Η γεωμετρική σύνθεση χρωμάτων του Suprematist Composition που ο Καζιμίρ Μαλέβιτς θεωρούσε την «επιτομή της υπέρτατης συνείδησης» πωλήθηκε πρόσφατα στη δημοπρασία του οίκου Christies φτάνοντας τα 85.812.500 δολάρια.
Ένα νέο ρεκόρ στις δημοπρασίες έργων τέχνης φέρνει στην κορυφή τον Καζιμίρ Μαλέβιτς και τον εκπληκτικό πίνακά του Suprematist Compposition . Εισηγητής του σουπρεματισμού, αυτού του εντελώς καινοφανούς, στην εποχή του, ζωγραφικού και στοχαστικού συστήματος, ο Ρωσο-Πολωνός Μαλέβιτς με τους πίνακες του απαλλαγμένους από κάθε αντικείμενο και βασισμένους στη γεωμετρία και το χρώμα δήλωσε τον πρωτεύοντα ρόλο της φόρμας έναντι του περιεχομένου. «Γυμνό εικόνισμα του καιρού του», «σπόρος όλων των δυνατοτήτων» έλεγε ο ίδιος τα έργα του .Όπως αυτό που ζωγράφισε το 1916 και θεωρείται ένα από τα καλύτερα και πιο περίπλοκα από την ομάδα των πρώιμων γεωμετρικών καμβάδων του.
Στις 17 Δεκεμβρίου 1915, μια σειρά από νέα έργα από τον ρωσο-πολωνικής καταγωγής καλλιτέχνη Καζιμίρ Μαλέβιτς (1878-1935) εκτέθηκε στο Προεδρείο Τέχνης της Πετρούπολης (τώρα Αγία Πετρούπολη). Σε αντίθεση με ό, τι είχε κάνει έως τότε ο Μαλέβιτς – ή οποιοσδήποτε άλλος σύγχρονος ζωγράφος -, αυτά τα γεωμετρικά, εντελώς αφηρημένα έργα ήταν ένα σοκ σε όλους όσους τα είδαν. Ήταν τόσο ριζοσπαστικά ώστε φαίνονταν να απεικονίζουν το τέλος της ζωγραφικής, και ίσως της ίδιας της τέχνης.
Η Suprematist Composition του 1916, είναι μία από τις καλύτερες και πιο πολύπλοκες από αυτές τις πρώτες επαναστατικές εικόνες. Αποτελείται από πολυάριθμα έγχρωμα γεωμετρικά στοιχεία, επισημαίνει το όραμα του καλλιτέχνη για τον κόσμο, καθώς πίστευε ότι θα βιώσει μια ανώτερη διάσταση ή «ανώτατη» συνείδηση. Ο Μαλέβιτς , στις αρχές του 20ού αιώνα, εξέφραζε τον ενθουσιασμό του για την ανάπτυξη της αεροπορίας τόσο στα γραπτά του όσο και στα ζωγραφικά του έργα: «Στον άνθρωπο, στη συνείδησή του, εκεί βρίσκεται η φιλοδοξία προς το διάστημα, η κλίση για να ‘απορρίψει το γήινο κόσμο’».