To Facebook ανακοίνωσε την Τρίτη τα σχέδιά του να εισέλθει στην αγορά των ιστότοπων γνωριμιών, διαβεβαιώνοντας τους χρήστες του για την προστασία των δεδομένων τους στον απόηχο της υπόθεσης Cambridge Analytica.
Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ, διευθύνων σύμβουλος του δημοφιλούς μέσου κοινωνικής δικτύωσης, προέβη στις ανακοινώσεις κατά τη διάρκεια της ετήσιας ημερίδας των σχεδιαστών του ιστότοπου στο Σαν Χοσέ της Καλιφόρνια.
Διευκρίνισε ότι η νέα αυτή υπηρεσία δεν θα στοχεύει στη διευκόλυνση των εφήμερων σχέσεων αλλά στο να βοηθήσει τους χρήστες της να οικοδομήσουν σταθερές και μακροχρόνιες σχέσεις μέσω του ιστότοπου.
«Οχι μονάχα σχέσεις της μιας νύχτας»
Αυτή η υπηρεσία «θα προορίζεται στην οικοδόμηση αυθεντικών και σταθερών σχέσεων, όχι μονάχα σε σχέσεις της μιας νύχτας» επισήμανε ο ιδρυτής του Facebook, υπογραμμίζοντας ότι από τα 2 δισεκατομμύρια των χρηστών του μέσου περίπου τα 200 εκατομμύρια δηλώνουν εργένηδες.
Ο Ζάκερμπεργκ δεν διευκρίνισε εάν για την πρόσβαση στην υπηρεσία αυτή θα πρέπει να καταβάλλεται αντίτιμο, καθώς έως σήμερα η πλειονότητα των υπηρεσιών που προσφέρει η πλατφόρμα είναι δωρεάν.
Το facebook εξήγησε ότι οι χρήστες θα μπορούν να δημιουργήσουν «προφίλ γνωριμιών» διαφορετικό από το προφίλ στον λογαριασμό τους στον ιστότοπο και οι πιθανοί σύντροφοι θα προτείνονται βάση των δεδομένων αυτού του προφίλ.
Σύμφωνα με τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ, η υπηρεσία γνωριμιών θ’ αποτελούσε φυσική εξέλιξη για μια εταιρεία που ειδικεύεται στο να συνδέει ανθρώπους διαδικτυακά.
«Υπάρχουν 200 εκατομμύρια άνθρωποι στο Facebook που δηλώνουν ότι δεν έχουν σχέση, επομένως υπάρχει κάτι που μπορούμε να κάνουμε εδώ».
Εμφαση στην ιδιωτικότητα
Ο δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας επισήμανε άλλωστε ότι ο ιστότοπος που ίδρυσε σχεδιάζει αυτή την υπηρεσία γνωριμιών δίνοντας έμφαση στην ιδιωτικότητα, θέμα ευαίσθητο για όσους χρησιμοποιούν τους ιστότοπους γνωριμιών στο Διαδίκτυο αλλά και για το ίδιο το Facebook, καθώς δεν έχουν κοπάσει οι αντιδράσεις για το σκάνδαλο διαρροής δεδομένων.
Η υπηρεσία γνωριμιών θα αύξανε τον χρόνο που οι χρήστες περνούν στο Facebook και θα ήταν «μεγάλο πρόβλημα» για τους ανταγωνιστές, όπως η Match Group Inc, δήλωσε ο Τζέιμς Κόρντγουελ, αναλυτής της Atlantic Equities.
Μετά τις ανακοινώσεις, οι μετοχές ενός εκ των μεγαλύτερων ιστότοπων γνωριμιών επί πληρωμή στις ΗΠΑ, του Match, κατέγραψαν πτώση άνω του 17% στη Γουόλ Στριτ.
Μεταξύ των άλλων καινοτομιών που ανακοινώθηκαν βρίσκεται και η δυνατότητα που θα παρέχεται στον χρήστη να σβήσει τα δεδομένα περιήγησης.
«Θα σβήνετε τις πληροφορίες»
«Αυτή η λειτουργία θα σας επιτρέπει να βλέπετε τους ιστότοπους και τις εφαρμογές που μας στέλνουν πληροφορίες όταν τις χρησιμοποιείτε, να σβήνετε αυτές τις πληροφορίες από τον λογαριασμό σας και να απενεργοποιείτε τη δυνατότητά μας να τα αποθηκεύουμε στο μέλλον» επισήμανε το Facebook σε μπλογκ.
Στο συνέδριο των σχεδιαστών, υπό την ονομασία «F8», με τη συμμετοχή περίπου 5000 συνέδρων, ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ επέμεινε στο γεγονός ότι στόχος του Facebook είναι «να εγγυάται την ασφάλεια των χρηστών».
«Αυτό που συνέβη με την Cambridge Analytica συνιστά μεγάλη κατάχρηση της εμπιστοσύνης μας. Η εταιρεία απέκτησε δεδομένα και τα πούλησε και εμείς πρέπει να επιβεβαιώσουμε ότι αυτό δεν θα ξανασυμβεί» τόνισε ο CEO του Facebook.