Το 71ο Φεστιβάλ Καννών ολοκληρώθηκε, αλλά τα απόνερα ενός σκανδάλου που οργανώθηκε στη σκιά του μόλις δημοσιοποιούνται, αρχής γενομένης από τη γαλλική έκδοση του «Vanity Fair». Σύμφωνα με το δημοσίευμα υπό τον τίτλο «Το άλλο σκάνδαλο Γουάινστιν», η επιχειρηματική απληστία του μεγαλοπαραγωγού του Χόλιγουντ βρήκε έδαφος ακόμη και στο χώρο της καταπολέμησης του AIDS προκαλώντας ένα καινούργιο σκάνδαλο, λογιστικής αξίας 2 εκατ. δολαρίων.
Ολα ξεκινούν το 1985, όταν το amfAR, το αμερικανικό ίδρυμα για την έρευνα κατά του AIDS, συνδέει τους σκοπούς του με την επιστημονική κοινότητα και τα αστέρια του θεάματος προσφέρουν τη λάμψη τους προκειμένου να συγκεντρώνονται έσοδα για την ιατρική έρευνα. Χάρη στα γκλάμουρ πάρτι και τις φιλανθρωπικές δημοπρασίες που διοργάνωνε κάθε χρόνο το amfAR στην Κυανή Ακτή την περίοδο του Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών τα ποσά που συγκεντρώνονταν ήταν ικανοποιητικά. Τον Μάιο του 2014 μάλιστα ο πανίσχυρός τότε Χάρβεϊ Γουάινστιν υπενθύμιζε ότι το amfAR είχε συγκεντρώσει στα 21 χρόνια της δράσης του 120 εκατ. δολάρια. Ο ίδιος φρόντιζε να αγοράζει τρία τραπέζια σε αυτές τις δεξιώσεις και να τα γεμίζει με διάσημα ονόματα ηθοποιών προκειμένου να προσελκύσει και άλλους πρόθυμους αγοραστές προσκλήσεων στο ακριβό πάρτι της Κρουαζέτ.
Εκείνη τη χρονιά είχε προσφέρει στη δημοπρασία μία πρόσκληση στο ιδιωτικό πάρτι των Οσκαρ που κάθε χρόνο διοργανώνει το περιοδικό «Vanity Fair» μετά την τελετή απονομής των βραβείων. Απαίτησε όμως τα χρήματα από τη δημοπρασία να μοιραστούν μεταξύ των συνδιοργανωτών: Το amfAR, το Γραφείο των Ηνωμένων Εθνών για τους Πρόσφυγες (UNHCR), τη θεατρική εταιρεία American Repertory Theater (ART), καθώς και τον θεατρικό σύλλογο του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, την παράσταση του οποίου («Finding Neverland») είχε βάλει στο μάτι ο Γουάινστιν.
Η ΜΟΙΡΑΣΙΑ ΤΩΝ ΚΑΝΝΩΝ. Το amfAR αντέδρασε σ’ αυτήν την πρόταση συνεργασίας με άλλες φιλανθρωπικές οργανώσεις. Ο Αντριου Μπουζ, ανεξάρτητος παραγωγός του φιλανθρωπικού gala, έστειλε email στον υπεύθυνο δημοσίων σχέσεων του μεγαλοπαραγωγού : «Το amfAR δεν το κάνει ποτέ. Είναι σαν να δίνουμε χρήματα τα οποία έχουμε κοπιάσει πολύ να συλλέξουμε. Πολλές οργανώσεις μας προσεγγίζουν με τον ίδιο τύπο πρότασης και ποτέ δεν δεχόμαστε». Η απάντηση που έλαβαν τους εξηγούσε ότι ο Γουάινστιν δεν είναι τύπος που δέχεται τα όχι και στη συνέχεια η πλευρά του amfAR υποχώρησε στη μοιρασιά των εσόδων του γκαλά αντιπροτείνοντας ο παραγωγός να εξασφαλίσει περισσότερες προσκλήσεις στο πάρτι των Οσκαρ. Ομως ο Γουάινστιν είχε άλλο σχέδιο. Ζητούσε από τους πέντε αγοραστές των προσκλήσεων να πληρώσουν τριπλάσια τιμή για να μπουν στο οσκαρικό πάρτι.