Μπαράζ αλλαγών προβλέπονται την επόμενη σεζόν, το 2019, στα μονοθέσια της Formula 1. Η FIA (Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου)έχει ήδη δώσει μια πρώτη γεύση από τις πιο σημαντικές αλλαγές που επίκεινται στα μονοθέσια, οι οποίες προς το παρόν έχουν δημιουργήσει ποικίλες αντιδράσεις (θετικές και αρνητικές) στους κόλπους των δέκα ομάδων.
Ειδικότερα, η FIA θέλει περισσότερες προσπεράσεις: την επόμενη χρονιά αναμένονται σημαντικές αλλαγές στη σχεδίαση των μονοθεσίων, κάτι που θα επιφέρει και περισσότερες κόντρες μεταξύ των οδηγών. Επίσης, στο στόχαστρο της FIA τα τελευταία χρόνια βρίσκεται και το βάρος του μονοθεσίου.
Το 2017, το ελάχιστο βάρος οδηγού και μονοθεσίου ήταν 728 κιλά. Φέτος, το βάρος του μονοθεσίου δεν πρέπει να είναι λιγότερο από 734 κιλά, ενώ το 2019, το όριο πιθανόν να ανέβει κι άλλο. Αυτό φαίνεται πως δεν βρίσκει σύμφωνους πολλούς οδηγούς που μετέχουν στην κορυφαία κατηγορία των μηχανοκίνητου αθλητισμού. Βαρύτερο μονοθέσιο για αυτούς σημαίνει απώλεια στην επιτάχυνση και διαφορετική οδική συμπεριφορά.
Πολλοί πιστεύουν ότι τα χειρότερα έρχονται, αφού είναι πολύ πιθανόν η FIA να επιβάλει ελάχιστο βάρος και στους οδηγούς! Αυτό σημαίνει ότι –και εφόσον δεν διαψευστούν οι φήμες –κανένας οδηγός δεν θα μπορεί να μετέχει στα γκραν πρι αν ζυγίζει λιγότερο από 80 κιλά. Αν αυτό ισχύσει, τότε οι μισοί οδηγοί θα πρέπει να βάλουν κιλά και άλλοι ίσως χρειαστεί να χάσουν. Τα μονοθέσια αναμένεται να γίνουν βαρύτερα και εξαιτίας της αύξησης του ελάχιστου ορίου των καυσίμων. Φέτος τα μονοθέσια έχουν 105 κιλά καύσιμα, ενώ του χρόνου θα έχουν 110 κιλά. Πάντως οι ιθύνοντες πιστεύουν ότι το θέαμα θα γίνει ακόμη πιο συναρπαστικό χάρη στις πολλές μικρές βελτιώσεις που θα γίνουν στην αεροδυναμική των αυτοκινήτων.
Νέοι κινητήρες το 2021
Οι κινητήρες δεν πρόκειται να υποστούν κάποια ουσιαστική αλλαγή προς το παρόν –τουλάχιστον για τα επόμενα τρία χρόνια. Αυτό είναι ένα θέμα που ακόμη παραμένει άλυτο, με τη νέα διοργανώτρια εταιρεία (Liberty Media) να καλείται να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά, μιας και στο παρελθόν οι ανακοινώσεις ριζικών αλλαγών στα μοτέρ των μονοθεσίων προκάλεσαν και πολλές αντιδράσεις (ιδιαίτερα από την ομάδα της Ferrari, που απειλούσε ακόμη και με αποχώρηση από το άθλημα).
Ετσι, από το 2021 και μετά, οι ομάδες θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν στα μονοθέσιά τους τις υβριδικές μηχανές των 1,6 λίτρων τούρμπο, μόνο που θα υπάρχουν περιορισμοί στη χρήση καυσίμων, στο όριο στροφών, και θα τεθούν όρια στις διαστάσεις και το βάρος τους.
Το θέμα παραμένει ανοιχτό και το τεχνικό τμήμα της FIA αναμένεται –αφού προηγηθούν εντατικές συναντήσεις και συζητήσεις με τις εμπλεκόμενες ομάδες –να δώσει οριστική λύση έως το ερχόμενο καλοκαίρι.
Οι νέοι κανονισμοί που θα ισχύσουν από το 2021 έχει κινήσει το ενδιαφέρον κι άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως η Porsche και η Aston Martin –που «γλυκοκοιτάζουν» τη συμμετοχή τους στη Formula 1 ακόμη και ως προμηθεύτριες κινητήρων.