Οταν προσγειώθηκε στη Λισαβόνα, τα στοιχήματα την έφερναν στη 19η θέση της γενικής κατάταξης. Μόλις όμως φόρεσε την εφαρμοστή ολόσωμη αστραφτερή φόρμα που της έραψε ο Βρεττός Βρεττάκος και πάτησε τη σκηνή της Γιουροβίζιον για τις πρώτες πρόβες, ξεκίνησε ένα εντυπωσιακό ράλι ανόδου. Ξαφνικά η Ελένη Φουρέιρα και το τραγούδι της «Fuego», που φέτος εκπροσωπούν την Κύπρο στον ευρωπαϊκό μουσικό διαγωνισμό, βρέθηκαν να σκαρφαλώνουν στη λίστα των προγνωστικών, πιο γρήγορα και από φορμαρισμένο σπρίντερ.
Πουλώντας πολύ σεξαπίλ, νάζι και γκλίτερ στους φαν του θεσμού, η κούρσα της τραγουδίστριας την ημέρα του πρώτου ημιτελικού κατέληξε στην κορυφή. Σύμφωνα με τα γραφείο στοιχημάτων συγκαταλέγεται πια και επίσημα ανάμεσα στα φαβορί για να κερδίσουν τον διαγωνισμό. Κάτι που επιβεβαιώθηκε με τη μάλλον άνετη πρόκρισή της στον σημερινό μεγάλο τελικό.
Η Φουρέιρα μοιάζει να έχει γίνει ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα πρόσωπα του φετινού διαγωνισμού, αφού το όνομά της έφτασε να παίζει σε μερικά από τα εγκυρότερα μέσα του κόσμου, όπως οι «New York Times», η «Washington Post» και το BBC. Αν και στην πρώτη της επίσημη εμφάνιση μπροστά στο ευρωπαϊκό κοινό αποκάλυψε αρκετές φωνητικές αδυναμίες, κατάφερε να κλέψει τις ψήφους του όντας από φωνή κορμάρα! Κοινώς, εντυπωσιακή με τις αναλογίες της που τονίζονταν από τη φόρμα που φορούσε και τις έντονες χορευτικές της φιγούρες που έδιναν τροφή για «σκέψη» στους άνδρες κυρίως θεατές της Γιουροβίζιον. Τα πλήθη βέβαια ξεσήκωσε κι έπειτα από μια κοινή φωτογραφία που ανέβασε ο εκπρόσωπος της Αλβανίας στον διαγωνισμό, όπου έκαναν με τα χέρια τους τον αετό, σύμβολο της εθνικιστικής Μεγάλης Αλβανίας. Η ίδια ωστόσο, φρόντισε να δικαιολογηθεί με το γνωστό «δεν είδα, δεν ξέρω» μέσω Ιnstagram αποποιούμενη των ευθυνών της.
Αλατοπίπερο στο ενδιαφέρον των ταμπλόιντς για το πρόσωπό της πρόσθεσε και η ερωτική σχέση της με τον Αλμπέρτο Μποτία, τον γοητευτικό ισπανό αμυντικό, ο οποίος μία μέρα μετά την ολοκλήρωση των αγωνιστικών του υποχρεώσεων με τον Ολυμπιακό, πέταξε για Πορτογαλία, για να συμπαρασταθεί –διακριτικά πάντα –στην αγαπημένη του. Κι ας έχασε η ομάδα του το πρωτάθλημα, κι ας μην ανανεώνεται το συμβόλαιό του με τους Ερυθρόλευκους, εκείνος φαίνεται τίποτα να μη λογαριάζει, σαν τα δυο της μάτια κοιτάζει.
Τις τελευταίες εβδομάδες, η Φουρέιρα δείχνει να ζει το όνειρό της. Εκείνο που της είχαν αρνηθεί επανειλημμένως οι εκπρόσωποι της αριστερόστροφης ΕΡΤ, παρά τις οχλήσεις της για να τη στείλουν στη Γιουροβίζιον με τα γαλανόλευκα. Βλέπετε, η ίδια έχασε την ευκαιρία της να πάει στον διαγωνισμό με τη βούλα του ελληνικού κοινού, όταν το 2010 ήρθε δεύτερη στον εγχώριο τελικό με τον Μάνο Πυροβολάκη και το τραγούδι τους «Κιβωτός του Νώε». Τότε, το χρίσμα είχε πάρει ο Γιώργος Αλκαίος με το «Opa!», καταλαμβάνοντας τελικά την 8η θέση.
