Δεσμεύσεις για έσοδα 2 δισ. ευρώ το 2018 και 1 δισ. ευρώ το 2019 από τις αποκρατικοποιήσεις αναλαμβάνει το ΤΑΙΠΕΔ μέσω του επικαιροποιημένου Μνημονίου.
Στα αξιοσημείωτα του σχετικού κεφαλαίου του κειμένου περιλαμβάνονται οι υποχρεώσεις που αναλαμβάνει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης ώστε να εξαιρέσει την Εγνατία Οδό από τα αναλογικά δορυφορικά διόδια, προκειμένου να προχωρήσει ο διαγωνισμός της παραχώρησης της σύμβασης εκμετάλλευσης του οδικού άξονα. Είναι ενδεικτικό πως από τις τέσσερις σελίδες του Μνημονίου που αφορούν τις αποκρατικοποιήσεις, οι δύο είναι αφιερωμένες στις δεσμεύσεις Σπίρτζη.
Ειδικότερα, στη συμφωνία κυβέρνησης – δανειστών διατηρείται η υποχρέωση του Ταμείου αποκρατικοποιήσεων για την έκδοση του αναθεωρημένου προγράμματος αξιοποίησης περιουσίας (ADP), το οποίο αναμένεται εντός του Ιουνίου.
Σε σχέση με την Εγνατία Οδό, οι υπουργοί Υποδομών και Οικονομικών θα πρέπει άμεσα να εκδώσουν κοινή απόφαση που θα προβλέπει την εξαίρεσή της από την τρέχουσα διαδικασία υποβολής προσφορών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Η σύμβαση παραχώρησης για την Εγνατία θα προβλέπει ότι:
1. Ο παραχωρησιούχος της θα είναι ελεύθερος να επιλέξει, να σχεδιάσει ή να προμηθευτεί, να χρηματοδοτήσει, να εγκαταστήσει και να εκμεταλλευτεί ένα σύστημα τηλεδιοδίων (βασισμένο σε τεχνολογίαGNSSγια βαρέα οχήματα άνω των 3,5 τόνων, τεχνολογίαANPRγια όλα τα άλλα οχήματα) ή να αποφασίσει να συμμετάσχει στο σύστημα που έχει προμηθεύσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τους άλλους αυτοκινητοδρόμους, κατά περίπτωση.
2. Θα του επιτρέπεται να σχεδιάζει και να λειτουργεί το παραπάνω σύστημα ως ελεγχόμενο σύστημα φραγμού.
3. Είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για τη διαχείριση και τον έλεγχο της είσπραξης εσόδων από την Εγνατία.
4. Ο παραχωρησιούχος απαιτείται να διασφαλίσει ότι το σύστημα διοδίων που εφαρμόζεται στην Εγνατία συμμορφώνεται με το ισχύον δίκαιο της ΕΕ.
5. Απαιτείται να διασφαλιστεί ότι το σύστημα διοδίων που εφαρμόζεται στην Εγνατία είναι διαλειτουργικό και συμβατό με το σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων του υπουργείου Υποδομών, κατά περίπτωση, και με τα συστήματα άλλων κρατών – μελών της ΕΕ. Η κοινή απόφαση θα συνοδεύεται από σχετική τροποποίηση των εγγράφων του τρέχοντος διαγωνισμού των δορυφορικών διοδίων του υπουργείου Υποδομών για την υλοποίηση της αποσύνδεσης των δύο έργων έως τις 15 Ιουνίου.
Επιπλέον, το υπουργείο Υποδομών και το ΤΑΙΠΕΔ καλούνται να εξηγήσουν στη Γενική Διεύθυνση Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τη νέα πολιτική διοδίων της Εγνατίας Οδού και μέχρι τις 30 Μαΐου να έχει εκδοθεί νέα κοινή απόφαση των υπουργών Υποδομών και Οικονομικών με την τιμολογιακή πολιτική των διοδίων. Επίσης θα πρέπει να ξεκινήσει η κατασκευή των μετωπικών σταθμών διοδίων Στρυμονικού και Καβάλας, των εναπομεινάντων σταθμών μετεπιβίβασης, καθώς και των πλευρικών σταθμών διοδίων.

ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΠΑ. Στα υπόλοιπα μέτωπα των αποκρατικοποιήσεων, στο αναθεωρημένο πρόγραμμα αξιοποίησης της περιουσίας θα περιλαμβάνεται η πώληση του 65% της ΔΕΠΑ ή άλλο μοντέλο αποκρατικοποίησης που θα φέρνει ισοδύναμο αποτέλεσμα. Σε άλλο σημείο του Μνημονίου γίνεται γνωστό πως η αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ δεν θα πρέπει να επηρεάζει την πώληση των ΕΛΠΕ. Σε σχέση με τον διαγωνισμό των Ελληνικών Πετρελαίων, το κείμενο της συμφωνίας αναφέρει ότι το ποσοστό του 15,5% που θα μείνει στο ΤΑΙΠΕΔ θα μεταβιβαστεί στο Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ).
Για την αποκρατικοποίηση του 30% του Ελευθέριος Βενιζέλος, το Ταμείο θα ξεκινήσει τις διαδικασίες, αφού πρώτα ξεκαθαρίσει το θέμα με την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, η οποία βρίσκεται στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Για την πώληση του 17% της ΔΕΗ, το επικαιροποιημένο Μνημόνιο αναφέρει πως αυτή ή άλλος τρόπος αξιοποίησης με ισοδύναμο αποτέλεσμα θα αποφασιστεί σε μεταγενέστερο στάδιο.
Σε σχέση με το Ελληνικό, θα πρέπει να ολοκληρωθεί η επενδυτική συμφωνία μέχρι το τέλος του 2018. Εως τότε επίσης θα πρέπει να τελειώσει και για τον ΔΕΣΦΑ, όπως και η πώληση των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ.
Εξάλλου, στο Υπερταμείο θα πρέπει μέχρι την 1η Ιουλίου να μεταφερθεί η ΓΑΙΑΟΣΕ (ακίνητα του ΟΣΕ), ενώ αντίστοιχη διαδικασία δρομολογείται έως το τέλος του χρόνου και για το ΟΑΚΑ (Ολυμπιακό Στάδιο).