Σημαντική αύξηση του τουριστικού ρεύματος από τις ΗΠΑ μέσα στα επόμενα χρόνια, λόγω και της διεξαγωγής του συνεδρίου της Ένωσης Αμερικανών Τουριστικών Πρακτόρων (ASTA) στην Αθήνα, προσδοκά ο κλάδος του τουρισμού.
Ήδη, σύμφωνα με τους Έλληνες εκπροσώπους της τουριστικής βιομηχανίας, τη φετινή χρονιά, οι αφίξεις των Αμερικανών τουριστών στην Ελλάδα αναμένεται να αυξηθούν κατά 30% σε σχέση με πέρυσι.
«Το 79% των Αμερικανών τουριστικών πρακτόρων, που βρέθηκε στην Αθήνα για το συνέδριο Athens ASTA Destination Expo 2018, θα “πουλήσουν” τον προορισμό Ελλάδα, λόγω ακριβώς της προσωπικής τους εμπειρίας», τόνισε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ASTA, κ. Zane Kerby, στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στην Αθήνα, μαζί με τον πρόεδρο της FedHATTA, κ. Λύσανδρο Τσιλίδη και τον πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της ASTA, κ. Jay Ellenby.
Μάλιστα ο κ. Ellenby, ανέδειξε τη δυναμική που μπορεί να δώσει το συνέδριο της ASTA στις επαγγελματικές σχέσεις μεταξύ Ελλήνων και αμερικανών επαγγελματιών του τουρισμού, εκθειάζοντας την Ελλάδα και τον πολιτισμό της. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά, «η Αθήνα δε συγκρίνεται με κανέναν άλλο προορισμό από περασμένες διοργανώσεις περιφερειακών συνεδρίων της ASTA στον κόσμο».
Ο ίδιος επισήμανε πως το συνέδριο αυτό, θα αποτελέσει την ιδανικότερη ευκαιρία για τα αμερικανικά τουριστικά γραφεία να γνωρίσουν την Ελλάδα από τους ειδικούς του ελληνικού τουρισμού. Ενδεικτικά ανέφερε, ότι το 98% των αμερικανών συνέδρων προτίθεται να χρησιμοποιήσει τις επαγγελματικές επαφές που θα αναπτύξει στην Ελλάδα, ενώ πάνω από το 79% εκτιμά ότι θα «πουλήσει» τον προορισμό Ελλάδα εξαιτίας της προσωπικής εμπειρίας του με αφορμή το συνέδριο.
Ο πρόεδρος της ASTA, κ. Zane Kerby, είπε ότι στόχος του συνεδρίου ήταν «να φέρουμε κοντά τους τουριστικούς επαγγελματίες των δύο χωρών και να αυξήσουμε την εμπιστοσύνη μεταξύ τους». Εξέφρασε δε την εκτίμηση, ότι ως αποτέλεσμα του συνεδρίου, τα επόμενα χρόνια οι τουριστικές ροές από τις ΗΠΑ θα αυξηθούν.
Ήδη, πλήθος Ελλήνων τουριστικών επιχειρηματιών μετείχε σε b2b συναντήσεις με τους αμερικανούς τουριστικούς πράκτορες στο ξενοδοχείο Hilton, γεγονός που δείχνει το έντονο ενδιαφέρον των ελληνικών επιχειρήσεων για την αμερικανική αγορά. Οι b2b συναντήσεις εκτιμάται ότι στο σύνολό τους ξεπέρασαν τις 1.100.
Υπενθυμίζεται, ότι στην Αθήνα βρίσκονται από την περασμένη Παρασκευή συνολικά 500 Αμερικανοί πράκτορες και συνδεόμενα μέλη της ASTA από άλλες χώρες, για το ετήσιο συνέδριο «ASTA Athens Destination Expo 2018» (ASTA ADE 2018). Οι Αμερικανοί πράκτορες συνεχίζουν τις περιηγήσεις τους σε αρκετούς ελληνικούς προορισμούς, μετέχοντας σε συνολικά 65 επισκέψεις, εκδρομές και κρουαζιέρες σε όλη την Ελλάδα.
Ειδικότερα ο κ. Kerby, υπογράμμισε ότι «οι εξαιρετικά θετικές εντυπώσεις των Αμερικανών από το συνέδριο της Αθήνας, σε συνδυασμό με την ασφάλεια του προορισμού Ελλάδα και τις φιλικές σχέσεις των δυο χωρών, που ενισχύονται από το δυναμικό ομογενειακό στοιχείο στην Αμερική, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για περαιτέρω αύξηση των τουριστικών ροών τα επόμενα χρόνια».
