Ευρωπαϊκής Ενωσης; Δεν θέλω να φανώ διδακτικός, αλλά ούτε ένας στο πρωθυπουργικό επιτελείο δεν έχει επισημάνει στον Αλέξη Τσίπρα πως η Ρόδος, φέρ’ ειπείν, είναι ανατολικότερα της Τήλου;