Η δημιουργία του κόσμου α λα Καπέλα Σιστίνα, η Ιωάννα της Λωρραίνης, το βασίλειο της Δόξας του Θεού ενέπνευσαν τα ινδάλματα της ποπ κουλτούρας που εμφανίστηκαν στο καθιερωμένο Met Gala ντυμένα Αγγελοι, Σταυροφόροι και άλλες μορφές της Καθολικής Εκκλησίας. Με τον τρόπο αυτό τράβηξαν προφανώς τα φλας στα κοσμικά σκαλοπάτια του Κέντρου Ενδύματος της Νέας Υόρκης για το χθεσινό φιλανθρωπικό δείπνο των εγκαινίων της έκθεσης «Heavenly Bodies». Οι καλεσμένοι στο φετινό Met Gala έβαλαν τα δυνατά τους για να δείξουν την πίστη τους στο πρόσταγμα της μόδας και της εκπροσώπου της επί αμερικανικής επικράτειας διευθύντριας της «Vogue» Αν Γουίντουρ. Το φετινό θέμα της εκδήλωσης –της πλέον πολυαναμενόμενης για τον κόσμο της μόδας –ήταν «Τα καλά μας την Κυριακή» (Sunday Best). Τα ρούχα, δηλαδή, που φοράει κανείς για να πάει στην κυριακάτικη λειτουργία της Εκκλησίας.
Οι δεσμοί της μόδας με την εκκλησιαστική τέχνη και τα σύμβολα του Ρωμαιοκαθολικισμού είχαν δημιουργήσει ήδη μεγάλη συζήτηση. Εδώ και πολλά χρόνια οι συναντήσεις στη Ρώμη μεταξύ διευθύντριας της «Vogue», μελών του διοικητικού συμβουλίου του Μητροπολιτικού Μουσείου με σειράς αξιωματούχων του Βατικανού κατέληξαν στον δανεισμό 40 πολύτιμων εκκλησιαστικών κειμηλίων από το Βατικανό και τη μεταφορά τους στη Νέα Υόρκη ειδικά για την έκθεση «Heavenly Bodies». Αυτά τα κειμήλια της Αγίας Εδρας βρήκαν τον δικό τους χώρο στο πλαίσιο της έκθεσης προκειμένου να κρατήσουν μια οριακή απόσταση από τις υψηλές δημιουργίες τις οποίες επέλεξε να παρουσιάσει ο επιμελητής της έκθεσης Αντριου Μπόλτον.
ΤΑ ΑΜΦΙΑ ΤΟΥ ΠΑΠΑ. Πώς όμως η Εκκλησία του Πάπα Φραγκίσκου, του ταπεινόφρονα ηγέτη του καθολικισμού, κατόρθωσε να συμπλεύσει με το όραμα μεγαλείου και επιδειξιμανίας με τα οποίο συνδέεται το παράρτημα του Μητροπολιτικού Μουσείου; «Ο Φραγκίσκος με τα απλά ρούχα του εκφράζει μια άλλη εννοιολογική σύλληψη και δεν είναι ανταγωνιστικός προς τους άλλους» δήλωσε ο καρδινάλιος Ραβάσι στη συνέντευξη Τύπου. Ο ίδιος μάλιστα εξήγησε ότι θεωρούσε τη μόδα ένα σημαντικό πολιτιστικό ιδίωμα ενώ τα άμφια – δάνεια του Βατικανού αποτελούν επίσημες εκφράσεις της εξουσίας, της ομορφιάς και της λαμπρότητας της Εκκλησίας μέσα στους αιώνες. Αλλωστε όπως τόνισε υπάρχει ένα νήμα που ενώνει τον ενδυματολογικό κώδικα ενός γκαλά με τον υπερκόσμιο χαρακτήρα των εκκλησιαστικών αμφίων. Και οι δύο σηματοδοτούν τη διάκριση από την εγκόσμια καθημερινή ενδυμασία. Υστερα από αυτήν τη δημόσια τοποθέτηση των εκπροσώπων του Βατικανού και των λεπτών χειρισμών του Μητροπολιτικού Μουσείου για να αποφευχθεί πιθανή προσβολή ιερών συμβόλων, δόθηκε η άδεια για τη συμμετοχή της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας στην έκθεση. Η χθεσινή θρησκευτική φαντασμαγορία στην είσοδο του Met Gala μάλλον θα ξεπέρασε τις προσδοκίες τους. Αφού η Ριάνα και η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ θύμιζαν Πάπισσα Ιωάννα, η Μαντόνα παρουσιάστηκε ως απεικόνιση –τι άλλο; –Μαντόνας σε θρησκευτικό πίνακα ιταλικού μπαρόκ, η Λάνα ντελ Ρέι ως Αγγελος στον μπαρόκ τρούλο καθεδρικού ναού. Και η Αριάνα Γκράντε στην έξωμη τουαλέτα της είχε ζωγραφισμένη την τοιχογραφία από την οροφή της Καπέλα Σιστίνα του Μιχαήλ Αγγέλου.