Με την εφαρμογή πέντε μέτρων υποχρεώνει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας τη ΔΕΗ να αντιμετωπίσει το πρόβλημα που υπέστησαν χιλιάδες καταναλωτές οι οποίοι διαπίστωσαν ότι αν και πλήρωσαν εγκαίρως τους λογαριασμούς ρεύματος μέσω των ΕΛΤΑ εμφανίστηκαν ως ληξιπρόθεσμοι οφειλέτες και έχασαν την έκπτωση συνέπειας (15%).
Η ΡΑΕ με επιστολή της, την οποία δημοσίευσε στην ιστοσελίδα της, αφού προειδοποιεί τη δημόσια επιχείρηση με κυρώσεις, διαπιστώνει ότι το πρόβλημα μη απόδοσης των χρημάτων από τα ΕΛΤΑ δεν θα έπρεπε να επηρεάσει τους πελάτες της. Κι αυτό καθώς η ΔΕΗ είχε τα στοιχεία των νοικοκυριών και επιχειρήσεων που εξόφλήσαν τους λογαριασμούς τους μέσω των Ταχυδρομείων.
Η ΡΑΕ ζητά από την εταιρεία όπως κι απ’ άλλους προμηθευτές ρεύματος ή φυσικού αερίου που δεν εισέπραξαν τα χρήματα από τα ΕΛΤΑ να επιλύσουν οριστικά το πρόβλημα χωρίς να εμπλέκονται οι καταναλωτές. Επίσης καλεί τη δημόσια επιχείρηση να εφαρμόσει αναδρομικά την έκπτωση συνέπειας στον επόμενο λογαριασμό ρεύματος που πρόκειται να λάβουν οι θιγόμενοι καταναλωτές.
Εφόσον υπάρχουν περιπτώσεις καταναλωτών που υπέστησαν αδικαιολόγητα διακοπή ρεύματος θα πρέπει να αποζημιωθούν. Κάλεσε επίσης τη ΔΕΗ να προχωρήσει εντός 24ώρου σε δημόσια ανακοίνωση για την ενημέρωση των καταναλωτών.
Επίσης η Αρχή καλεί εντός 10 ημερών να ενημερωθεί για τις ενέργειες που έκανε η δημόσια εταιρεία.
Η ΔΕΗ με ανακοίνωση που εξέδωσε σχεδόν αμέσως μετά την επιστολή της ΡΑΕ επιρρίπτει ευθύνες στα ΕΛΤΑ και επισημαίνει ότι μερίμνησε για την εξυπηρέτηση των πελατών της μέσα από τα καταστήματά της. Πιο συγκεκριμένα, εφόσον προσκομίζουν την απόδειξη εξόφλησης «το θέμα τακτοποιείται, οπότε αφενός δεν γίνεται διπλή χρέωση και αφετέρου διατηρείται η έκπτωση συνέπειας 15%, η οποία εμφανίζεται στον επόμενο λογαριασμό».
Πέραν αυτού η ΔΕΗ προτρέπει τους πελάτες της να επιλέγουν τον ηλεκτρονικό τρόπο πληρωμής των λογαριασμών τους: «Εναπόκειται στους ίδιους τους πελάτες μας να επιλέγουν τα ΕΛΤΑ ή όποιον άλλο φορέα επιθυμούν για την εξόφληση των λογαριασμών τους. Από την πλευρά μας τους συστήνουμε και τους καλούμε να εξοφλούν τους λογαριασμούς τους ηλεκτρονικά μέσω της εφαρμογής e-pos, ΧΩΡΙΣ ΧΡΕΩΣΗ, και βέβαια με απόλυτη σιγουριά και χωρίς καμία ταλαιπωρία και απώλεια χρόνου».
Τέλος, ζητά συγγνώμη από τους συνεπείς πελάτες της «για την ταλαιπωρία που υφίστανται και τους καλούμε να προσέρχονται στα καταστήματά μας με κατανόηση και βεβαιότητα ότι το πρόβλημά τους θα τακτοποιηθεί».