Στις ουρές των γκισέ των ΕΛΤΑ και της ΔΕΗ… στενάζουν καθημερινά χιλιάδες καταναλωτές, οι οποίοι αν κι έχουν πληρώσει μέσω των Ταχυδρομείων εμπρόθεσμα τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος, εντούτοις εμφανίζονται ως ληξιπρόθεσμοι οφειλέτες και απειλούνται και με διακοπή της παροχής τους.
Η απίστευτη ιστορία της μη απόδοσης των χρημάτων από τα Ελληνικά Ταχυδρομεία στη ΔΕΗ, που επαναλαμβάνεται και φέτος, συμβαίνει ήδη εδώ και δυόμισι μήνες. Δεν έχει καν συγκινήσει τους αρμοδίους των δύο δημόσιων εταιρειών, οι οποίοι ούτε καν μπαίνουν στον κόπο να ενημερώσουν δημοσίως τους πελάτες τους.
Ειδικότερα, τους τελευταίους μήνες, νοικοκυριά κι επιχειρηματίες ανοίγοντας τους λογαριασμούς της ΔΕΗ διαπιστώνουν μία δυσάρεστη έκπληξη: στα ποσά που οφείλουν να πληρώσουν για την κατανάλωση του ρεύματος (είτε «έναντι», είτε «εκκαθάριση») βλέπουν να έχουν χρεωθεί και με ανεξόφλητο υπόλοιπο από προηγούμενο λογαριασμό, το οποίο όμως πλήρωσαν στην ώρα του στα γκισέ των ΕΛΤΑ. Αμέσως αμέσως έρχονται αντιμέτωποι με την απώλεια της έκπτωσης συνέπειας του 15%, παρά το γεγονός ότι ήταν εμπρόθεσμοι, αλλά και με τον κίνδυνο να τους διακοπεί η ηλεκτροδότηση.
Δεκάδες χιλιάδες οικογένειες και μικροί επιχειρηματίες, ιδίως της επαρχίας που επιλέγουν την πληρωμή του ρεύματος μέσω των Ταχυδρομείων, σπεύδουν σε πρώτο χρόνο να στηθούν στις ουρές των γκισέ των ΕΛΤΑ για να ζητήσουν εξηγήσεις και σε δεύτερη φάση στα πρακτορεία της ΔΕΗ για να διεκδικήσουν με την απόδειξη εξόφλησης του λογαριασμού την έκπτωση αλλά και να γλιτώσουν την αποκοπή του μετρητή τους από το δίκτυο διανομής.
Δυόμισι μήνες, και οι δύο δημόσιες επιχειρήσεις δεν έχουν εκδώσει ούτε μία ανακοίνωση τηρώντας εξοργιστική σιωπή.
Για την απίστευτη αυτή η ταλαιπωρία οι εξηγήσεις που δίνονται είναι πως τα ΕΛΤΑ λόγω της κακής οικονομικής κατάστασης στην οποία βρίσκονται και των προβλημάτων ρευστότητας παρακρατούν τα ποσά των λογαριασμών ρεύματος. Κύκλοι των Ταχυδρομείων, αποδίδουν μάλιστα την τακτική αυτή στην καθυστέρηση από το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής της απόδοσης της αποζημίωσης των χρημάτων που τους οφείλονται για την παροχή της Καθολικής Υπηρεσίας. Οι ίδιες πηγές θέλουν να εισπράττουν μέρος του ποσού αυτού εντός της εβδομάδας, οπότε και θα αποδώσουν τα χρωστούμενα στη ΔΕΗ.
Αλλά κι από τη ΔΕΗ, παρά τις επίμονες ερωτήσεις των δημοσιογράφων για το θέμα, απάντηση δεν δίνεται. Το ίδιο πρόβλημα είχε καταγραφεί και τον περσινό Μάρτιο, με τα ΕΛΤΑ να έχουν παρακρατήσει λογαριασμούς ύψους 19,5 εκατ. ευρώ. Οι εκτιμήσεις για φέτος θέλουν να ανέρχονται στα 20 με 21 εκατ. ευρώ.
Παρεμβάσεις. Το θέμα αυτό προκάλεσε την παρέμβαση του Συνηγόρου του Καταναλωτή. Με δηλώσεις της στα «ΝΕΑ» η Αναπληρώτρια Συνήγορος Αθηνά Κοντογιάννη κάνει λόγο «για εκατοντάδες τηλεφωνήματα διαμαρτυρίας και δεκάδες γραπτές αναφορές καταναλωτών που δέχεται καθημερινά».
Σύμφωνα με την ίδια, «η ανεξάρτητη Αρχή μεσολάβησε για λογαριασμό καταναλωτών, ωστόσο διαπίστωσε ότι το πρόβλημα έχει γενικευθεί και συνεπώς καλούμε τις δύο εταιρείες να λάβουν μέτρα».
Παράλληλα, και η καταναλωτική οργάνωση ΙΝΚΑ καλεί τους πολίτες στην υποβολή συλλογικής αγωγής εις βάρος των δύο εταιρειών. Πιο συγκεκριμένα, ανακοίνωσε: «Το ΙΝΚΑ προτίθεται να ασκήσει συλλογική αγωγή του Ν. 2251/94 υπέρ των ελλήνων καταναλωτών ρεύματος από τη ΔΕΗ, οι οποίοι ενώ πλήρωσαν τους λογαριασμούς τους έγκαιρα και με τη συμφωνία της σχετικής έκπτωσης που συμφωνήθηκε, τα ποσά παρέμειναν στα ΕΛΤΑ, μέσω των οποίων έκαναν τις πληρωμές τους».