Αν ήταν ασθένεια, το τρέξιμο θα μπορούσε εύκολα να χαρακτηριστεί επιδημία, αφού έχει διαδοθεί κυριολεκτικά σε όλον τον κόσμο, αποκτώντας εκατομμύρια νέους… φορείς. Εκεί, ωστόσο, που φαίνεται ότι κάνει πραγματική θραύση είναι η Κίνα, όπου τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να αγγίζει τη μεσαία τάξη, μιας και όλο περισσότεροι βγαίνουν στους δρόμους διεκδικώντας έναν καλύτερο τρόπο ζωής.
Σύμφωνα με την Κινεζική Ομοσπονδία Στίβου, την περασμένη χρονιά σχεδόν 5 εκατ. Κινέζοι πήραν μέρος σε περισσότερες από 1.000 διοργανώσεις που πραγματοποιήθηκαν στη χώρα, αριθμός διπλάσιος σε σχέση με το 2016. Ακόμα κι έτσι, ωστόσο, οι δρομείς στη χώρα είναι σαφώς λιγότεροι σε σύγκριση με τις υπόλοιπες χώρες όπου το τρέξιμο έχει μεγαλύτερη διάδοση. Αυτό βέβαια δεν είναι απαραίτητα αρνητικό, καθώς αφήνει σημαντικό περιθώριο για ανάπτυξη του αθλήματος σε μια περιοχή όπου υπάρχει πρόσφορο έδαφος για επενδύσεις στην καλλιέργεια της δρομικής κουλτούρας.
Τη λεπτομέρεια αυτή σπεύδουν να αξιοποιήσουν και να αναπτύξουν επιπλέον εταιρείες πώλησης δρομικού εξοπλισμού, όπως παραδέχεται ο Ζανγκ Ζιγιόνγκ, διευθύνων σύμβουλος της China Dongxiang, εταιρείας που έχει τον ιταλικό όμιλο αθλητικών ειδών Kappa στην Κίνα. Σύμφωνα με τις προβλέψεις τους, το επιχειρηματικό σχήμα αναμένεται να κερδίσει περισσότερα από 1 δισ. δολάρια από την αύξηση του ενδιαφέροντος για το τρέξιμο σε σύντομο σχετικά διάστημα.
Σύμφωνα με την Alisports, το αθλητικό παρακλάδι του γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου, της σελίδας Alibaba, ο μέσος Κινέζος δαπανά τουλάχιστον 3.000 γουάν τον χρόνο σε δρομικό εξοπλισμό· περίπου 400 ευρώ! Το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά κατέχει η Nike, που προσεγγίζει περισσότερο νέους δρομείς ή κάποιους πιο πεπειραμένους, ενώ η ιαπωνική Asics είναι ιδιαίτερα διαδομένη στους βετεράνους του αθλήματος. Η Kappa φιλοδοξεί να τρυπώσει ανάμεσα στους κολοσσούς του είδους, ανοίγοντας 150 νέα καταστήματα σε όλη τη χώρα.