«Οδεύουμε σε καθαρή έξοδο από τα μνημόνια» τόνισε ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, «χωρίς πιστοληπτική γραμμή στήριξης και νέες βαριές δεσμεύσεις για τη χώρα και τον λαό», εξαπολύοντας επίθεση σ’ αυτούς που «προεξοφλούσαν» το δεύτερο σενάριο.
Μιλώντας στο 13ο περιφερειακό συνέδριο για την παραγωγική ανασυγκρότηση Νοτίου Αιγαίου, ο Πρωθυπουργός σημείωσε πως «κάποιοι ενδεχομένως να στενοχωριούνται λίγο με αυτή την εξέλιξη. Οχι γιατί θεωρούν αποτελεσματικότερη την πιστοληπτική γραμμή, αλλά γιατί τη χρειαζόντουσαν, ώστε να μπορούν να φωνάζουν ότι η χώρα δεν βγαίνει από την κρίση, δεν μπορεί ν’ ανασάνει και ν’ ανακάμψει».
«Είναι οι ίδιοι που το 2015 προεξοφλούσαν ότι θα γυρίσουμε στη δραχμή, οι ίδιοι που το 2016 προεξοφλούσαν ότι δεν θα κλείσουν οι πρώτες αξιολογήσεις και θα καταρρεύσει η οικονομία, οι ίδιοι που το 2017 προεξοφλούσαν ότι θα ενεργοποιηθεί ο περίφημος κόφτης. Αυτοί οι ίδιοι, λοιπόν, δεν κουράζονται να προεξοφλούν αρνητικές εξελίξεις. Ετσι και το 2018 προεξόφλησαν και ότι δε θα έχουμε καθαρή έξοδο από τα μνημόνια αλλά πιστοληπτική γραμμή, δηλαδή νέο μνημόνιο» πρόσθεσε.
«Να μην επαναλάβουμε τα λάθη του παρελθόντος»
Ο Πρωθυπουργός τόνισε πως «δεν πρέπει να επαναλάβουμε τα λάθη του παρελθόντος που μας οδήγησαν στη χρεοκοπία και να χτίσουμε το αύριο όχι με τα υλικά του χθες, αλλά αξιοποιώντας τις παραγωγικές δυνατότητες του κάθε τόπου ξεχωριστά»
«Σήμερα, μετά από οχτώ ολόκληρα χρόνια σκληρά και πέτρινα, η οικονομία ξαναπατάει στα πόδια της και η Ελλάδα είναι σε θέση να διαμορφώσει αυτόνομα τη δική της αναπτυξιακή πολιτική. Το δικό μας σχέδιο, βασισμένο στις δικές μας ανάγκες, χωρίς υποδείξεις τρίτων» πρόσθεσε ο Πρωθυπουργός.
«Πιλοτική εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου»
Ο Πρωθυπουργός προανήγγειλε την πιλοτική εφαρμογή του μεταφορικού ισοδυνάμου από την 1η Ιουλίου στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, καθώς και σε ορισμένα μικρότερα νησιά στις Κυκλάδες, κάνοντας λόγο για «εμβληματικού και ιστορικού χαρακτήρα» νομοθετική πρωτοβουλία.
Ανέφερε ότι η πιλοτική εφαρμογή του μεταφορικού ισοδυνάμου στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου πρόκειται να ξεκινήσει την 1η Ιουλίου και η χρηματοδότηση για το 2018 ανέρχεται σε 50 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2019 τουλάχιστον σε 150 εκατ. ευρώ.
Οπως εξήγησε, το κόστος θα επιδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με κανόνες συμβατούς για τις κρατικές ενισχύσεις στην ΕΕ.
Επισήμανε, δε, ότι η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδυνάμου εναρμονίζει το κόστος μετακίνησης των νησιωτών επιβατών και των εμπορευμάτων, από και προς τα νησιά, σε σχέση με το κόστος των χερσαίων μετακινήσεων.