Σε αυτό αναμένεται να βοηθήσει καθοριστικά και η αύξηση των απευθείας πτήσεων, που προγραμματίζουν αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες, βλέποντας τις καλές προοπτικές που ανοίγονται για την αύξηση των Αμερικανών τουριστών στη χώρα μας.
Από την πλευρά του, ο κ. Τσιλίδης ανέφερε πως η αγορά των ΗΠΑ έχει ήδη μια ιστορία 35 χρόνων για τον ελληνικό τουρισμό. Πρόσθεσε δε ότι νέοι προορισμοί των αμερικανών είναι η Θεσσαλονίκη και τα Ιωάννινα, ενώ επισήμανε πως πραγματοποιούν τα ταξίδια τους συνδυαστικά με προορισμούς της Μέσης Ανατολής και της Μεσογείου.
Σημειώνεται, ότι η αγορά των ΗΠΑ αποτελεί την 11η πιο σημαντική για τη χώρα μας από πλευράς αριθμού αφίξεων, ωστόσο, ως προς τα τουριστικά έσοδα κατατάσσεται 4η, καθώς οι Αμερικανοί έχουν υψηλή κατά κεφαλή τουριστική δαπάνη.
Η Ελλάδα βρίσκεται αρκετά ψηλά και στις πωλήσεις των ανεξάρτητων τουριστικών γραφείων στις ΗΠΑ (NACTA), με τα ελληνικά νησιά να συγκεντρώνουν μερίδιο 8% και την Αθήνα να περιλαμβάνεται στους 16 δημοφιλέστερους προορισμούς (στοιχεία του 2015).
Τα ομαδικά ταξίδια που διατίθενται μέσω των αμερικανικών ταξιδιωτικών γραφείων αντιπροσωπεύουν το 22% των ετήσιων πωλήσεών τους, ενώ οι πωλήσεις που σχετίζονται με ταξίδια αναψυχής έχουν μερίδιο 82% στο σύνολο των ετήσιων πωλήσεων. Τα οργανωμένα πακέτα διακοπών αντιστοιχούν στο 21% των πωλήσεων, η κρουαζιέρα στο 26%, οι αερομεταφορές στο 20% και τα ξενοδοχεία στο 26%. Το 82% των αμερικανών πρακτόρων, μάλιστα, θεωρεί τα fam trip έναν πολύ αποτελεσματικό τρόπο στις πωλήσεις για έναν προορισμό.
Το συνέδριο της ASTA, που διοργανώθηκε με τη συμβολή της FedHATTA, τελούσε υπό την αιγίδα των υπουργείων Τουρισμού και Πολιτισμού και είχε την υποστήριξη του ΕΟΤ.
Στην τελετή έναρξης των εργασιών του συνεδρίου, η υπουργός Τουρισμού, κυρία Έλενα Κουντουρά, αναφέρθηκε στην περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού και στην προσδοκώμενη αύξηση του αριθμού των αμερικανών επισκεπτών στη χώρα μας σε πάνω από 1 εκατ. ετησίως. Βοηθητικός παράγοντας, είπε, είναι η αύξηση των εποχιακών πτήσεων μεταξύ Ελλάδας και ΗΠΑ, καθώς και η αεροπορική σύνδεση της Emirates, Ντουμπάι – Αθήνα – Νέα Υόρκη, όλο το χρόνο.
Η υπουργός, απευθυνόμενη στους τουριστικούς πράκτορες των ΗΠΑ, είπε ότι η Ελλάδα είναι ιδανικός προορισμός για τους αμερικανούς ταξιδιώτες, καθώς ανταποκρίνεται στις προσδοκίες τους με δυνατότητες για θεματικό τουρισμό, γιώτινγκ, γκολφ, σκι σε πολύ κοντινή απόσταση από τη θάλασσα και δραστηριότητες όλο το χρόνο.
Από την πλευρά του, ο πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα, κ. Τζέφρι Πάιατ, υπογράμμισε, ότι οι αμερικανοί τουρίστες ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για ταξίδια στην Ελλάδα, με επίκεντρο τον πολιτισμό της και πως «υπάρχουν ακόμα πολλοί προορισμοί της Ελλάδας, πέρα από τη Μύκονο και τη Σαντορίνη, που παραμένουν άγνωστοι για αυτούς αλλά έχουν μεγάλο τουριστικό ενδιαφέρον».
Τόνισε δε, ότι το πιο συναρπαστικό χαρακτηριστικό της Ελλάδας, είναι ο συνδυασμός των φυσικών τοπίων της, των ανθρώπων, της γαστρονομίας και του πολιτισμού της, ενώ αποτελεί και έναν από τους πιο ασφαλείς προορισμούς στον κόσμο.