Ακόμα κι έτσι, ωστόσο, η τραγουδίστρια δεν ήταν μια λαμπερή παρουσία από πάντα. Στα πρώτα χρόνια της ζωής της βίωσε μεγάλες δυσκολίες, μιας και γεννήθηκε τον Μάρτιο του 1987 στο Φιέρι της Αλβανίας, αλλά στα οκτώ της χρόνια ο εμφύλιος στην πατρίδα της την ανάγκασε να πάρει τον δρόμο για την Ελλάδα μαζί με την οικογένειά της. Βρέθηκε λοιπόν να μεγαλώνει ως παιδί μεταναστών στην Καλλιθέα, μαζί με τον οικοδόμο πατέρα της, τη μοδίστρα μητέρα της και τα τρία της αδέρφια. Αν και άρχισε ν’ ακολουθεί τα βήματα της μητέρας της στη μόδα, δεν ολοκλήρωσε ποτέ τις σπουδές της, αφού το τραγούδι τρύπωσε στην καθημερινότητά της και άρχισε να εργάζεται σε νυχτερινά μαγαζιά.
Η καριέρα της στο πεντάγραμμο ξεκίνησε όταν έγινε μέλος του γυναικείου συγκροτήματος Mystique, μαζί με τις Μαρία Μακρή και Αλκμήνη Χατζηγιάννη. Παρά τις πρώτες επιτυχίες τους, η κοινή τους πορεία διακόπηκε έπειτα από τρία χρόνια καλλιτεχνικής παρουσίας, το 2010. Τότε ήταν που η Φουρέιρα αποφάσισε να κυνηγήσει τη σόλο καταξίωση στον χώρο του τραγουδιού. Για να τα καταφέρει έκρυψε την αληθινή της ταυτότητα και ισχυριζόταν πως η μητέρα της ήταν από το Μέτσοβο και ο πατέρας της από το Μεξικό. Οσο η φήμη της μεγάλωνε, τόσο ο θόρυβος γύρω από το όνομά της έκανε τους δημοσιογράφους να ασχολούνται μαζί της κι εν τέλει να αποκαλύψουν το μυστικό της: το πραγματικό της όνομα είναι Εντέλα Φουρεράι και η καταγωγή της είναι αλβανική. Μετά τις πρώτες διαψεύσεις, η Ελένη, όπως είναι το βαφτιστικό της όνομα στην Ελλάδα, παραδέχθηκε πως έκρυψε την ταυτότητά της γιατί στο ξεκίνημα της καριέρας της είχε πέσει θύμα ρατσισμού από τις δισκογραφικές εταιρείες και φοβόταν πως η λεπτομέρεια αυτή θα έβαζε φρένο στην καλλιτεχνική της εξέλιξη.
Με την αλήθεια πια για την καταγωγή της να λάμπει, η Φουρέιρα βάλθηκε να κατακτήσει μια θέση στο εγχώριο star system δουλεύοντας συστηματικά τις εμφανίσεις της στα νυχτερινά μαγαζιά, αλλά και τις δισκογραφικές της κυκλοφορίες. Το 2010 κυκλοφόρησε τον πρώτο προσωπικό της δίσκο που έγινε πλατινένιος, ενώ δύο χρόνια αργότερα βγήκε και το δεύτερό της CD. Από πίστας προκαλεί με τα αποκαλυπτικά της ντυσίματα, ενώ σε βραδιές βραβείων όπως τα Mad Awards και celebrity εκδηλώσεων όπως τα MadWalk ή το σόου «Just the two of us» του Mega όπου κέρδισε, χτίζει ένα προφίλ ποπ ντίβας. Την περσινή χρονιά παίρνει μεταγραφή για την Panik Recοrds, όπου χρίζεται «Βασίλισσα», με το ομώνυμο τραγούδι της. Παράλληλα δοκιμάζει την τύχη της και στο θέατρο συμμετέχοντας στο μιούζικαλ «Barbarella: The 80’s Musical». Τα κομμάτια της στο ΥouΤube αποκτούν χιλιάδες κλικ, οι διασκευές γνωστών κομματιών της παίζονται στα κλαμπ και η ίδια τώρα αναζητά την τύχη της εκτός συνόρων, μέσω Γιουροβίζιον.