Με ερωτηματικά για την εικόνα που θα παρουσιάζει η Ανώτατη Εκπαίδευση της χώρας την επόμενη χρονιά αρχίζει τις επόμενες ημέρες η αντίστροφη μέτρηση για τις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις. Η εξεταστική αυλαία φέτος σηκώνεται στις 8 Ιουνίου. Με έναν νέο ωστόσο «πρωταγωνιστή» –το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής –να φιγουράρει στα Μηχανογραφικά των υποψηφίων, χωρίς να ξέρει κανείς με βεβαιότητα τι θα περιλαμβάνουν τα προγράμματα σπουδών του ή πού θα οδηγούν επαγγελματικά. Παράλληλα όμως, στο φετινό Μηχανογραφικό θα υπάρχουν και πολλά τμήματα στην Ανώτατη Εκπαίδευση της χώρας που δέχονται φέτος εισακτέους, αλλά την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά πιθανώς… δεν θα υπάρχουν.
Πάντως, όσον αφορά τα προγράμματα σπουδών των νέων τμημάτων, είναι προφανές ότι οι ενδιαφερόμενοι μαθητές θα πρέπει να γνωρίζουν πριν συμπληρώσουν το Μηχανογραφικό τους το περιεχόμενο των σπουδών των τμημάτων, τα διδασκόμενα μαθήματα, ενδεχόμενες κατευθύνσεις που θα παρέχουν τα τμήματα και ειδικά σε όσα έχουν συνενωθεί δύο ή περισσότερα τμήματα των προγενέστερων ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά (νυν Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής).
Με τα δεδομένα αυτά, ειδικά φέτος το μΜηχανογραφικό των Πανελλαδικών αναμένεται να εκδοθεί όσο το δυνατόν νωρίτερα, ώστε να διασφαλίσουν οι υποψήφιοι ότι δεν θα υπάρχουν αλλαγές στην κατανομή των τμημάτων στα επιστημονικά πεδία.
Πάντως, όπως λέει στα «ΝΕΑ» ο σύμβουλος σταδιοδρομίας Χρήστος Ταουσάνης, δεκάδες είναι αυτές τις ημέρες τα ερωτήματα μαθητών και γονέων για τις επαγγελματικές δυνατότητες και τα δικαιώματα των νέων πανεπιστημιακών τμημάτων αναφορικά με την αποστολή τους και τις δυνατότητες που θα έχουν στην αγορά εργασίας, τόσο στον ιδιωτικό όσο και στον δημόσιο τομέα.
Κρύβουν δυνατότητες
«Οδεύοντας προς τις Πανελλαδικές, και ενόψει του “μήνα του μηχανογραφικού” που ακολουθεί, εμπειρικά πολλοί είναι οι μαθητές που παραδοσιακά δεν επιλέγουν κάποια τμήματα διότι αγνοούν τις δυνατότητες που αυτά τους παρέχουν» λέει ο Χρήστος Ταουσάνης. «Ωστόσο, είναι αναγκαίο να γνωρίζουν ότι συχνά αυτά τα τμήματα κρύβουν διαδρομές και επαγγελματικές δυνατότητες που μπορεί να τους ενδιαφέρουν αλλά δεν παραπέμπει σε αυτές η ονομασία τους. Για τον λόγο αυτό, πολλές φορές οφείλουμε να εντοπίσουμε και να επισημάνουμε τις εναλλακτικές δυνατότητες που κρύβουν αυτά τα τμήματα και να κινήσουμε την περιέργεια των μαθητών προκειμένου να έχουν ολόπλευρη εικόνα των δυνατοτήτων τους» τονίζει.
Μεταξύ των μη προβεβλημένων τμημάτων με «κρυφές δυνατότητες» (ειδικά στην επαρχία) αναφέρει τα εξής:
Επιλογικά, θέτοντας ως αφετηρία τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα, ο μαθητής οφείλει είτε κατά τη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού είτε και κατά την επιλογή του επιστημονικού πεδίου, να διερευνήσει προσεκτικά το κάθε τμήμα, γιατί εκεί μπορεί να κρύβεται η καλύτερη δυνατή επιλογή για τον ίδιο και η αφετηρία μιας πολλά υποσχόμενης και πετυχημένης ακαδημαϊκής και επαγγελματικής διαδρομής.